אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל משנה שוב את החיפוש: יציג גם תשובות לשאלות צילום מסך

גוגל משנה שוב את החיפוש: יציג גם תשובות לשאלות

לפי "הוול סטריט ג'ורנל", ענקית הרשת תעבור בקרוב לשיטה המכונה חיפוש סמנטי; המשמעויות: יותר דיוק, שינוי בדירוג התוצאות – ויותר פרסומות

15.03.2012, 10:44 | יוסי גורביץ
גוגל צפויה להציג בחודשים הקרובים שורה של שינויים משמעותיי במנוע החיפוש שלה, בנסיון להפוך אותו לשמיש יותר עבור הגולשים - כך דיווח אמש (ד') "הוול סטריט ג'ורנל". בין השאר מתכוונת גוגל לשלב "חיפוש סמנטי", כהגדרתה, שאמור להבין את משמעות המילים שהקליד הגולש - ולספק גם תשובות לשאלות. גוגל נמנעה מלהגיב על הידיעה, שמגיעה לאחר שורה של שינויים מעוררי מחלוקת שמטרתם היתה להפוך את המנוע למותאם-אישית יותר, ולשלב בו את גוגל+.

"הג'ורנל" מסתמך לדבריו על מקורות בתוך ענקית הרשת, ובהם גם עמית סינגל, אחד המהנדסים המובילים בתחום החיפוש בגוגל. לפי הפרסום, השינויים שמתכננת גוגל לעשות הם מהחשובים ביותר בהיסטוריה של מנוע החיפוש. סינגל אמר לאחרונה כי החיפוש החדש ישווה את המילים שהזין הגולש למאגר מידע ענק שיצרה גוגל, המכיל מאות מיליוני "ישויות" – אנשים, מקומות וחפצים – ואת מפת הקשרים ביניהם.

החיפוש החדש צפוי להיות מסוגל לקשר, למשל, בין חברה ובין המנהלים שלה. המנוע יתבסס בין השאר על רכישתה ב-2010 של MetaWeb, שהחזיקה במאגר של כ-12 מיליון "ישויות". רכישתה של MetaWeb נתפסה בשעתה כניסיון של גוגל לחזק את מעמדה מול פייסבוק.

במנוע החיפוש הנוכחי, אמר סינגל, אנשים שולחים שאילתה ו"מחזיקים אצבעות" בתקווה שיקבלו תוצאה רלוונטית. המנוע החדש, שאותו הוא מגדיר כ"תוצאה של חיפוש ארוך שנים אחרי הדור החדש של החיפוש", אמור לדמות את "הדרך שבה אנשים מתבוננים על העולם".

כיום, למשל, חיפוש אחרי אגם מסוים צפוי להוביל לאתר של הרשות שבשטחו הוא נמצא. בחיפוש החדש הגולש יגלה גם מגוון עובדות על האגם, והחיפוש יוכל גם לענות על שאלות בנוגע אליו – תחום שאליו נכנסה גוגל באופן מוגבל לאורך השנים, ושבו פועלים אתרים דוגמת Ask.com ו-Answers.com (שמאחוריו עומדת חברה ישראלית).

מקור אחר בגוגל אמר ל"ג'ורנל" כי המעבר למנוע חיפוש סמנטי צפוי לשנות בין 10% ל-20% מתוצאות החיפוש, ולכך צפויה להיות השפעה נרחבת על דירוג התוצאות של גוגל – ועל חברות שנשענות עליו לקיומן. השינוי צפוי להשפיע גם על הפרסומות של החברה, וההנחה היא שגוגל תשתמש במנוע החיפוש החדש כדי להציג מודעות רבות וממוקדות יותר.

תגיות