אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תנאי העובדים ישופרו - והאייפון יעלה יותר צילום: אוראל כהן

תנאי העובדים ישופרו - והאייפון יעלה יותר

לפי Marketwatch, קיימת תמימות דעים בקרב אנליסטים כי הביקורת על מפעלי אפל בסין תוביל לירידה ברווחיה, שתשפיע על הצרכנים

02.03.2012, 13:09 | סוכנויות הידיעות

אנליסטים מעריכים כי מוצרי אפל יתייקרו השנה וכי רווחיה ייפגעו, בעקבות הביקורת על המפעלים בסין המייצרים אותם: לפי Marketwatch, קיימת תמימות דעים כי המפעלים ייאלצו לשפר את התנאים לעובדים בעקבות הבדיקות הנערכות בהם והמחאה הציבורית הנרחבת, דבר שיוביל להתייקרות האייפון, האייפד ומוצרים נוספים. הערכות אלה נמסרו אף על פי שאפל נחשבת לחברה רווחית במיוחד, והציגה לאחרונה דו"חות כספיים שוברי שיאים.

אלברטו מואל, אנליסט סנפורד ברנסטין בהונג קונג, ביקר בסתיו האחרון במפעל פוקסקון בשנזן, שבו עובדים סינים מרכיבים גאדג'טים של אפל. לדבריו, הביקורת העצמאית של ארגון ה-FLA האמריקאי במקום תדחק לביצוע מקצה שיפורים, מה שיגדיל את הוצאות אפל. "זה מצב שבו כולם מרוויחים חוץ מצרכן, שכנראה ישלם יותר", אמר מואל.

ההחלטה של אפל לערוך ביקורת חיצונית במפעלים התקבלה בעקבות מחאתם של חלק מלקוחות החברה, המוטרדים מתנאי העבודה הקשים במפעלים וקוראים לייצור "אייפון אתי". במרכז תשומת הלב עומדת פוקסקון, שעלתה לכותרות במערב עוד ב-2010 בעקבות סדרת התאבדויות של עובדיה. החברה נאלצה להודיע על שלוש העלאות בשכר העובדים בתקופה האחרונה על רקע המחאות.

צוות של 30 מבקרים מה-FLA החל החודש לערוך בדיקות ולראיין עובדים במפעל בשנזן: המבקרים הדגישו כי יש "אינספור נושאים בעייתיים" במפעל, אך טרם פרסמו מסקנות סופיות. מואל לא פירט מה לדעתו יהיו הממצאים, אך העריך שהמחירים הקמעונאיים של האייפון עשויים לעלות ב-10 דולר לפחות למכשיר, המשקפים את העלות הכרוכה בשיפור תנאי העבודה. הבנק היפני נומורה מעריך שעלות הייצור של המכשירים לפוקסקון תעלה ב-2%, וחוזה ירידה משמעותית - של 40% - ברווחי אפל בשנה הפיסקלית 2012.

דגם האייפון החדש ביותר, 4S, נמכר כעת בארה"ב תמורת 199 דולר עם התחייבות לשנתיים בפני הספקית, או תמורת 849 דולר ללא הסכם כזה. בארץ המחירים בקרב ספקיות הסלולר גבוהים בהרבה - מעל 4,000 שקל.

תגיות

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
כאייפונר ותיק כנראה לא מעניין המחיר העיקר האיכות והייחוד
האייפון הוא לא כמו מוצרי הזבל עם כל מעט הערכה לסמסונג וכו' זה מכשיר יחודי וכולם רצים להעתיק ולעשות משהו דומה ללא הצלחה הדבר הכי גרוע הוא שהחברות האחרות מוציאות 10 מכשירים אחד אחרי השני ואז הערך שלהם יורד לזבל ואף אחד לא קונה מכשיר יד שניה בעוד שאת האייפון תמיד אפשר למכור במחיר טוב ושימותו הקנאים - אייפון זה אייפון ולכן מנסים לחקות אותו וללא הצלתה
hawk , מרכז  |  03.03.12
18.
90 אחוז ממחיר האיפון הוא עלויות שיווק
אפל היא חברת שיווק ולא חברה יצרנית היא מתכננת ממשק גרפי יפה ואז מוצאת מי שיפתח וייצר לה את זה כמו אדריכל שמשרטט בנין ואז הולךך למהנדס וחברת בניה כדי שיבנו לו את הבנין הקשר בין עלות הייצור לעלות המוצר הסופי אינו קיים בחברה הזו (קופת המזומנים של החברה היא הוכחה מעולה) מוצרים עם חומרה טובה יותר עולים 100 דולר בסין אז שפוקסקון יעלו לאפל את המחיר קצת , הם ישרדו
אפליסט , סין  |  03.03.12
16.
hipokrits you all!! list of foxconn costumers come and see your your self.
Major customers Foxconn manufactures products for companies including: (country of headquarters in parentheses) Acer Inc. (Taiwan)[32] Amazon.com (United States)[33] Apple Inc. (United States)[34] Cisco (United States)[35] Dell (United States)[36] Hewlett-Packard (United States)[37] Intel (United States)[38] Microsoft (United States)[39] Motorola Mobility (United States)[36] Nintendo (Japan)[40] Nokia (Finland)[34] Samsung Electronics (South Korea)[41] Sony (Japan)[42] Toshiba (Japan) [43] Vizio (United States)[44]
elad  |  02.03.12
15.
תרגעו: המחירים לא יעלו. יכול להיות שאפילו ירדו. ואפל תשאר הכי רווחית. בעצם:
לפי הערכה גסה, על כל אי-פון שנמכר במחיר ממוצע של 500 דולר (בארה"ב, לא בארץ), אפל מרוויחה בערך 200 דולר. ועל הדגמים הזולים שלה (האי-פון 4 והאי-פון 3GS, שעדיין נמכרים הייטב), אותם היא מוכרת ב-400 ו-250 דולר בערך, היא מרוויחה, באחוזים, אפילו יותר, כי אחרי כמה עשרות מיליוני יחידות, העלות שלהם ירדה לבין 50 עד 100 דולר. , לעומתה, חברה כמו סמסונג, מוכרת את דגמי הפרימיום שלה בערך באותו מחיר, אבל מרוויחה עליהם הרבה (הרבה) פחות - משהו כמו 30 דולר. ועל הדגמים הזולים יותר היא מרוויחה אפילו פחות. אפל יכולה לרדת ל-400 דולר, ועדיין תרוויח 100 דולר לפחות. סמסונג לא יכולה להוריד את מחיר הדגמים המקבילים כל-כך הרבה, כי אז כבר תפסיד. אפל נמצאת במצב של win win: או שתרוויח הרבה ומתחרותיה ירוויחו הרבה פחות, או שתרוויח פחות ומתחרותיה יפסידו. אגב: מה תנאי הייצור במפעלים של סמסונג?
דרום לבנון , צפון ישראל  |  02.03.12
לכל התגובות