אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המועצה לצרכנות: זינוק של 41% במספר התלונות שהוגשו בשנת 2011 צילום: בלומברג

המועצה לצרכנות: זינוק של 41% במספר התלונות שהוגשו בשנת 2011

בזכות מחאת הקיץ הצרכנים הפכו למודעים יותר לזכויותיהם: 34,388 תיקי תלונה נפתחו אשתקד. ענף התקשורת מוביל את רשימות התלונות עם מעל 7,800 פניות

11.03.2012, 12:29 | אורנה יפת

מחאת הקיץ העלתה לסדר היום הציבורי את יוקר המחייה והצרכנים נהיו הרבה יותר מודעים לזכויותיהם. על פי דו"ח שנתי שמפרסמת המועצה לצרכנות, בשנת 2011 נפתחו במועצה 34,388 תיקי תלונה של צרכנים, עליה של 41% לעומת שנת 2010.

במחצית השנייה של השנה גדל מספר הפניות שהתקבלו במועצה ב-7% לעומת המחצית הראשונה של השנה. זאת ככל הנראה כתוצאה מהמחאה החברתית שהחלה במחצית השנייה של השנה.

רוב התלונות, כמו בארבע השנים האחרונות, עסקו בתחום התקשורת שמוביל בראש רשימת התלונות, עם מעל 7,800 פניות. בתחום זה נכנסו בשנה האחרונה מספר תיקוני חקיקה צרכניים - ולקראת סוף השנה השוק נפתח לשחקנים חדשים.

אחרי התקשורת, התלוננו הצרכנים על מכשירי חשמל (3,800 תלונות), ביגוד והנעלה (3,200 תלונות), ריהוט ומטבחים (3,200 תלונות) ושירותי תיירות (1,900 תלונות). דווקא על תחום המזון - שעומד מאז הקיץ בראש המחאות הצרכניות, ובימים אלה עדיין מתקיים חרם צרכנים על קבוצת שטראוס – התלוננו הצרכנים פחות והוא מדורג בסוף רשימת התלונות עם 1,000 תלונות.

עיקר התלונות עסקו בנושא ביטול עסקה, בעיקר בתחום הביגוד וההנעלה ובתחום שרותי התיירות. בתחום אמצעי התקשורת היו שכיחות פניות על חיוב יתר: צרכנים טענו כי מחייבים אותם בשירותים שלא ביקשו, או שדורשים מהם תשלום עבור שירותים שהובטחו בחינם. בתחום מכשירי החשמל והריהוט היו נפוצות תלונות על פגמים במוצרים.

מספר התלונות הרב ביותר, ביחס למספר התושבים, הגיע מהעיר גבעתיים. תלונות רבות נוספות התקבלו מהערים הוד השרון, קריית אונו, רמת גן ותל אביב.

תגיות