אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מציירים הצלחה: החברה הקטנה שהדיחה את זינגה

מציירים הצלחה: החברה הקטנה שהדיחה את זינגה

עם יותר מ-30 מיליון הורדות בתוך שבועות ספורים, מאיימת אפליקציית הציור החברתית Draw Something להיות האנגרי בירדס החדשה. בינתיים האפליקציה של OMGpop הספיקה להפוך למשחק הפופולרי ביותר בפייסבוק - גם בלי להציע גרסה המותאמת לרשת החברתית

19.03.2012, 16:45 | הראל עילם

הציפורים הכועסות התחלפו בשרבוטים חברתיים, ותעשיית אפליקציות הסלולר הפכה עוד חברה זעירה לסיפור הצלחה בינלאומי. מפתחת המשחקים הצעירה OMGpop, שעמדה בפני פשיטת רגל, זינקה השבוע לראש טבלת אפליקציות הפייסבוק והסלולר המצליחות. המשחק החדש שלה, Draw Something, רשם למעלה מ־30 מיליון הורדות בגרסת הסלולר לאנדרואיד ולאייפון וממוקם כרגע בראש טבלת ההורדות של האפסטור ושל גוגל פליי.

(להורדת האפליקציה לאייפון ב-0.99 דולר)

(גרסה חינמית לאייפון עם פרסומות)

(להורדת האפליקציה לאנדרואיד ב-0.99 דולר)
(גרסה חינמית לאנדרואיד עם פרסומות)

האפליקציה מזכירה את משחק החברה האמריקאי פיקשנרי, שבו אנשים צריכים לצייר ציורים על בסיס מילים שקיבלו, ועל השותף שלהם לנחש את המילה המבוקשת. עם זאת, בגרסה של OMGpop, על השחקנים לשתף פעולה ביניהם. החברה העשירה את הקונספט המקורי של פיקשנרי הוותיק בכך שביקשה מהשחקנים לצייר לא רק מילים, אלא גם ידוענים וסרטים מפורסמים.

נתון מפתיע במיוחד מצביע על כך שהמשחק החדש גם הפך למשחק הפייסבוק הפופולרי ביותר לפי כמות משתמשים יומיים, למרות שכלל אין לו גרסה המיועדת לרשת החברתית. לפי אתר Appdata, העוקב אחר טרנדים בפייסבוק, הצליחה Draw Something להגיע להישג המרשים רק בזכות הכניסות לדף האפליקציה וההרשמה אליה ברשת החברתית. זוהי הפעם הראשונה מאז ינואר 2011 שזינגה, ענקית המשחקים שיצאה להנפקה לפני מספר חודשים, אינה מחזיקה בתואר המשחק המוביל בפייסבוק.

אלפי ציורים בכל שנייה

 

לפי נתוני AppData, למשחק של OMGpop יש 12.2 מיליון משתמשים יומיים ו־20 מיליון משתמשים חודשיים, זינוק של 200% בשבועיים האחרונים, וזאת רק מבין המשתמשים שבחרו לשלב את אפליקציית הסלולר בפייסבוק. לשם השוואה, ל־Words with Friends, המשחק המצליח ביותר של זינגה כרגע, יש כיום רק 8 מיליון משתמשים יומיים.

לפי לפי דן פורטר, מעצב המשחק, מנכ"ל ומייסד החברה, עשרות מיליוני השחקנים הרשומים מסביב לעולם מעבירים ביניהם אלפי ציורים מדי שניה, והחברה מעריכה שעד כה השחקנים ציירו כ-1.5 מיליארד ציורים. למעלה מ-75% מהשחקנים משחקים בו מדי יום, ופורטר מציין בגאווה בראיון לאתר GigaOM כי מחצית מכל השחקנים רכשו את הגרסה בתשלום של האפליקציה שעולה דולר. בנוסף, מציגה החברה למעלה ממיליארד פרסומות מדי יום בגרסה החינמית.

פורטר הסביר את הצלחת המשחק באלמנטים החברתיים שלו ובשיתוף הפעולה בין השחקנים. "זה משחק סופר חברתי, מצחיק ורענן, שמאפשר לשחקנים לקבל את חווית המשחק שהם רוצים, לבטא את עצמם ולתקשר עם חבריהם. אנחנו אף פעם לא אומרים להם מה לעשות. זה המשחק שלהם, ולכן זה משחק שגם אנשים שלא משחקים בטלפון רוצים אותו".

בראיון עם Cnet, הוא אמר בהומור שהרעיון היה "לעצב משחק שיאפשר לנער להתחיל עם נערה". הוא הודה שמעולם לא שיחק בפיקיונטרי המקורי, והסביר כי הוא תמיד מתקשה "ליצור משחקים שבאמת נופלים תחת ההגדרה של משחק". בקרוב, מבטיח פורטר, החברה תשדרג את אפליקציית הסלולר עם מספר פיצ'רים חדשים, כמו האפשרות לשמור ציורים, מערכת צ'אט, מדליות והישגים ומערכת פרסומות שתאפשר הוספת מותגים כמילים במשחק.

זינגה. נשארו מאחור, צילום: בלומברג זינגה. נשארו מאחור | צילום: בלומברג זינגה. נשארו מאחור, צילום: בלומברג

"מצבנו היה בכי רע"

החברה הניו יורקית רשמה בעבר מספר הצלחות - בין השאר, אתר המשחקים שלה הוגדר כ"אחד האתרים הטובים ברשת" על פי "הניו יורק טיימס". עם זאת, מאז הקמתה ב־2006 היא שחררה למעלה מ־35 משחקים אבל התקשתה עד כה לייצר כותר מנצח.

פורטר הודה כי מצבה הפיננסי של החברה היה "בכי רע", והיא מיצתה את כל כספי ההון סיכון שגייסה בעבר, בסך 17 מיליון דולר. כעת היא מכניסה, לפי ההערכות, למעלה ממאה אלף דולר מדי יום מפרסום בלבד, בנוסף להכנסות של מיליוני דולרים ממכירת הגרסה המלאה לאפליקציה. "אנחנו מכניסים יותר מדי יום ממה שפעם הכנסנו בחודש", מציין פורטר בסיפוק, ופונה לפענח עוד שרבוט ששלח לו משתמש אקראי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות