אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלות שכרו של מנכ"ל פרוטרום ב-2011 - 8 מיליון שקל; אחרי השלמת 5 רכישות הרווח הנקי ירד ב-4.7% צילום: רונן מחלב

עלות שכרו של מנכ"ל פרוטרום ב-2011 - 8 מיליון שקל; אחרי השלמת 5 רכישות הרווח הנקי ירד ב-4.7%

את שנת 2011 סיימה החברה עם רווח הנקי של 42 מיליון דולר ועלייה של 14.9% במכירות ל-518.4 מיליון דולר. פרוטרום הציגה ירידה של 10.3% ברווח הנקי ל-7.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי וההכנסות הגיעו לשיא של 131.6 מיליון דולר, גידול של 17%

15.03.2012, 09:26 | מעין מנלה
חברת תמציות הטעם והריח פרוטרום, דיווחה היום (ה') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2011 כולה. החברה רשמה ירידה של 4.7% ברווח הנקי בשנה שעברה ל-42 מיליון דולר לעומת 44.1 מיליון דולר ב-2010. זאת למרות צמיחה במכירות ב-14.9% ל-518.4 מיליון דולר בשנה שעברה לעומת 451.1 מיליון דולר ב-2010.

החברה מסבירה בדו"חות כי הרכישות שביצעה החברה ב-2011 תרמו לגידול במכירות, אך תרומתן לרווח הייתה עדיין שולית. זאת עקב הוצאות רכישתה חד פעמיות בגין הרכישות שהסתכמו ב-1.9 מיליון דולר וכן עקב העובדה שתהליכי המיזוג טרם הושלמו. החברה מצפה כי הרכישות יתרמו לשיפור הרווח כבר ב-2012. גורם נוסף שהשפיע על הרווחים היה, לפי החברה, עלייה מהותית במחירי חומרי הגלם בהם היא משתמשת אשר החלה במחצית השנייה של 2010. החברה ניסתה להתמודד עם עליות המחירים בין היתר באמצעות התאמת מחירי המכירה של מוצריה אך הדירקטוריון מסביר כי חלק מהעלאת מחירי המכירה טרם בא לידי ביטוי ברבעון הרביעי של 2011.

במהלך שנת 2011 ותחילת 2012 ביצעה פרוטרום שמונה רכישות במטרה לבסס את מעמדה והגדלת נתח השוק שהבשווקי יעד ביניהם ארה"ב ואנגליה כמו גם בשווקים המתפתחים של ברזיל ומרכז ומזרח אירופה.

הרכישות שבוצעו ב-2011 (חמש מתוך שמונה) תרמו מיום השלמתן, לפי דו"חות החברה, 34.8 מיליון דולר למכירות. הרווח התפעולי ללא הוצאות חד פעמיות בגין הרכישות עמד ב-2011 על 60.6 מיליון דולר לעומת 63 מיליון דולר ב-2010. בהכללת ההוצאות החד פעמיות הרווח התפעולי ב-2011 עמד על 58.7 מיליון דולר, ירידה של 6.9% לעומת 2010.

ברבעון הרביעי פרוטרום רשמה ירידה של 10.3% ברווח הנקי ל-7.9 מיליון דולר לעומת 8.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2010. הרווח התפעולי ירד ב-0.7% ל-12.2%. הכנסות החברה דווקא הגיעו לשיא של 131.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי, גידול של 17% בהשוואה לרבעון המקביל. השפעת שערי החליפין תרמה למכירות הדולריות 0.6%. הרכישות שהושלמו במהלך שנת 2011 תרמו 17.6 מליון דולר למכירות.

עלות שכרו של מנכ"ל ונשיא החברה, אורי יהודאי, הסתכמה ב-2011 ב-2.1 מיליון דולר, והיא כללה בונוס של 877 אלף דולר.

החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד נוסף בהיקף של 3.1 מיליון דולר (11.6 מליון שקל).

יהודאי מסר כי "ב-2012 נמשיך להתמקד ביצירת ערך ללקוחותינו, על ידי יצירת פתרונות חדשניים המשלבים טעם ובריאות תוך חיזוק מעמדה של פרוטרום כאחת החברות המובילות בעולם בתחום הטעם וחומרי הגלם הייחודיים. בנוסף, נמשיך באיתור הזדמנויות לרכישות אסטרטגיות נוספות, בשווקי יעד אטרקטיביים ובמדינות מתפתחות.

מתחילת שנת 2011 ביצענו 8 רכישות אסטרטגיות מוצלחות, שהיקף הכנסותיהן על בסיס נתוני 2010 עמד על כ-145 מליון דולר. הרכישות, שרוב הערך שנפיק מהן עדיין לא משתקף בתוצאות פעילותנו, נמצאות בשלבי מיזוג מתקדמים, ותומכות בהמשך הרחבת פריסתנו הגלובאלית תוך העמקת נוכחותנו גם בשווקים מתפתחים הצומחים בקצב גבוה יחסית לממוצע העולמי, בהרחבת מאגר הלקוחות שלנו בעולם וסל המוצרים הייחודי שאנו מציעים ללקוחותינו. בחודשים הקרובים נפעל למימוש אפשרויות ה-Cross-Selling המהותיות, ולניצול אפשרויות ההתייעלות הרבות שנוצרו בעקבות הרכישות".

תגיות