אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אילן שילוח מכר את חלקו במקאן אריקסון ישראל למקאן העולמית צילום: עידו איז'ק

אילן שילוח מכר את חלקו במקאן אריקסון ישראל למקאן העולמית

ל"כלכליסט" נודע כי תמורת המניות שברשותו (18%) קיבל שילוח כמעט 30 מיליון דולר; שילוח יישאר יו"ר המשרד ב-5 השנים הקרובות

13.03.2012, 19:09 | שלי פריצקר

אילן שילוח, יו"ר קבוצת מקאן אריקסון ישראל, מכר את אחזקותיו (18%) למקאן אריקסון העולמית. ל"כלכליסט" נודע כי תמורת המניות קיבל שילוח קרוב ל־30 מיליון דולר. למרות האקזיט, שילוח - המזוהה עם מקאן ומי שאחראי למעמדו כמשרד הפרסום החזק בישראל - יישאר לעמוד בראש המשרד עוד 5 שנים לפחות.

שילוח עומד בראש החברה מאז 1995, לשם הגיע מחברת הייעוץ POC, אז עוד נקרא המשרד "קשר בראל". לימים פרשו ממנו השותפים המייסדים, אריה רוטנברג, אבנר בראל וצבי פרידמן, ומקאן אריקסון הגדילה את אחזקותיה בשלוחה הישראלית בכמה פעימות. הסכם הייצוג בין מקאן לקשר בראל נחתם עוד קודם לכניסתו של שילוח לחברה, אולם הוא זה שחתם מאוחר יותר על הסכם רכישת המניות ועל הגדלת חלקה של מקאן לאורך השנים.

מאז 1998 מקאן אריקסון הוא משרד הפרסום הגדול בישראל. ב־2011 ניהל המשרד תקציבי פרסום בהיקף של 454 מיליון שקל, פער של כ־90 מיליון שקל ממשרד הפרסום שנמצא במקום השני מבחינת היקף התקציבים המנוהלים, אדלר־חומסקי.

עם לקוחותיו של מקאן ניתן למנות את החברות הגדולות במשק, ובהן תנובה, אסם, חוגלה קימברלי, בנק לאומי, מגה, ועוד. באחרונה ספג המשרד מכה תדמיתית ותקציבית, כאשר בדצמבר האחרון החליטה קבוצת אי.די.בי להוציא מידיו את הטיפול בתקציב סלקום ולהעבירו בלעדית לידי גיתם, ומקאן נותר ללא תקציב סלולר הנחשב לתקציב עוגן.

מחוץ למשרד הפרסום ייסד שילוח בשנים האחרונות את חברת TheTime העוסקת בתחום הניו־מדיה. החברה השקיעה בכ־20 חברות סטארט־אפ בתחומי התוכן, הסלולר והאינטרנט.

שילוח הגיב לאקזיט ואמר: "באחרונה חתמתי על הסכם שותפות עם מקאן־אריקסון העולמית לחמש השנים הקרובות לפחות, ואמשיך לתפקד באופן מלא במקאן ישראל, כפי שעשיתי בשנים האחרונות".

תגיות