אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מאיימת: נעניש אתרים שהשקיעו יותר מדי בקידום עצמי צילום: בלומברג

גוגל מאיימת: נעניש אתרים שהשקיעו יותר מדי בקידום עצמי

בכיר בענקית הרשת הודיע כי בחודשים הקרובים היא תשנה את אלגוריתם החיפוש שלה, במטרה לקדם בדירוג אתרים עם תוכן איכותי על חשבון כאלה שהשקיעו ב-SEO

18.03.2012, 10:09 | יוסי גורביץ

בניתם את האתר כך שגוגל יציג אותו גבוה בתוצאות החיפוש? יכול מאוד להיות שדווקא זה מה שיפגע בקידומו. מאט קאטס, האחראי בגוגל על תחום ה-SEO (ראשי תיבות של Search engine optimization), אמר כי בחודשים הקרובים תשנה גוגל את האלגוריתם שלה כך שיעניש אתרים שהשקיעו "יותר מדי" בהתאמתם למנועי חיפוש.

קאטס, שבעבר היה האחראי לרפורמה שערכה גוגל בתוצאות החיפוש כדי להיפטר מחוות תוכן, אמר בכנס SXSW כי המהלך מיועד ליצור "מגרש משחקים הוגן", שיאפשר לאתרים שיש בהם תוכן מוצלח יותר להתחרות באתרים בעלי תוכן טוב פחות שהשקיעו מאמצים ניכרים ב-SEO.

הבכיר ציין עוד כי המהלך נועד לשפר את רלבנטיות התוצאות שמספקת גוגל, ולמצוא את האנשים שעושים באלגוריתם שלה שימוש לרעה. כדוגמאות לניצול לרעה מסוג זה הזכיר קאטס שימוש יתר במילות מפתח, או שימוש במספר בלתי סביר של עמודים שמקשרים זה לזה. לדבריו, מספר מהנדסים בגוגל כבר עובדים על הנושא. הבלוג SearchEngineLand, שהביא מדבריו של קאטס, מציין כי ב-2009 אמר הבכיר בראיון כי אין בעיה של "SEO מוגזם".

גוגל מתמודדת בשנים האחרונות עם תלונות על כך שתוצאות החיפוש שלה הופכות לבלתי רלבנטיות, בשל ניצול האלגוריתם שלה לרעה. הכוונה היא בעיקר ל"חוות תוכן", אתרים שמציגים תוכן שנלקח מאתרים אחרים בהתבסס על מילות חיפוש פופולריות. האלגוריתם "פנדה" שאליו עברה גוגל מנסה להתמודד עם התופעה.

לאחרונה דווח כי גוגל מתכוונת לערוך שינוי רציני במנוע החיפוש שלה, כך שישיב על שאלות ולא יציג למשתמש רק תגובות על מילות חיפוש. גוגל סירבה להתייחס לדיווח הזה.

תגיות