אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפקט הכעס

אפקט הכעס

הפצת חבילת הרחבה בתשלום ביום השקת Mass Effect הרגיזה את השחקנים. אבל כשחיי המשחקים קצרים כל כך, פשוט אין ברירה

16.03.2012, 17:02 | הראל עילם

בשנים האחרונות המנהג של הפצת תוכן נוסף בתשלום הפך לנפוץ במיוחד בתעשיית המשחקים. למרות זאת, ההחלטה של חברת ביוור/אלקטרוניק ארטס השבוע עוררה זעם יוצא דופן בהיקפו גם בקרב אלו שרגילים לשלם עבור חבילות הרחבה. ומדוע? ענקית המשחקים החליטה שלא להמתין, ולשחרר חבילת תוכן בתשלום למשחק השלישי בסדרת Mass Effect מיד ביום השקתו.

בדיקת "כלכליסט" Mass Effect 3 - אקשן אמיתי, עלילה מושקעת ולוחמת אחת קשוחה המשחק האחרון בטרילוגיה על הלוחמת שפרד מציג הפקה מרשימה, אבל סובל מפשטנות ומתאים יותר לקונסולות מאשר למחשב. למרות הבעיות, מדובר באחד מההישגים הגדולים של תעשיית הגיימינג בתקופה האחרונה הראל עילם, תגובה אחתלכתבה המלאה

מבחינת השחקנים, זוהי ההוכחה לכך שהחברות בוחרות לחתוך תוכן מהמשחק כדי למכור אותו מחדש, ביותר כסף. כמה אתרים אף הגדירו את ההחלטה השיווקית כ"אחד המקרים הברורים ביותר של חמדנות עסקית בתעשייה", והשחקנים קראו לחרם על החברה.

קייסי הדסון, מפתח המשחק הראשי, הגן על ההחלטה ואמר שלמשחקים יש אורך חיים קצר, ולכן יש להוציא את התכנים הנוספים בהקדם האפשרי. בנוסף, יש לזכור כי ברוב המקרים אבני היסוד של תכנים בתשלום כבר מונחות במשחק המקורי, וההבדל היחיד הוא באשליה שנוצרת אצלנו שהשקה מאוחרת יותר משקפת עבודה נוספת, ועבורה בעצם אנו משלמים.

תוכן בתשלום הוא מודל פיננסי לגיטימי שנוצר בזכות חדירת הפס הרחב. עם זאת, אסור לנו לתת לחברות לנצל את ההזדמנות לגבות מאיתנו יותר כסף, אלא להבין שתוכן בתשלום אמור לתת כוח לצרכן, שבוחר על מה הוא רוצה לשלם.

תגיות