אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פובליסיס קונה את באומן צילום: אוראל כהן

פובליסיס קונה את באומן

לממונה על ההגבלים העסקיים הוגשה בקשה רשמית למיזוג בין ענקית הפרסום מצרפת לקבוצת הפרסום השלישית בגודלה בישראל

05.03.2012, 18:45 | גיל קליאן

רכישת משרד הפרסום באומן־בר־ריבנאי על ידי פובליסיס הצרפתית, קבוצת הפרסום השלישית בגודלה בעולם, הגיעה לשלב הרשמי: לממונה על הגבלים עסקיים הוגשה בימים אלו בקשה רשמית למיזוג בין באומן לפובליסיס.

באומן־בר־ריבנאי היא קבוצת הפרסום השלישית בגודלה בישראל. ב־2011 ניהלה הקבוצה תקציבים בהיקף של כ־320 מיליון שקל, ירידה של 8% לעומת 2010 (לפי דירוג יפעת בקרת פרסום). כיום שותפים בקבוצה יורם באומן, מיקי בר, שוני ריבנאי, משה גאון ויוסי לובטון. בשלב זה לא ברור מהו היקף העסקה, אך ידוע שעם השלמתה, מרבית מניות המשרד הישראלי יועברו לידיה של פובליסיס.

לאחר הרכישה, ימשיכו לובטון ובאומן להחזיק בכ־7% ממניות המשרד (כשחלקו של באומן כמייסד יהיה מן הסתם גדול יותר מחלקו של לובטון המנכ"ל) וזאת כדי לשמר את המבנה הניהולי של המשרד. למעשה, פובליסיס נוטה שלא לחולל זעזועים באיוש נושאי המשרה, מתוך מחשבה שהדבר עלול להביא יותר נזק מתועלת ואף להכשיל את המיזוג.

לקבוצת פובליסיס שלושה מותגי פרסום: פובליסיס, סאצ'י אנד סאצ'י וליאו ברנט. בישראל היא פועלת באמצעות גלר נסיס (תחת פובליסיס), באומן־בר־ריבנאי (שלו הסכם ייצוג עם סאצ'י אנד סאצ'י), חברת הרכש זניט מדיה, פובליסיס דיאלוג וחברת האינטראקטיב אידיאולוג'יק.

פובליסיס מתכוונת לרכוש את באומן־בר־ריבנאי, על כל אחזקותיו והחברות־הבנות שלו, ולהפעיל בישראל חברת מדיה נוספת לצד זניט מדיה. חברת המדיה החדשה אמורה לקלוט, בין השאר, את רכש המדיה של גלר־נסיס המתנהל כיום במדיה קום השייכת לקבוצת אדלר חומסקי.

משרד הפרסום באומן ימשיך לפעול תחת המותג סאצ'י אנד סאצ'י, השייך כאמור לפובליסיס; ואילו החברה־הבת של באומן, רגב קוויצקי, עתידה לשנות את שמה ולהפוך לשלוחה הישראלית של ליאו ברנט - המותג הבינלאומי הנוסף של פובליסיס.

ענף הפרסום עובר אמנם תקופה בעייתית, אבל ההערכה היא שפובליסיס רוצה לקנות את באומן הנמצא בצמיחה מתוך תקווה שהמשרד ישפר את אחיזתה בשוק הישראלי, לאחר שנחלה כמה אכזבות בשוק המקומי. 

תגיות