אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": קרן פיטנגו השקיעה 6 מיליון דולר בדודא מובייל צילום עמית שעל

בלעדי ל"כלכליסט": קרן פיטנגו השקיעה 6 מיליון דולר בדודא מובייל

חברת הסטארט-אפ צברה בשנה האחרונה תאוצה ונהפכה למובילת השוק בהמרת אתרי אינטרנט של עסקים למובייל

25.03.2012, 07:01 | אסף גלעד

השקעה חדשה לקרן פיטנגו של חמי פרס ורמי קליש: הקרן השקיעה לאחרונה 6 מיליון דולר בסטארט־אפ דודא מובייל (Duda Mobile), המפתח מערכת להמרת אתרי אינטרנט של עסקים קטנים לכאלה הניתנים לקריאה בטלפון הסלולרי.

דודא מובייל הוקמה כבר ב־2009, אך בשנה האחרונה צברה תאוצה והפכה למובילת השוק בהמרת אתרי אינטרנט של עסקים למובייל. עד כה 1.3 מיליון עסקים ברחבי העולם השתמשו במערכת שלה, שהיא מעין פלטפורמת "עשה זאת בעצמך" לעסקים קטנים, ומאפשרת להם לבחור כיצד ייראה אתר האינטרנט שלהם בגישה מטלפון סלולרי חכם. החברה למעשה משתמשת בטכנולוגיה הפופולרית HTML5, שהונהגה בשוק על ידי סטיב ג'ובס, לגישה סלולרית לאתר האינטרנט. בניגוד לחברות כגון וורקלייט וקונדואיט הישראליות, דודא אינה מפתחת אפליקציה נפרדת להורדה, אלא ממירה אתר אינטרנט פשוט לכזה הניתן לקריאה בנוחות דרך הטלפון הסלולרי.

החברה הפכה לאחת משותפותיה של גוגל בפרויקט ה־GoMobile שהשיקה, שנועד לסייע לעסקים קטנים להקים נוכחות מסחרית גם בטלפון הסלולרי.

קודם להשקעה של פיטנגו, הושקעו בחברה כ־2 מיליון דולר על ידי המשקיע הסדרתי הישראלי אורן זאב, המשמש כיו"ר החברה, עם המשקיעים הפרטיים דון כץ וג'ף פלור. זאב נחשב למשקיע מרכזי בסטארט־אפים ישראליים, כגון קפריזה וויביה שנמכרה לקונדואיט, ובחברות אמריקאיות כגון Chegg, Infolink וגוגובוט של היזם הישראלי אורי זלצמן. משקיעים אלה לא השתתפו בסבב ההשקעות החדש, שממומן כולו על ידי פיטנגו. בעקבות ההשקעה יצטרף איתן בק, שמשקיע מטעם פיטנגו באפליקצית Pageonce הישראלית, לדירקטוריון דודא.

את החברה הקימו איתי סדן, המשמש כמנכ"ל ומנהל את החברה מפאלו אלטו, ואמיר גלט, שעבר לאחרונה להתגורר בישראל לאחר תקופה בעמק הסיליקון, ומשמש כמנהל מרכז הפיתוח בתל אביב. לדבריהם, מקור השם דודא מובייל באמרה "Do The Mobile", וכן בהשארת דמותו של ג'ף ברידג'ס בסרט "ביג ליבובסקי", המכונה "Dude". 

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
כל הכבוד
כמה אופייני, חוסר הפרגון שיש בארץ. האחד ״יכול״ לעשות, השני ״מומחה״ בהשקעות. אבל אף אחד לא ממש עושה את זה בעצמו. שני אנשים מוכשרים הצליחו להרים עסק ולעניין משקיעים. בעבודה קשה וכנראה גם עם קשרים. מה לעשות, מישהו מכיר עוד דרך לגייס מיליונים? תנו קרדיט לאנשים שלקחו רעיון ויכולת למימוש.תנו קרדיט למשקיעים שאין להם שום אינטרס לשרוף סתם כסף. ואם אין לכם שום דבר טוב להגיד. שבו בצד ותהיו בשקט.
מיקי , Seattle  |  25.03.12
7.
מליון לקוחות זה מרגש, אבל מה עם הכנסות?
יש עוד חברות כאלו בשוק,מומינ'ס עם הקשקוש של המשחקים שלהם הכריזו לאחרונה שיש להם כמעט מליון לקוחות.לויבר יש 150 מליון לקוחות לווצאפ יש 112 מליון לקוחות אבל אף אחד מהם לא מכניס שקל, הכל בלוף למשקיעים אין מושג קלוש בנושאי טכנולוגיה ורק מחפשים את האקזיט הבא. בדרך הם פוגשים מנכ"לים מאוד מוכשרים ב"אידוי" כספם. פראיירים לא מתים הם רק מתחלפים.
דורון  |  25.03.12
לכל התגובות