אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ערוץ ההתייעלות: קמעונאות רשת בעולם צילום: בלומברג

ערוץ ההתייעלות: קמעונאות רשת בעולם

משלוח שנגיע בתוך שעה, בדיוק של 98%. ככה עושים את זה באנגליה

11.03.2012, 09:16 | גיל קליאן

שוק קמעונאות המזון בבריטניה נחשב למשוכלל ביותר בעולם, וגם בשוק רכישות המזון באינטרנט ניתן למצוא שם כמה בשורות שאולי ייכנסו לשימוש גם כאן ובשאר העולם.

כך למשל, חברת אוקדו (ocado) פיתחה מודל אוטומטי כמעט לחלוטין לטיפול בהזמנות של לקוחות. בתוך מחסן אוטומטי ענק מקבצת החברה מוצרים עבור כ־18 אלף הזמנות ביום, המחולקות בכל רחבי בריטניה באמצעות 1,000 רכבים. למעשה, החברה הפכה את הלוגיסטיקה לעסק העיקרי שלה, ומוכרת את המוצרים אך ורק באמצעות משלוחים ללקוחות.

כך מצליחה החברה להגיע ללקוח עם המשלוח בחלון זמן של שעה אחת, לספק 98% מהמוצרים בהזמנה ללא מוצרים תחליפיים, לשלוח SMS כשהזמנה יוצאת לדרך ואפילו להצמיד את מחירי המוצרים הממותגים למחיריה של רשת טסקו. אוקדו משווקת את עצמה כפתרון סביבתי ואקולוגי יותר לקניות בסופר - בלי להזיז את הרכב המשפחתי.

אך אם לשפוט לפי המהלכים של מובילת השוק טסקו - הקניות באינטרנט ימצאו את עצמן בעתיד כמוצר משלים לקנייה בחנות. בטסקו לקוח יכול להתחיל לקנות באמצעות הסמארטפון באתר האינטרנט ולהמשיך את הקנייה בחנות. ביציאה מהחנות הוא מחליט אם הוא רוצה לאסוף לבד את כל המוצרים, לרבות המוצרים שנרכשו באינטרנט ובסלולר, או לשלוח אותם לביתו באמצעות משלוחי הרשת.

בסופו של דבר, למרות הלוגיסטיקה המורכבת יותר, מעבר לקניות באינטרנט יכול להתברר כערוץ התייעלות לרשת. אחרי הכל, מערך משלוחים יעיל יכול לחסוך לרשת קופאים, עובדי מעדנייה וקצבייה ותפקידים נוספים ששולטים כיום בחנויות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות