אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צרות בממלכת האייפד? נתח השוק מתקרב אל קו ה-50% צילום: רויטרס

צרות בממלכת האייפד? נתח השוק מתקרב אל קו ה-50%

מנתוני IDC עולה כי ברבעון האחרון של 2011 הגיע הנתח של הטאבלט מבית אפל ל-54.7%, והקינדל פייר של אמזון נכנס לשוק בסערה. האם האייפד החדש יחזיר לאפל את השליטה המוחלטת?

14.03.2012, 11:06 | יוסי גורביץ

טאבלטי האנדרואיד מתחילים לעמוד בכוחות עצמם מול האייפד: מנתוני חברת המחקר IDC, שפורסמו אמש (ג'), עולה כי במהלך הרבעון האחרון של 2011 איבד הטאבלט של אפל נתח שוק ניכר.

ברבעון האחרון של השנה שחלפה עמד נתח השוק של האייפד על 54.7% בלבד, לעומת 61.5% ברבעון השלישי, ושליטה מוחלטת בתחום בעבר. השקת האייפד החדש בתחילת החודש הנוכחי עשויה, כמובן, לחזק מחדש את שליטתה של אפל, לפחות באופן זמני.

הסיבה העיקרית לירידת נתח השוק של אפל, אומרים האנליסטים של IDC, היא כניסתו לשוק של הטאבלט מבית אמזון, הקינדל פייר. לפי IDC, הפייר הופץ לחנויות ב-4.7 מיליון יחידות עד סוף 2011, לאחר שהחל להימכר בנובמבר. לעומתו, האייפד הופץ ב-15.4 מיליון יחידות ברבעון הרביעי.

הדבר הזניק את נתח השוק של אמזון בתחום הטאבלטים ל-16.8%, והעלה את נתח השוק הכולל של טאבלטי אנדרואיד מ-32.3% ל-44.6%. ב-IDC ציינו עוד כי המכירות של הקינדל פייר מרשימות במיוחד, משום שאפל מוכרת את מכשיריה ברחבי העולם בעוד אמזון מגבילה עצמה בינתיים לארה"ב בלבד. הם הוסיפו שהפייר עלה למודעותם של צרכנים רבים מחוץ לארה"ב.

למרות זאת, ייקח זמן עד שהאייפד יפסיק להיות הטאבלט הפופולרי בשוק: ב-IDC מעריכים כי אפל תמשיך להוביל את שוק הטאבלטים העולמי עד שנת 2015, ואז תיעקף בידי אנדרואיד. עם זאת, בשל מדיניות המוכר היחיד של אפל ובשל העובדה שהמכשירים שלה יקרים מרוב טאבלט האנדרואיד, היא צפויה להחזיק בנתח הארי של ההכנסות מהשוק לפחות עד סוף 2016, וכנראה גם לאחר מכן.

סך מכירות הטאבלטים ברחבי העולם עמדו ברבעון הרביעי של 2011 על 28.2 מיליון יחידות, עליה של 56.1% בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד, וזינוק של 155% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2010.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
זוהי ירידה לצורך עליה - והנתונים ממש לא מדויקים (טוב, זו IDC):
הנתונים הם לגבי המכירות ברבעון האחרון, ולא לגבי כמות המכשירים הקיימים בשוק - רק מה שנמכר ברבעון האחרון. זאת בגלל שלושה גורמים: הקינדל פייר, מכירות החיסול של HP ומעובדה שהאי-פאד החדש עמד להגיע. כמוכ-ן, הדוח מסתמך על מה שהיצניות מדווחות, וכידוע, היחידה שמדווחת על "מכירות" היא אפל, כשכל האחרות מדווחות על "מסירות" - כלומר, מה הגיע לחנות ולא לקוח - ואינן מדווחות מה בעצם נמכר ללקוח, ובטח שאינן דווחות על מה הוחזר ליצרן עקב תקלות ואי-שביעות רצון. אצל אפל, הכמות הזאת שואפת לאפס. אצל היצרניות האחרות, הוא מגיע לעיתים ל-15 אחוז, שזה איום ונורא. בשנה הקרובה התמונה תחזור לעצמה ואף יותר מכך: שאר היצרניות ייאלצול להתמודד עם האי-פאד החדש שהוא המכשיר הטוב בשוק, ועם האי-פאד 2 שהוא המכשיר המשתלם בשוק. אם מישהו יעיז להוריד את המחירים לרמה של האי-פאד 2 (וייכנס להפסדים), ו/או אם מישהו יצליח להוציא מכשיר טוב כמו האי-פאד החדש במחיר דומה או נמוך (וגם אז כנראה יפסיד) אז אפל פשוט תוריד את מחיר המוצר הרלוונטי. אפל תקצץ מעט בשולי הרווח שלה, אבל המתחרות ייכנסו להפסדים. להוסיף את המאמר הזה לרשימה של "הנה אפל מתחילה ליפול".
דרום לבנון , צפון ישראל  |  14.03.12
2.
הסיבה היחידה שהמכירות ירדו ברבעון האחרון
היא שכבר מאוקטובר מסתובבים שמועות על האייפד החדש שיכלול שיפורים משמעותיים, כגון הצג, ואז מי שיכול היה להמתין, פשוט המתין (בצדק)להכרזת החדש. ועם כל זה האייפד עדיין * מכר * יותר מכל המתחרים ביחד. אמזון וכל היתר מספקים רק נתוני * הפצות לספקים *, לא מכירות אמיתיות בפועל. חברה שהייתה מצליחה למכור כמות משמעותית, הייתה בוודאי מדווחת על כמות המכירות, לא כמות "ההפצות". לא שאני חסיד גדול של אפל, אבל "לשחק" עם האמת, לא הופכת את זה לאמת.
משה , תל אביב  |  14.03.12