אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיבידנדים: הפריימריז בקדימה מפצלים את אנשי העסקים לשני מחנות צילום: עמית שעל

דיבידנדים: הפריימריז בקדימה מפצלים את אנשי העסקים לשני מחנות

וגם: משרד אשכנזי־זלצמן מבקש מהממונה על הגבלים עסקיים להכריז על מקאן כעל מונופול ועוד ארבעה בכירים עוזבים את נס

11.03.2012, 09:04 | כתבי "כלכליסט"

הפריימריז בקדימה שצפויים להתקיים בסוף החודש, מפצלים את אנשי העסקים לשני מחנות עיקריים: זה של היו"ר ציפי לבני וזה של הטוען לכתר שאול מופז. על פי אתר מבקר המדינה, בעוד שלבני הצליחה לגייס מתחילת השנה להתמודדות 713 אלף שקל, התרים מופז באותו זמן סכום צנוע בהרבה - 193 אלף שקל.

נועם לניר, צילום: אוראל כהן נועם לניר | צילום: אוראל כהן נועם לניר, צילום: אוראל כהן

עם התורמים ללבני ניצבים מייסד אם סיסטמס דב מורן ויו"ר אפסילון שמואל פרנקל, שתרמו ללבני 4,000 שקל כל אחד. מופז קיבל תרומות משתי דמויות מפתיעות לא פחות: היזם נועם לניר שפרגן למופז 40 אלף שקל בשבוע האחרון, ועמיתו לסיעת קדימה, ח"כ זאב ביילסקי, שתרם למופז 5,000 שקל.

ביילסקי בתגובה: "מתוך הערכה לאיש ולפועלו, ולאחר שראינו את העבודה הקשה שלו, את הדבקות במטרה, המסירות ללא גבול וההיכרות עם המשפחה הנפלאה שלו, החלטנו כמשפחה לתרום למערכת הבחירות של שאול מופז".

תומר אביטל

 

סיבוב 3

הקרב הארוך בין הפרסומאים טל אשכנזי, מבעלי אשכנזי־זלצמן, לאילן שילוח, יו"ר קבוצת מקאן אריקסון, עולה מדרגה: לפני כמה ימים הגיש משרד הפרסום אשכנזי־זלצמן בקשה לממונה על הגבלים עסקיים להכריז על מקאן אריקסון ועל חברת המדיה שבשליטתו, יוניברסל מקאן, כעל מונופול בשוק הפרסום. בבקשה נטען כי "מקאן מנצלת את כוחה לרעה באופן העלול לפגוע בתחרות". על פי התלונה, מקאן מנסה לדחוק את מתחריה מן השוק על ידי "תמחור שירותיה מתחת לעלויות הייצור".

 

אילן שילוח, צילום: עידו איז אילן שילוח | צילום: עידו איז'ק אילן שילוח, צילום: עידו איז

 

מלבד שטחי מדיה עבור הלקוחות הישירים של מקאן, יוניברסל קונה שטחים גם עבור משרדים נוספים ובהם ראובני־פרידן, גליקמן־נטלר־סמסונוב וברוקנר־נטע־יער. על כן נטען כי חלקה של מקאן בשוק הפרסום עומד על יותר מ־25%. על פי חוק ההגבלים, מונופול מתקיים במקרה שבו אדם מחזיק ביותר ממחצית מכלל אספקת נכסים או מכלל רכישתם. חלקה המצרפי של מקאן אמנם אינו עונה על הכלל, אולם בפנייה נטען כי בגלל הריכוזיות בענף הפרסום, די בנתח שוק הקטן משמעותית מ־50% כדי לאפשר למחזיק בו להפעיל את כוחו ולהשפיע על מחירי השוק.

בין הצדדים מתנהל מאבק ארוך מאז דצמבר האחרון, אז זכה משרד אשכנזי במכרז הפרסום של החברה הלאומית לדרכים (מעצ). כמה שבועות לאחר מכן עתר מקאן, שאף הוא התמודד במכרז, לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה לקבל את המסמכים שהגיש משרד אשכנזי למכרז, וכן את חוות הדעת ואת הפרוטוקולים של ועדת המכרזים. זה היה הסיבוב השני. בסיבוב הראשון עתר משרד אשכנזי נגד הניצחון של מקאן במכרז על תקציב הפרסום של חברת החשמל. בפנייה האחרונה לממונה נטען שאשכנזי ערער גם על זכיית מקאן במכרז הפרסום של נמל אשדוד.

מקאן אריקסון ואשכנזי־זלצמן לא מסרו תגובה.

עוד ארבעה בכירים עוזבים את נס

כמה שבועות לאחר שחמישה בכירים עזבו את נס טכנולוגיות, מגיע תורם של עוד ארבעה להודיע על רצונם לעזוב את החברה, ובהם יואב צור, סגן נשיא לשיווק ומכירות, ורמי פדלון, סמנכ"ל מגזר התעשייה. מנהל המגזר הציבורי־ממשלתי משה בר־שלמה, המכהן זמנית כראש מערך השירות לבדיקות והדרכות, הודיע למנכ"ל אפי קוטק כי אם לא יימצא עבורו תפקיד אחר, בכוונתו לעזוב. הפורש הרביעי הוא עמית ברקאי, בכיר בחברת גילון, שנרכשה בידי נס.

בניגוד לגל הקודם, הגל הנוכחי הוא תגובה ישירה לשינוי שמוביל קוטק, שהחל להירקם לאחר מכירת נס לקרן הפרייבט אקוויטי של סיטי. קוטק החליט לפצל כל מגזר פעילות לשתי זרועות: מכירות ושירות. למעט ברקאי, הבכירים חשו שהשינוי קיצץ בסמכויותיהם.

נס בתגובה: "השינוי בחברה נועד לחזק את ההתמקדות בלקוח ואת הטיפול המקצועי בו".

אסף גלעד

תגיות