אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל טמבור: "לא העלנו מחירים בגלל המחאה החברתית"

מנכ"ל טמבור: "לא העלנו מחירים בגלל המחאה החברתית"

כך אמר מיכאל דיין מנכ"ל החברה בסמוך לפרסום דו"חותיה הכספיים ל-2011 לפיהם הפסידה 188 אלף שקל ברבעון הרביעי; המכירות עלו ב-13% ב-2011 כולה

01.03.2012, 15:49 | גיא בן סימון

חברת הצבעים טמבור, בניהולו של מיכאל דיין, פירסמה היום (ה') את דוח"ותיה הספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2011 כולה.

בשורה התחתונה החברה רשמה הפסד של 188 אלף שקל ברבעון הרביעי של 2011, לעומת רווח של 7.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון

ברווח נבע בעיקר, מירידה בשיעור רווחיות כל המגזרים העיקריים. כמו כן, הרווח ברבעון המקביל אשתקד כלל הכנסות חד פעמיות. הרווח ברבעון בנטרול הוצאות המס הסתכם בסך של 4.93 מיליון שקל.

בשנת 2011 הסתכמו הכנסות והוצאות אחרות בסך של 2.27 מיליון שקל וכללו בנוסף רווחי הון בסך 532 אלף שקל מגריעות רכוש קבוע, לעומת 4 מיליון שקל אשתקד, אשר כללו בעיקר הכנסות חד פעמיות בשל החזר תשלומי עבר מהתאחדות התעשיינים בסכום נטו של 1.8 מיליון שקל.

בשנת 2011 כולה, המכירות עלו בכ-13% והסתכמו ב-770.8 מיליון שקל, לעומת מכירות של 684.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתוך כך, ההכנסות מתחום צבעי הדפוס המקומי ירדו בכ-18% בשנה האחרונה.

הרווח התפעולי הסתכם בכ-7.9 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2011 (4.3% מהמכירות) - לעומת רווח תפעולי של 13.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (7.7% מהמכירות).

בשנת 2011 כולה טמבור הציגה ירידה של 9.2% ברווחים ל-30.7 מיליון שקל, לעומת 35 מיליון שקל אשתקד.

מדו"חות החברה עולה כי הרווח התפעולי ל-2011 הסתכם ב-63.4 מיליון שקל (כ-8.2% מהמכירות), לעומת רווח תפעולי של 58.6 מיליון שקל (כ-8.6% מהמכירות) בתקופה המקבילה.

   

בתוך כך, מזהירים בחברה כי קיימים מספר גורמי סיכון ענפיים העלולים להשפיע על תוצאות החברה והחברות הבנות.

מטמבור נמסר כי הירידה בהיקף הפרוייקטים בענף הבנייה בישראל בשל האטה כלכלית השפיעה לרעה על תוצאות החברה שכן האטה שכזו מביאה עימה ירידה בצריכת מוצרי הצבע, וכן לירידה ברווחיות בהתאם.

עוד עולה מהדו"חות, כי עלות שכרו של מיכאל דיין, מנכ"ל החברה, הסתכמה ב-1.9 מיליון שקל ב-2011. מתוך סכום זה 450 אלף שקל הופרשו לדיין כמענק שנתי.

בשיחה עם "כלכליסט", אמר מנכ"ל החברה מיכאל דיין, כי "נמנענו מלעלות מחירים בגלל המחאה החברתית למרות שהיה לנו חיזוי בדבר עליית חומרי הגלם. בימים בהם משווים את הקוטג' ומוצרים דומים למחירם בחו"ל, מוצרי הצבע בארץ נמכרים במחיר נמוך יחסית לחו"ל".

דיין הוסיף כי, "התוצאות של 2011 מבטאות את המשך הצמיחה בכל מגזרי הפעילות. טמבור ממשיכה להרחיב את מגוון המוצרים החדשניים ובמקביל מאיצה את הפיתוח של עולמות הבנייה והגבס".

יש לציין, כי לשם עמידה בחוקים ותקנות ולשם מניעת סיכונים סביבתיים החברה השקיעה כ-2 מיליון שקל בנושאי איכות הסביבה בשנת 2011. להשקעה זו אין השפעה מהותיתי על הרווח ועל מעמד החברה.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
ל-3 : למה צריך להעלות מחירים? לא צריך בד"כ...אבל כאשר עולים מחירי המרכבים השונים בייצור
והחברה חפצת חיים אז צריך לעדכן מחירים. אף אחד לא רוצה להתאבד בשם צדק חברתי מוחלט (ואודום). אגב, מנסיוני ברוב ימות השנה אבל בעיקר לקראת חגים יש הנחות גדולות על מחירי הצבע שלהם ואז כדאי לקנות (אז גם עונות הצביעה המסורתיות).
פרידי  |  04.03.12
7.
חברה, הבנת הנקרא....יש עליה בהכנסות וברוו התפעולי ורק ירידה קטנה ברווח הנקי. בסך הכל
החברה מראה תוצאות נאות בשוק שסבל מההאטה בבניה. גם זה שנמנעו מהעלאת מחירים (כאשר אני מניח שחלק מהתשומות התייקרו) - זה גם יפה, באווירה הכללית. נראה שזו חברה יפה שמביאה נחת לבעליה.
אחירם , עכו  |  04.03.12
לכל התגובות