אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תכירו: גוגל הופכת את האנדרואיד מרקט ל"גוגל Play" צילום מסך: play.google.com

תכירו: גוגל הופכת את האנדרואיד מרקט ל"גוגל Play"

הודיעה כי היא משלבת שורה של שירותים עם המרקט כדי שירות חדש ומבוסס ענן לצורכי הבידור של המשתמש

07.03.2012, 11:24 | יוסי גורביץ

גוגל הודיעה אמש (ג') בפוסט בבלוג שלה כי היא משנה את השם של חנות האפליקציות שלה, המרקט, לגוגל Play, וכי היא תשלב שירותים נוספים יחדיו בגוגל Play, ביניהם חנות הספרים שלה ושירות המוזיקה שלה, Google Music.

מטרת המהלך, לדברי גוגל, היא לאפשר למשתמש לשלב את מרכז הבידור שלו במקום אחד - שירותי הענן שלה. באמצעות גוגל פליי, מוזיקה, ספרים או סרטים שרוכש המשתמש יופיעו בכל המכשירים שלו – המחשב, הסמארטפון והטאבלט. בין השאר הדגישה גוגל את אפשרות הסינכרון של השירות החדש: לדבריה, המשתמש יוכל לצפות בסרט במסך קטן (כגון זה של סמארטפון) ואז להמשיך ולצפות בו במסך שולחני.

גוגל הודיעה כי בימים הקרובים היא תשדרג את אפליקציית המרקט שעל המכשירים הסלולריים לאפליקציית גוגל פליי, וכי תציע בשבוע הקרוב סרטים, ספרים ומוזיקה במחירים מיוחדים - בתנאי שהמשתמש חי במקום שבו מותר לו, מבחינת זכויות יוצרים, לרכוש אותם. עוד ציינה גוגל כי בשירות החדש ניתן יהיה לאכסן כ-20,000 שירים ולרכוש מיליוני שירים אחרים.

הבלוג SearchEngineLand ציין כי המהלך מהווה צעד חשוב בהפיכתה של גוגל לספקית תוכן, ואמר כי בעבר אמנם אמרה גוגל כי המרקט מיועד לתוכן בכלל ולא רק לאפליקציות, אך הוא עדיין נשאר בלב פלטפורמת אנדרואיד. כעת, עם המעבר לגוגל פליי, מנסה גוגל להפוך אותו ללב שירותי התוכן שלה, ולא רק השירותים הסלולריים.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
3 ו-4 שניכם צודקים במידת מה
גוגל אינה הבעלים של התוכן ולכן לא היא זו שקובעת אם ישראל היא כן או לא שוק עבורה. מי שקובע אם תוכן מסויים יהיה זמין לרכישה בישראל או לא הן חברות המוסיקה וההפקה ורשתות הטלויזיה שהן הבעלים של התוכן. אם תיכנסו ל- VEVO למשל, יש סיכוי טוב שתתקלו בקליפים רשמיים שלא תוכלו לגשת אליהם ותקבלו הודעה כי "הבעלים של התוכן לא אישר לגולשים ממדינתך לצפות בתוכן" או משהו דומה. הסיבה כפולה - מצד אחד בעלי הזכויות לא רואים בישראל שוק משמעותי ולכן לא מקפידים לאשר תוכן לצפיה/ קניה בישראל, ומצד שני - אלה בהם שכן מכירים בשוק הישראלי מבינים כי הוא קטן וכי הם ירוויחו יותר מהסדרי סינדיקציה עם יס והוט. נניח שבפוקס עולה סדרה חדשה, אם הם יאשרו אותה להורדה בתשלום ברשת גם בישראל, עד שיס או הוט יחליטו לקנות אותה, מי שמתעניין באמת בסדרה כבר יוריד אותה והתשלום הסופי מבחינת ספק התוכן יהיה נמוך יותר באופן מצטבר. נכון, זה קורה כרגע בכל מקרה ובאופן לא חוקי שכולם יוצאים ממנו נפסדים, אבל עד שחברות התוכן לא יבינו שסינדיקציה זה מודל שאבד עליו הכלח, אנחנו נוכל להוריד בצורה חוקית תכנים בחנויות התוכן בעולם, רק עם כתובת IP אמריקנית.
מיכל , ת"א  |  07.03.12
4.
ל 3, אני לא מבין למה אתה מתכוון , איזו השקעה בדיוק ?
החנות קיימת, הפלטפורמה קיימת אמצעי התשלום כבר בפנים. זה לא תרוץ אבל אולי מדינת ישראל נגועה בפירטיות כי אין מספיק אופציות חוקיות ? אם היה פה נטפליקס גוגל מיוסיק וכו אולי זה היה מוריד פיראטיות ? מה ההבדל בין לקנות משחק לבין לקנות שיר או סרט או פרק בסדרה ? אני לא חושב שזה קשור למה שאתה אומר אלא יותר להסכמי הפצה ומניעת תחרות מגופים שקנו זכויות על תכנים. יכול להיות שאני לא בכיוון אבל נגיד שיס או הוט קנו סדרה מ FOX , ולא רוצים שתהיה תחרות כי אז הם לא יוכלו למכור להם ? יכול להיות שאני טועה אבל הגיע הזמן שיהיו כאן שרותי ענן נורמאלים. אנשים רוצים לקנות תוכן ואין להם מאיפה.
מ  |  07.03.12
3.
תגובה ל -2 : כי אתה גר במקום שכוח אל שלא נחשב כשוק רלוונטי לענקים כמו גוגל, אפל וכו'
העובדה שיש לנו רק 7 מיליון צרכנים פוטנציאלים בחישוב טוב (5 מיליון בחישוב אמיתי), והעובדה שישראל שיאנית עולם בהפרת זכויות יוצרים, לא ממש גורמות לענקי הטכנולוגיה לרוץ אלינו עם המוצרים הכי חדשים, ממך הם גם ככה לא יראו כסף בכמות רלוונטית להם. תגיד תודה שיש "ישראל" ברשימת המדינות, ושיש לך גישה לחלק מהשירותים, גם את זה הם לא חייבים לך.
07.03.12