אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
באומן בר ריבנאי נגד ויצו: דורשים פיצוי כספי צילום: אסנת קרסנסקי

באומן בר ריבנאי נגד ויצו: דורשים פיצוי כספי

משרד הפרסום יוצא נגד החלטת הארגון להעניק את "אות הקלון" לפרסומת הסקסיסטית של שנת 2011 לחזיות FIX ומאיימים בהליכים משפטיים: "האופן שבו הצגתם את הדברים הוא חסר בסיס עובדתי"

07.03.2012, 13:46 | שלי פריצקר

משרד הפרסום באומן בר ריבנאי יוצא נגד החלטת ארגון ויצו להעניק את "אות הקלון" לפרסומת הסקסיסטית ביותר לשנת 2011 לחזיות FIX שנעשתה באמצעות המשרד ומאיים בנקיטת הליכים משפטיים. המשרד דורש מויצו לפרסם מודעת הבהרה והתנצלות בפני המשרד ופיצוי כספי אשר ייתרם למטרה חברתית ראויה.

בנימוקים לבחירה נטען כי "הפרסומת של FIX שקראה לנערות לצלם עצמן בחזייה ולהעלות התמונות לדף הפייסבוק לתחרות נושאת פרסים, חוצה קו אדום בהחפצת גוף האישה ובהצגתו כאובייקט מיני". יו"ר ויצו גילה אושרת אף אמרה "כדי למכור חזיות לא צריך להפשיט ילדות".

במכתב שנשלח היום ממשרד עורכי הדין של באומן לויצו יוצאים נגד הטענות המיוחסות למשרד בדבר "מעשים בזויים ועידוד נשים ונערות 'להשתתף באופן אקטיבי ובזוי בשיווק מוצר" ומוסבר כי הפרסומת קראה לנשים להצטלם עם מודעת פרסומת ובשום פנים ואופן לא בחזיה. "האופן שבו הצגתם את הדברים הוא חסר בסיס עובדתי, שקרי ומנותק מן המציאות", טוען המשרד. "בפרסום שהפצתם יש לא רק הטעיה חמורה של הציבור אלא גם משום פרסום לשון הרע מן הסוג הקשה ביותר הן כלפי משרד הפרסום והן כלפי המפרסם. הדברים מקבלים משנה חמורה נוכח הבמה והעיתוי בו הפצתם ברבים את הדברים המרושעים".

מויצו נמסר בתגובה: "ויצו דוחה על הסף טענות באומן בר ריבנאי ועומדת מאחורי בחירתו של צוות המומחים המקצועי והרחב שבחר בפרסומת. ראוי שמשרד הפרסום ייתן דעתו על קמפיין סקסיסטי המחפיץ את גוף האישה ומציגו כאוביקט מיני במקום להלך אימים באמצעות מכתבים מעו"ד".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות