היום שאחרי: ביקורות פושרות עם השקת האייפד החדש
בניגוד להשקות קודמות של אפל, לא נרשמה התלהבות יוצאת דופן בבלוגוספירה ויש כבר מי שמדבר על "פרימת" המותג של אפל. עם זאת, האייפד צפוי לשמר את נתח השוק שלו השנה
אפל השיקה אמש (ד') טאבלט חדש, אייפד ללא מספר אלא רק תואר כללי - "החדש". בשעות האחרונות מתברר כי בניגוד לרוב ההשקות הקודמות של החברה, אף שההתרשמויות הראשוניות מהמכשיר הן חיוביות, נרשמה מעט מאד התלהבות בקרב הקהל. עם זאת, יש לציין, גם קבלת הפנים של האייפון 4S נחשבה למהוססת ומדובר באחד המכשירים המצליחים ביותר מסחרית של החברה.
המכשיר החדש מספק מספר שיפורים לעומת קודמו, כשהשיפור העיקרי הוא בתצוגה המתקדמת שלו - נקודה שאפל מיהרה להדגיש בפרסומת חדשה, שמדברת אך ורק על התצוגה. אבל חלק ניכר מהמבקרים ציפו להגעתה של ה"עוזרת האישית" של אפל, סירי, גם לאייפד – והתאכזבו. ככל הנראה אפל אינה ממהרת להסיר את יתרון הבלעדיות של האייפון החדש שלה, שהושק רק לפני כחצי שנה.
סינט הסיקו שצג מוצלח הוא פיצ'ר פחות מעניין מאשר סירי. הפרסומת החדשה של אפל התייחסה למכשיר כ-Resolutionary – הלחם מילים בין "מהפכני" ו"רזולוציה". הוא בעייתי לאור העובדה שאפל כבר התייחסה בעבר למכשיריה כ"מהפכניים." בחלק ניכר מהביקורות נכתב שלמשתמשי אייפד 2 אין סיבה טובה לרכוש את האייפד החדש, במיוחד בהתחשב שרוב היישומים כיום לא ידעו לנצל כשורה את הרזולוציה הגבוהה של המסך החדש או את המעבד המתקדם.
בנוסף, מספר דיווחים ציינו כי -iPhoto לאייפד הפסיק להשתמש במפות גוגל ועבר לשימוש במפות של PlaceBase, חברה לא מוכרת במיוחד שנרכשה על ידי אפל ב-2009. הלקוחות הביעו תסכול על ההחלטה.
אפל, לאיפה את הולכת?
חוסר התלהבות נרשם גם מהאירוע עצמו – האירוע הגדול השני של המנכ"ל טים קוק. באירוע הקודם, חרף הציפיות לאייפון 5, הציג קוק רק את האייפון 4S, שהתכונה המובילה שלו היתה סירי. הבלוגרית הנחשבת ג'ולי או'דל כתבה ב-Venture Beat שהאירוע היה מאכזב ושמבחינתה, הוא מציין את תחילת "פרימת" המותג של אפל. מניית החברה לא רשמה שינוי אתמול.
או'דל ציינה כי האירועים הקודמים של אפל היו הפקות מוקפדות מאוד, ושעיקר ערך המוצר של אפל נשען על המותג ומה שהוא מסמל ופחות על הטכנולוגיה. לדעתה, ההשקה אמש הייתה חובבנית. בין השאר, היא ציינה לשלילה את השם הלא ברור של המכשיר, הלוגו הבעייתי וביקרה את השנינה Resolutionary.
עם זאת, רוב הפרשנים והאנליסטים מעריכים כי אפל תמשיך לחלוש על שוק הטאבלטים, לפחות במהלך השנה הקרובה. חברת המחקר iSuppli העריכה אחרי האירוע כי אפל תחזיק בנתח שוק של 61% בתחום הטאבלטים בסוף 2012, ירידה של אחוז אחד לעומת נתח השוק שלה באמצע 2011 – אבל עליה של ארבעה אחוזים לעומת נתח השוק שלה בסוף הרבעון הרביעי של 2011.
חברת המחקר גם ציינה כי לדעתה, אין עדיין מתחרה ראוי לאייפד מצד אנדרואיד, והעריכו כי המפתחים כן יתלהבו מהאייפד החדש - ויעדיפו אותו על פני פיתוח למחשבי לוח מבוססי אנדרואיד, למרות השקת קסטה - הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה מבית גוגל.
6 תגובות לכתיבת תגובה