אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל תחילה: המפתחים נשארים באפסטור

אפל תחילה: המפתחים נשארים באפסטור

מכשירי אנדרואיד עקפו את מכירות האייפון, אבל המפתחים עדיין מעדיפים את חנות האפליקציות מבית אפל. למה?

17.03.2012, 11:15 | שי ענבל

כנס SXSW שננעל השבוע מבשר לרוב על הטרנדים החמים ביותר של עולם הסלולר. אם כך הדבר, אז גם השנה גוגל צריכה להמשיך לדאוג: האירוע שנערך בטקסס היה הוכחה חיה לכך שהאפליקציות של אנדרואיד, מערכת ההפעלה הניידת של החברה, עדיין עומדות בצלם של היישומים המיועדים לאייפון ולאייפד.

לדוגמה, אינסטגרם, תוכנת שיתוף התמונות, נזכרה להודיע על פיתוח גרסה לאנדרואיד רק לאחר שכבר הגיעה ל־27 מיליון משתמשים. כל אפליקציה פופולרית אחרת, מ־Viber ועד ל־Tiny Wings, מגיעה קודם כל לאפסטור ורק אחר כך לאנדרואיד, אם בכלל.

הסיבה לכך, ברוב המקרים, היא פשוטה מאוד. לא משנה כמה זמן עבר מאז שמכשירי אנדרואיד עקפו את מכירות האייפון, ב־iOS - מערכת ההפעלה של אפל - קל יותר להרוויח וקל יותר גם לפתח, ועל זאת יעיד כל מפתח ששחרר משחק לשתי הפלטפורמות.

יותר מדי השקעה, מעט מדי הכנסות

חברת Mika Mobile היא העדות הטרייה ביותר לכך שדבר לא השתנה בשוק האפליקציות. השבוע הכריזה היצרנית העצמאית של משחקים פופולריים כמו Battleheart ו־ZombieVille שהיא יוצאת מאנדרואיד, כי זה פשוט לא כלכלי. המשוואה הפשוטה הבאה צריכה להטריד כל מי שבחר לפתח גם לפלטפורמה של גוגל: לדברי החברה אפליקציות אנדרואיד דורשות 20% מההשקעה הכללית, אך מניבות רק 5% מההכנסות.

אחת הסיבות לכך היא שמשתמשי גוגל פשוט לא אוהבים לשלם, והחברה ודאי לא מקלה עליהם לפתוח את הארנק. הרכישה מתוך אפליקציות אינה מפותחת, התשלום לא תמיד נוח - והחוויה בכללותה נעימה פחות מזו שמספקת האפסטור של אפל.

אפל הכריזה בדו"ח הרבעוני האחרון שלה כי עד כה העבירה כתגמולים למפתחים לא פחות מ־4 מיליארד דולר, סכום שרק בשנה האחרונה הכפיל את עצמו. ברגע שגוגל תוכל להציג מספרים כאלה יהיה אפשר לדבר על מהפך בשוק האפליקציות. בינתיים, אנדרואיד מובילה במכירת מכשירים, ואפל בכל השאר.

תגיות