אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בן אסייג: "לא צריך פיקוח על מחיר הדלק - מה שנדרש זו תחרות בריאה" צילום: אוראל כהן

בן אסייג: "לא צריך פיקוח על מחיר הדלק - מה שנדרש זו תחרות בריאה"

מנכ"ל פז יונה פוגל בוועידה הלאומית לאנרגיה: "מחיר הנפט ימשיך לעלות בעשור הקרוב. המדינה צריכה להחליט כמה היא רוצה שהאזרח ישלם"

14.03.2012, 14:02 | אסף גילעם

"לא צריך פיקוח על מחיר הדלק - מה שנדרש זו תחרות בריאה וכרגע לא קיימת תשתיות לכך" - כך הצהיר היום (ד') אבי בן אסייג, מנכ"ל דלק ישראל, בוועידה הלאומית לאנרגיה הנערכת בחסות "כלכליסט". את הדברים אמר בן אסייג בפאנל ששמו "המרווח הצר שבין תדלוק לקמעונאות", שבו התרכזו המנכ"לים של משווקות הדלק הגדולות בישראל: פז, דלק, סונול, דור אלון וטן, ומנכ"ל תש"ן. הפאנל אעסק בהשפעת השינויים במרווח השיווק.

מנכ"ל פז יונה פוגל אמר כי "הרגולציה לא עניינית, ועושה שגיאות בנליות, אני מקווה שבבג"ץ נוכיח את זה. מחיר הנפט הולך להמשיך לעלות בעשור הקרוב. מדינת ישראל צריכה להחליט כמה היא רוצה שהאזרח ישלם". פוגל הצביע על חברות הדלק כמממנות את מדינת ישראל בהיקף של 4 מיליארד שקל בשנה. "יש אתגרים גדולים בענף לשנים הקרובות, הרגולציה מסמנת לנו את הכיוון ההפוך - קוראים לנו להשקיע פחות, להוריד את רמת השירות". עוד פוגל אמר כי "בסופו של דבר, הציבור יישא במחיר של ההחלטות הספונטניות של הממשלה. אנחנו חזרנו עשור לאחור".

בן אסייג חיזק את טענתו של פוגל ואמר כי "המחירים שצריכים לשלם בדרך הופכים את הייבוא ללא אטרקטיבי. כדי שבאמת אפשר יהיה לפתוח את השוק לייבוא חייבים לייצר יכולות תשתיות הרבה יותר נרחבות. בפועל ניתן היום לפרוק בנזין רק בנמל אשדוד". בן אסאייג אמר כי "אנחנו מפעילים 1,500 תחנות באירופה, ומרווח השיווק קצת יותר טוב, אבל מחיר השכירות בארץ מהווה 50% מהעלויות של החברה, לעומת פחות מ-10% באירופה".

דני בן-נר מנכ"ל טן, אמר בתשובה לשאלה האם העתיד טמון בתחנות קטנות יותר, כי  "אנחנו כל הזמן מחפשים דרך להוריד את המחיר לצרכן.

"הבאת האונייה היא חלק מהפיתרון, כשהרגולטור מטפל רק בחברות הדלק", אמר ניר גלילי, מנכ"ל סונול בהקשר לאוניית הדלק שהגיעה לישראל לספק בנזין לסונול ודור אלון. "בז"ן הוא מונופול - כשהיא רוצה היא מעלה מחירים, כשהיא לא רוצה, היא לא מורידה. אנחנו נמשיך להביא אוניות נוספות בחודשים הקרובים, המחירים יותר זולים, ואני רוצה להפוך את זה לנורמה - יש אלטרנטיבות".

מנכ"ל דור אלון, ישראל יניב, אמר במהלך הפאנל כי "הרגולטור לא מתכנן, אנשים משחקים במספרים. הורידו לנו 20 אגורות בתגובה למחאה החברתית ודרישות פוליטיות, פשוט חוסר אחריות".

"המכה שנתנה המדינה קשה לחברות"

רפי טטרה, מנכ"ל תש"ן, המובילה באחסנת דלקים בארץ אמר כי "המכה שנתנה המדינה קשה מאוד לחברות", אבל מנגד הצביע על דברי המבקר על העלאת מרווח השיווק ב-2002, שהוסיפה לחברות הדלק רווח שנתי של 150 מיליון שקל. "תחרות עושה טוב לשוק, תחרות מעירה את המשק". בנושא תקינות מערכת ההובלה הארצית, אמר טטרה, כי תש"ן השקיעה כ-200 מיליון שקל בתשתיות בעקבות החשש לאספקה הן ממצרים והן מים תטיס. "עד שיגיע הגז מתמר, הדלקים והגז יזרמו באפס תקלות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות