אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זאבי ברגמן: "יש לא מעט חסרונות בלהיסחר בתל אביב" צילום: תומי הרפז

זאבי ברגמן: "יש לא מעט חסרונות בלהיסחר בתל אביב"

מנכ"ל נייס מערכות אמר בכנס ת"א 100 של"כלכליסט" ואקסלנס כי "חברה דואלית נמצאת בעצם בחור שחור שקיים בין החוקים הפיננסיים הישראלים לאמריקאים, וזה יוצר בלבול רב"

06.03.2012, 17:16 | אסף גלעד
"ישנן 45 חברות דואליות שנסחרות במקביל בישראל ובחו"ל, שנתקלות בקשיים שנובעים מכך יום יום", כך אמר היום (ג') זאבי ברגמן, מנכ"ל נייס מערכות בכנס ת"א 100 של "כלכליסט" ואקסלנס נשואה. "אמנם ישנם יתרונות בלהיות נסחרים בתל אביב, זה מוסיף למיתוג שלנו בישראל, למרות שהשוק המקומי מהווה עבורנו רק אחוז אחד מההכנסות, אבל יש גם לא מעט חסרונות".

"חברה דואלית נמצאת בעצם בחור שחור שקיים בין החוקים הפיננסיים הישראלים לאמריקאים, וזה יוצר בלבול רב", אמר ברגמן. "למשל, כשיש אסיפות בעלי מניות בחו"ל, בעלי המניות לא תמיד מבינים את הכללים שנהוגים בישראל, מה שגורם להם להצביע מבלי שהם באמת מבינים על מה. אנחנו גם נתקלים בבעיה לגייס דירקטורים שאינם ישראלים, וגם בבעיה של רגולציה שלא מתאימה את עצמה לחברות דואליות, ושאינה מתייחסת גם לרגולציה האמריקאית. כך, למשל, אנחנו נאלצים לוותר בעל כורחנו על המוסדיים הישראלים בגלל שהרגולציה אוסרת עליהם להתחשב בגופי המלצה זרים, כגון ה-ISS. חבל שבגלל מגבלה זו, המוסדיים הישראלים לא יכולים להיות שותפים בהשקעה בנו".

ברגמן ציין את הרכישות האחרונות של נייס, פיזבק הבריטית ב-80 מיליון דולר באוקטובר האחרון, ומרסד האמריקאית ב-150 מיליון דולר. "האתגר הטכנולוגי הנוכחי של ארגונים גדולים הוא מה שמכונה 'ביג דאטה', כלומר הדרך שבה ארגונים מתמודדים עם הצפת המידע שזורם אליהם מכיוון לקוחותיהם. פיזבק, למשל, מאפשרת ליצור במהירות סקרי לקוחות באופן מיידי באמצעות שליחת מסרונים, ובצורה זו יכול ארגון ליצור תמונת מצב מהירה של שביעות רצון לקוחותיו. האמצעי, שליחת מסרון, מאפשרת להשיג אחוז תגובה של 50%, שיעור פנומנלי, ובאמצעות טכנולוגיית עיבוד שפה טבעי ניתן ליצור תמונת מצב כללית ומהימנה של שביעות רצון לקוחות. רכישת מרסד מטפלת במדידה של גופי שירות ומכירות, ומספקת אמצעי מדידה מדויקים יותר. המוצר שלה מאפשר לנו לספק תוכנות באמצעות שירות מרחוק, לאו דווקא באמצעות מכירה של תוכנות, ולהשתלב במגמת ה'תוכנה כשירות', המודל הצומח כיום של מכירת מוצרי תוכנה".

ברגמן ציין כי נייס צומחת מדי שנה בכ-20% באופן אורגני ובאמצעות רכישות.

תגיות