אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ראשי המחאה החברתית לבג"ץ: עצור את הפרטת הרכבת צילום: אוראל כהן

ראשי המחאה החברתית לבג"ץ: עצור את הפרטת הרכבת

ראשי המחאה: "נתניהו וכץ מובילים אותנו לאסון לאומי נוסף, שאסון הכרמל יהיה כאין וכאפס לעומתו". בעתירתם מוזכר עברם הצבאי המשותף של יו"ר הרכבת ומנכ"ל בומברדייה: "לא הגיוני שביטחון האזרחים יופקדו בידיו של מפקדו לשעבר של יו"ר הדירקטוריון", נכתב

01.03.2012, 11:52 | ליאור גוטמן
ראשי המחאה החברתית הגישו היום (ה') עתירה לבג"ץ בה הם מבקשים לחשוף את כל הסכמי התחזוקה שרכבת ישראל חתמה מול יצרנית הקרונות הקנדית בומברדייה. העתירה מבקשת "להפסיק את ההפרטה הפרועה ברכבת ישראל ולבטל את ההסכם שנחתם בשבוע שעבר מול בומברדייה (לתחזוקת הקרונות-ל"ג)", כמו גם לפרסם את הפרוטוקולים של הישיבות שבהם הוחלט על כך. על העתירה חתומים פרופ' יוסי יונה, אורן פסטרנק, פרופ' דני גוטווין וד"ר גילת גופר. העתירה הוגשה על ידי עו"ד בני כהן ומורן סבוראי.

"הוכח בכל העולם שתהליכי הפרטת השירותים הציבוריים רק גורמים לפגיעה כלכלית וחברתית ולבסוף עולים בחיי אדם, בטח כאשר מדובר ברכבות. נתניהו וכץ מובילים אותנו לאסון לאומי נוסף, שאסון הכרמל יהיה כאין וכאפס לעומתו. לא ניתן יותר יד להמר בזכויות עובדים ובזכויות נוסעים - כולנו אזרחי מדינת ישראל ולא משרתיהם של שרי הממשלה ובעלי ההון", אמר אורן פסטרנק . יוסי יונה הוסיף שהנהלת רכבת ישראל, בגיבוי ממשלת ישראל ושרי הממשלה, מוליכים שולל את הציבור. "הם מפקיעים מידיו את נכסיו, מפקירים אותם בידי המגזר הפרטי לחסדי השוק. הניסיון העולמי מלמד אותנו שהפרטת שירות רכבות פוגעת בתנאי העבודה של העובדים, מייקרת את השירות ומהווה סכנה מוחשית לשלום הנוסעים ולביטחונם. יש לעצור את המהלך הזה מייד".

הסכם התחזוקה עם בומברדייה הקנדית נחתם לאחר הוראה מפורשת של שר התחבורה כץ שהורה לקדם את נושא התחזוקה ברכבת על אפו וחמתו של הוועד. הסיבה: הקרונות החדשים עבור קווי הרכבת שיפתחו ב-2012 כבר הגיעו לישראל, ולתפיסת כץ כדי למנוע עיכובים בשירות לציבור הנוסעים יש להשלים את הטיפול בנושא התחזוקה. יצוין שמדובר באחת המחלוקות העיקריות שעומדות בין הוועד להנהלת הרכבת.

בעתירתם רומזים המגישים שקיים קשר שתיקה לכאורה בין יו"ר הרכבת אורי יוגב לבין מנכ"ל בומברדייה יוסי דסקל עוד מימי שירותם הצבאי המשותף. "רכבת ישראל היא רכבת ציבורית, לא הגיוני שביטחון האזרחים יופקדו בידיו של מפקדו לשעבר של יו"ר הדירקטוריון, בלי שלנו האזרחים ישנה אפילו האופציה לראות איך התקבלה ההחלטה. בנסיבות המיוחדות שנוצרו – לאור דחיפות העניין וחשיבותו, לא ניתן להמתין להליך הרגיל, המוסדר בחוק חופש המידע, לחשיפת ההסכם, ובית המשפט העליון הנכבד מתבקש להורות על כך מידית, בהחלטתו", נכתב בעתירה.

העתירה הנוכחית היא אחת מני רבות שהוגשו בנושא, כאשר ניסיון העבר מלמד שבתי המשפט דחו את כלל הטענות על הסף.

 

תגיות