אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אם אפל לא יכולה ליצור משהו טוב יותר - היא לא מייצרת אותו" באדיבות: אפל

"אם אפל לא יכולה ליצור משהו טוב יותר - היא לא מייצרת אותו"

ג'וני אייב, אחראי העיצוב של ענקית הטכנולוגיה, מדבר על שיטות העבודה שלה: "רוב המתחרים שלנו מעוניינים ליצור משהו שונה, או שייראה חדש. זו גישה שגויה"

13.03.2012, 15:41 | עומר כביר

ג'ונתן (ג'וני) אייב, המעצב הראשי של אפל, הוא האיש שאחראי לעיצובים הקלאסיים של ה-iMac, האייפוד, האייפון והאייפד, ונחשב לאחד האנשים המשפיעים בעולם על חוויית השימוש שלנו במוצרי טכנולוגיה. כמו רבים אחרים בצמרת אפל, הוא ממעט להתראיין בתקשורת, ועוד יותר ממעט להסביר את שיטות העבודה שלו ואסטרטגיות פיתוח המוצרים של אפל.

אבל אתמול, אולי במסגרת מגמת הפתיחות היחסית שמוביל המנכ"ל החדש טים קוק, פרסם ה"לונדון איבנינג סטנדרד" ראיון נרחב עם אייב (או סר ג'ונתן, ליתר דיוק). בראיון מדבר המעצב המפורסם על חוויית העבודה בחברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם.

"זה קשור בעיצוב, בניית אבי-טיפוס וייצור", אמר אייב בראיון. "כשמפרידים אותם, אני חושב שהתוצאה הסופית נפגעית. משהו טוב יותר צריך להיות חדש, ואם הוא חדש אתה נתקל בבעיות ואתגרים לא-מוכרים. כדי לפתור אותם דרוש מיקוד יוצא מגדר הרגיל. יש אווירה של סקרנות ואופטימיות, וזה שילוב שלא רואים לעתים קרובות".

אייב סיפר איך נולד מוצר חדש באפל: "מה שאני אוהב בהליך היצירתי, ואולי אני נשמע נאיבי, זה הראיון שיום אחד אין רעיון, אין פתרון, אבל למחרת יש רעיון. זה מרגש אותי מאוד. יש רעיון בודד, שביר, לא מגובש ונטול צורה. ומה שגילינו זה שהוא הופך לשיחה, אך עדיין נותר שביר מאוד.

"השינוי הדרמטי ביותר הוא במעבר מרעיון מופשט לשיחה מעשית יותר. אבל כשאתה כבר יוצר מודל תלת-ממדי, גס ככך שיהיה, הכול משתנה – כל התהליך. זה יוצר מיקוד בקרב קבוצה רחבה של אנשים. זה תהליך מדהים".

האייפון 4S. "הרעיון מתחיל כשהוא שביר מאוד", צילום: אוראל כהן האייפון 4S. "הרעיון מתחיל כשהוא שביר מאוד" | צילום: אוראל כהן האייפון 4S. "הרעיון מתחיל כשהוא שביר מאוד", צילום: אוראל כהן

עוד סיפר אייב שלאפל יש מטרה אחת בפיתוח מוצר חדש: "אם אנחנו לא יכולים ליצור משהו טוב יותר, אנחנו לא מייצרים אותו", הצהיר. "זה יוצא דופן. רוב המתחרים שלנו מעוניינים ליצור משהו שונה, או שנראה חדש – אני חושב שאלו מטרות שגויות לחלוטין. מוצר חייב להיות טוב יותר".

זה דורש משמעת אמיתית, וזה מה שמניע אותנו – תיאבון כן ואמיתי לעשות משהו טוב יותר. ועדות פשוט לא עובדות, וזה לא עניין של מחיר, לו"ז או יעד שיווקי מוזר – אלו מטרות תאגידיות נטולות התייחסות לאנשים שמשתמשים במוצר".

בתשובה לשאלה איך אפל יודעת מה לקוחות רוצים ענה אייב: "אנחנו לא עושים קבוצות מיקוד. זה לא הוגן לבקש מאנשים, שאין להם יכולת לחוש את הזדמנויות המחר, לעצב. זו צריכה להיות העבודה של המעצב".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
לכל הבכיינים ששונאים את אפל, ולא מבינים למה חברה עם מוצרים
כאלה “גרועים” מקבלת נתח שוק כזה גדול ומצליחה. תבינו שמפרט טכני זה כבר מזמן לא הכל, ויש עוד דברים כמו חווית שימוש (כן כן, חווית שימוש), ממשק, פשטות, ועיצוב. כמו שאתם קונים מכונית על פי העיצוב שלה ולא רק על פי הצמיגים או הבלמים או רכיבים אחרים שאין לכם אפילו מושג מה הם, כיוון שהיכולת היחידה שלכם להשוות מכוניות היא על פי נתונים יבשים כמו נפח מנוע או כח סוס ומה לעשות שזה לא מספיק.
14.03.12