אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רמי לוי מגביל קנייה של מוצרי תינוקות צילום: עמית שעל

רמי לוי מגביל קנייה של מוצרי תינוקות

לפני כשבועיים הוריד לוי את חיתולי פמפרס מהמדפים לאחר שהיצרנית סירבה להוריד מחירים. ל"כלכליסט" נודע כי לוי החל גם להגביל מכירת חיתולים ותחליפי חלב ל־2 יחידות לקנייה: "בעלי חנויות היו קונים הכל"

07.03.2012, 07:00 | אורנה יפת וגיל קליאן

זה כשבועיים נמשך הנתק בין רמי לוי, הבעלים של רשת שיווק השקמה, לבין חברת פרוקטר אנד גמבל, יבואנית חיתולי פמפרס. זאת, לאחר שלוי הוריד את חיתולי פמפרס ממדפי רשת שיווק השקמה. לדבריו, מאז לא ניסו הצדדים ליישב את ההדורים.

כפי שנחשף ב"כלכליסט", רשת רמי לוי שיווק השקמה הפסיקה לפני כשבועיים למכור את חיתולי פמפרס לאחר שהיצרנית סירבה להשתתף במבצע הוזלה שיזם לוי. בתחילת השבוע שעבר הסביר לוי ל"כלכליסט" כי "המחיר שפרוקטר אנד גמבל רצתה לגבות מאיתנו היה מאלץ אותנו למכור לצרכנים חבילת חיתולי פמפרס במחיר של 45 שקל - וגם זאת בלי שהיינו רושמים רווח. זה לא התאים לנו, ולכן הורדנו את המותג מהמדפים".

מי מרוויח? האגיס

ברשת שיווק השקמה טוענים כי מאז שפמפרס הורד מהמדפים, המכירות של מותג האגיס מתוצרת חוגלה זינקו ב־145%, כך שנתח השוק של האחרון הגיע ל־70% מכלל מכירות החיתולים ברשת. בימים שבהם רמי לוי שיווק את חיתולי פמפרס, נתח המכירות של האגיס עמד על 25% בלבד. בדרך כלל לוי מוכר את חיתולי האגיס במחיר של 50 שקל לחבילה, אך בימים אלו הוא מוכר אותם במחיר מבצע של 40 שקל לחבילה.

אתמול ציין לוי כי נוסף על האגיס, גם המותג המוזל "בייביסיטר" נהנה מההיעדרות של פמפרס מהמדפים.

מקום לליטופים

ביקור באחד מ־24 סניפי רמי לוי מגלה כי בשונה מבעבר, הרשת מקצה כעת שטחי מדף נרחבים למותג ליטופים של סנו, הנמכר תמורת 24 שקל לחבילה. גם המותג בייביסיטר, הנמכר תמורת 35 שקל לחבילה, זוכה לשטח נרחב. "אני בכלל לא מבין את הצרכנים שנדבקים למותגים הגדולים. מה רע בחיתולים המוזלים?", תהה אתמול לוי וציין כי לא התקבלו תלונות של צרכנים על מחסור בחיתולי פמפרס.

בתוך כך נודע ל"כלכליסט" כי לוי החל להגביל את מכירת החיתולים ותחליפי חלב האם לתינוקות לשתי יחידות בלבד לקנייה. עד כה היה אפשר לקנות מוצרים אלו ללא הגבלה, אולם מדובר בלוס לידר (מוצרים הנמכרים במחירי הפסד כדי למשוך לקוחות). לוי מסביר כי הטיל את המגבלה על מכירת המוצרים לאחר שנוכח לדעת כי "בעלי חנויות היו מגיעים וקונים הכל, כך שלא נשארה סחורה למי שבאמת צריך לקנות אותה".

המגבלה חלה הן על קנייה בחנויות של רמי לוי והן על קנייה באתר האינטרנט שמפעילה הרשת.

 

לוי השיק את אתר האינטרנט שלו בסוף 2010, ועד היום מתנהלת פעילות הסחר האלקטרוני של הרשת במתכונת פיילוט. באתר רשומים 13 אלף לקוחות ומתבצעות בו 8,000 הזמנות בחודש.

תגיות

37 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה