אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדריך "כלכליסט": 8 אפליקציות ואתרים שעוזרים להוציא פחות על דלק צילום: shutterstock

מדריך "כלכליסט": 8 אפליקציות ואתרים שעוזרים להוציא פחות על דלק

לאור הזינוק במחיר הדלק ל-8 שקלים לליטר: כך תשוו את מחירי הדלק ברחבי הארץ, תתחמקו מפקקים, תחלקו נסיעה במכונית ועוד

04.03.2012, 12:57 | רפאל קאהאן

FullTank

אתר להשוואת מחירי דלק ברחבי הארץ. האפליקציה לסמארטפונים מאפשרת לברר היכן תחנות הדלק שמציעות את המחירים הנמוכים ביותר באזור.

הפלוס: נוח לשימוש, המחירים מעודכנים וכוללים תחנות דלק עצמאיות כגון סד"ש ותפוז.

המינוס: העיצוב של האפליקציה בסיסי למדי.

מחיר: חינם

האתר: fulltank.co.il

מחשבון דלק

אפליקציה המאפשרת לחשב את עלויות התדלוק ביחס למרחק הנסיעה ולסוג הרכב וכך לתכנן עלויות של נסיעה נתונה. האפליקציה מתבססת על הערכות צריכת דלק של כל רכב, כך שלא מדובר בצריכה בפועל אך המפתחים מבטיחים אפשרות לשקלל בעתיד גורמים כמו פקקים ותאוצת הרכב.

הפלוס: ההערכות די מדויקות ואף ניתן לעדכן ידנית את נתוני הצריכה לפי נתוני מחשב הדרך של המכונית.

המינוס: האפליקציה מסתמכת על הערכות צריכה, ואינה מכילה את כלל סוגי הרכב בשוק הישראלי.

מחיר: 99 סנט באפסטור 

(להורדה לאייפון)

kml.co.il

 

אתר האינטרנט "קילומטר לליטר" מספק חישוב של עלויות הדלק ביחס למרחק הנסיעה ולסוג הרכב. המפתחים שואפים להפוך את האתר לפורטל שירכז את כל הכלים והמשאבים כדי להשתמש ברכב באופן חכם ויעיל.

הפלוס: האתר חינמי ומשדר רצינות ואמינות ומכיל מאמרים ומידע נרחב.

המינוס: עוד אין אפליקציה, ועיצוב האתר מעט עמוס. 

מחיר: חינם

האתר: kml.co.il

לתדלק בעזרת הסמארטפון, צילום: בלומברג לתדלק בעזרת הסמארטפון | צילום: בלומברג לתדלק בעזרת הסמארטפון, צילום: בלומברג

waze

ה־GPS החברתי משלב תוכנת ניווט עם שיתוף חברתי של נתוני המשתמשים הנוסעים בדרכים. היתרון הגדול שלה הוא שהנתונים שהיא מספקת הם לרוב מדויקים מכיוון שהם מבוססים על דיווחי הנהגים ולא על דיווחים של רשויות.

הפלוס: הנתונים לרוב מדויקים והגרסה החדשה שיפרה את יעילות השימוש.

המינוס: מחייבת חיבור קבוע לאינטרנט ומשתמשים רבים התלוננו לאחרונה על תקלות שונות.

מחיר: חינם

האתר: waze.co.il

(להורדה לאייפון)

(להורדה לאנדרואיד)

(להורדה לבלקברי)

(להורדה לנוקיה

TranzMate

זוהי המקבילה לווייז בתחבורה הציבורית. מדובר באתר ואפליקציה שמאפשרים למשתמשים לעדכן עומס וזמני המתנה לקווי אוטובוסים. בנוסף, ניתן לעדכן עד כמה כל אוטובוס עמוס ואם יש אחד שמגיע בדיוק אחריו.

הפלוס: ניתן לקבל מסלול מותאם אישית על ידי הזנת המיקום הנוכחי.

המינוס: תדירות העדכונים ורמת הדיוק שלהם תלויים במספר המשתמשים הפעילים.

מחיר: חינם

האתר: tranzmate.co.il

(להורדה לאייפון)

bus.co.il

אתר למציאת מסלולי נסיעה בתחבורה הציבורית. מזינים את היעד והמוצא ומקבלים את האופציות. בנוסף, האפליקציות המוצעות מספקות ממשק למאגר המידע של האתר.

הפלוס: מספק גם שירות מודיעין טלפוני לכלל החברות.

המינוס: הנתונים נשאבים מחברות האוטובוס כך שלא מחשבים עיכובים ופקקים.

מחיר: השימוש באתר חינם. SMS מהאתר לנייד — 0.5 שקל, שאילתה ב־SMS וקבלת התשובה, באורך של עד שלוש הודעות - 1.5 שקל

האתר: bus.co.il

(להורדה לאייפון)

(להורדה לאנדרואיד)

איזה אוטובוס הכי מתאים? איזה אוטובוס הכי מתאים? איזה אוטובוס הכי מתאים?

WAYbetter

שירות המציע לחלוק נסיעה במונית עם אדם נוסף. השירות מבוסס על הסיכוי שיש באזור דורש נוסף לנסיעה ליעד דומה. מזינים נקודת מוצא ויעד והאתר מתאים את המונית.

הפלוס: ניתן לחסוך עד 70% מעלות הנסיעה.

המינוס: השירות מוגבל בינתיים לאזור תל אביב רבתי.

מחיר: חינם

האתר: waybetter.com

(להורדה לאייפון)

(להורדה לאנדרואיד)

yallabo

אתר קאר־פולינג - שיתוף נסיעות במכונית הפרטית. הרעיון הוא שילוב של טרמפ ומונית שירות. המשתמש מתחבר לאתר דרך הפייסבוק ומקליד נקודות מוצא ויעד, והאתר מדווח לו מי נוסע לאותו כיוון. הנסיעה בחינם או בתשלום לפי הצעת הנהג.

הפלוס: פתרון זול וירוק. ניתן לקשר בין אירוע בפייסבוק ומי שאישר אליו הגעה ולהתאים להם טרמפ.

המינוס: השירות רק מחבר בין המשתמשים ולא מאפשר בקרה על הנסיעה או הנהג.

מחיר: חינם

האתר: yallabo.co.il

תגיות

26 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
שילוב של waze ו-yallabo יכול היה להיות מעולה
אם תסתכלו בפקקים מסביבכם, כמעט תמיד תראו שבכל מכונית יושב בן-אדם אחד בלבד. סביר להניח שיש הרבה אנשים שנוסעים מאותה נקודת מוצא ל, פחות או יותר, אותה נקודת היעד. ועל זה מתבסס הרעיון של יאללה-בוא. אבל, המגבלה של יאללה-בוא היא בזמינות - דרך הפייסבוק זה יכול להיות איטי. שילוב של waze יכול להפוך את כל העסק להרבה יותר חי וזמין - בשילוב עם האפשרויות החברתיות והמיקום שהוא מציע. לדוגמא, נגיד ואני תקוע בנתניה (ה' ישמור) ואני חייב להגיע ללוד (?!?), אני מפרסם את המסלול ואם יש מישהו שבדיוק נוסע לשם הוא יוכל לאסוף אותי על הדרך. אפשר אפילו לשלב מערכת לחישוב עלות נסיעה (השתתפות בדלק) שדרך האפליקציה תחייב/תזכה חשבונות - אני עושה צ'ק אין אצלו באוטו וצ'ק אאוט כשאני יוצא. משלם ונותן לו רייטינג על הנסיעה. נשמע הגיוני לא? אז בעצם כל אחד הופך להיות מעין נהג מונית וכולם חוסכים. בייחוד היום כשליטר דלק עולה יותר מליטר דיו למדפסת. אוי אוי אוי כמה שאני מעשן....
אסף  |  04.03.12
לכל התגובות