אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרשנות: חברה זרה, אגו ישראלי

פרשנות: חברה זרה, אגו ישראלי

NDS תצטרך להוכיח שהיא יכולה להתאים את עצמה גם לעולם שבו שידורי הטלוויזיה נצרכים גם דרך טאבלטים או ישירות דרך האינטרנט

18.03.2012, 07:46 | אסף גלעד

חברת NDS מעולם לא היתה ישראלית. היא נרשמה מלכתחילה בהונג קונג ומשם עברה לרישום תחת הדגל הבריטי. המנכ"ל שלה אינו ישראלי, מרבית חברי הדירקטוריון שלה אינם ישראלים, והיא מעסיקה בישראל רק מעט יותר מחמישית מעובדיה. ועם זאת, הגאווה - או האגו, כך נראה - הם ישראלים: האלגוריתם בבסיס החברה פותח במכון ויצמן, שמקבלת עליו עד היום תמלוגים; צוות המייסדים, הגם שחלקו אינו עובד בחברה וחלקו בתפקידים זוטרים בה, הוא ישראלי. NDS נחשבת גם לאחת ממעסיקות ההייטק הגדולות בירושלים, עם 1,200 עובדים שמרביתם ירושלמים, או לפחות מהסביבה.

שר האוצר אף מיהר לברך על "הבעת אמון נוספת בעתידן של תעשיות הטכנולוגיות בישראל", הגם שהמדינה לא צפויה לראות שקל מהעסקה ומעולם לא השקיעה שקל ב־NDS, חברה שהוקמה בישראל על טהרת כוונותיו של איל ההון רופרט מרדוק.

להסתגל לעולם החדש

מאז שהוקמה על הר חוצבים הפכה NDS למובילה עולמית בשוק אבטחת המידע לממירי טלוויזיה. למעשה, NDS דאגה שאתם, הצופים בבית, לא תוכלו לפרוץ את השידורים של ספקיות הכבלים והלוויין, אלא לצפות רק בערוצים ששילמתם עליהם. בהמשך פיתחה גם ממשק לניהול הממיר, שמאפשר ניווט בין ערוצים ואף לשחק במשחקים. הכנסותיה עלו מדי שנה, והשנה הם קרובים למיליארד דולר, תוך הגעה לרווחיות נאה של כ־250 מיליון דולר. עם לקוחותיה הגדולים ניתן למנות לא רק את סקיי של מרדוק והלקוח הוותיק Direct TV, אלא גם את רשת CCTV הסינית ובהרטי ההודית.

אלא ש־NDS תצטרך להוכיח לעצמה ולסיסקו שהיא יכולה להתאים את עצמה גם לעולם החדש, זה שבו שידורי הטלוויזיה לא תלויים רק בממירים של חברות הכבלים והלוויין, אלא נצרכים גם דרך סטרימרים, טאבלטים או ישירות דרך האינטרנט. "NDS פיתחה פתרונות לאייפונים ואייפדים ולצפייה באינטרנט, אבל נכנסה לתחומים אלה (העברת שידורים למכשירי קצה אחרים מלבד הטלוויזיה - א"ג) יחסית מאוחר", אומר עופר שעיו, ממייסדי TVinci ומומחה בתחום שידורי טלוויזיה מבוססת IP. "הקדימו אותה מיקרוסופט עם המוצר פליי־רדי וגוגל עם Widevine, ושתי אלה מתחרות בעוצמה ב־NDS".

האתגר של סיסקו

סמנכ"ל התפעול של NDS רפי קסטן מסביר כי החברה מצליחה גם בדור החדש, של העברת שידורי טלוויזיה לא רק דרך הממיר (Over The Top), עם 5 לקוחות שהם שחקנים מובילים, כגון Direct TV. אלא שבתשקיף של NDS היא מגלה כי העולם החדש מאיים על מספר המנויים של חברות הכבלים והלוויין. המשקיעים עשו, אם כך, עסקה מצוינת: העבירו את החברה מרווח להפסד ומכרו אותה בפרמיה של 30%. כעת נראה איך תנהל סיסקו, חברה עם רקורד מפוקפק בכל הקשור לשימור הרכישות שלה בישראל, את הרכישה החדשה בעולם החדש. רק הצלחה שלה תוכל לשמר את NDS כמקור לתעסוקה של 1,200 ירושלמים.

תגיות