אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצעת חוק: מאגר מידע של התמ"ת יפקח על מכירות רשתות המזון, הפארם והדלק צילום: מיקי אלון

הצעת חוק: מאגר מידע של התמ"ת יפקח על מכירות רשתות המזון, הפארם והדלק

לפי הצעתו של ח"כ שאמה-הכהן, הדבר יאפשר לבצע סקר מחירים בין הרשתות השונות באופן מיידי

01.03.2012, 20:30 | כלכליסט
הצעת חוק של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן, תחייב את רשתות המזון, הפארם והדלק לחבר את בסיס הנתונים הממוחשב של קופות המכירה או משאבות הדלק שלהן למאגר מידע שינוהל על ידי משרד התמ"ת.

לדברי שאמה הכהן, "לחיצת אצבע אחת תערוך סקר מחירים מותאם אישית בשנייה אחת ותחשוף לעיני הצרכן איפה הכי כדאי לו לקנות. אף רשת לא תרצה להיות היקרה ביותר וכל אחת תרצה להיות הזולה ביותר בתחומה ובאזורה זו ההגדרה לתחרות אמיתית ובריאה בלי אותיות קטנות ושטיקים פרסומיים."

לפי ההודעה שפרסם, "הצרכן הישראלי אינו יכול לבצע השוואת מחירים אמיתית בין מחירי מוצרים זהים הנמכרים ברשתות שונות בטח לא לאותה נקודת זמן שכן אין זה סביר שלפני כל רכישה בסופר או לפני תדלוק יתרוצץ הצרכן בין רשתות וסניפים כדי להשוות את מחירי המוצרים, הן בשל המרחקים בין האופציות והן בשל גובה הרכישה הממוצעת. ההשוואה היחידה העומדת בפני הצרכן היא בין המוצרים המתחרים על אותו המדף. כל רשת או עסק שמוכר את אותם המוצרים יוכל לבקש להתחבר גם אם אינו חייב בכך. הממשק לצרכנים יהיה מבוסס ברובו על אפליקציות סלולריות לטלפונים ניידים חכמים ואתרי אינטרנט, כמו כן ניתן להפיק שימוש מוגבל יותר במענה טלפוני ממוחשב וכמובן לפרסומים באמצעות המדיות השונות כמו פרסום יומי או שבועי של מיקום הסלים הזולים ביותר והיקרים ביותר בעיתונות המודפסת".

תגיות