אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הלילה הארוך ביותר

הלילה הארוך ביותר

מאחורי רוב האפליקציות שהצליחו "בן לילה" עומדות חברות שהשקיעו שנים של עבודה קשה

25.03.2012, 16:56 | איתי שמושקוביץ

תעשיית האפליקציות יצרה הרבה סיפורי סינדרלה: מפתחים עצמאיים שפיתחו אפליקציה מוצלחת שהפכה ללהיט, והביאה להכנסות ענק ו/או אקזיט מרשים, חברות קטנות שעקפו בקלילות את הענקיות הוותיקות בתחומן וסיפורי הצלחה שונים ומשונים שקרו בן לילה.

הבעיה היא שבפועל, מעט מאוד מקרים כאלה קרו באמת בן לילה. קחו למשל את המקרה של Draw Something, שמציג לכאורה עוד סיפור הצלחה אינסטנט — המשחק יצא רק לפני חודש וחצי, הפך מיד ללהיט וכבר מניב הכנסות של מאות אלפי דולרים בכל יום.

במציאות, החברה שפיתחה אותו, OMGpop, קיימת כבר שלוש שנים, נשארה כמעט בלי כסף — אחרי שגייסה 17 מיליון דולר, הוציאה כמה משחקים שלא הצליחו ועברה גלגולים עד רבים. רק בשבוע שעבר הגיעה למנוחה ולנחלה, כשנרכשה על ידי ענקית המשחקים זינגה תמורת 200 מיליון דולר.

חינם שעולה הרבה: רכישה מתוך אפליקציות חינם שעולה הרבה: רכישה מתוך אפליקציות חינם שעולה הרבה: רכישה מתוך אפליקציות

גם רוביו, שסוחטת עד תום — ונראה שאפילו מעבר לכך — את ההצלחה של Angry Birds, פעלה במשך ארבע שנים ופיתחה משחקים לחברות אחרות, עד שעלתה על הרעיון הכל כך מתבקש של ציפורים נגד חזירים.

מפתחים רבים נסחפים אחרי סיפורי הצלחה בן רגע, וגם אנשים בלי שום ידע בתכנות חולמים על פיתוח האפליקציה שתהפוך מיד ל־Draw Something הבאה ותהיה שווה 200 מיליון דולר ומעלה, או שהם יוכלו לדחות בזלזול הצעה אטרקטיבית כזו.

המציאות, מה לעשות, היא שלכל הצלחה בן לילה כזו קודמים ימים ארוכים של עבודה קשה. הפיתוח עולה כסף, ההכנסות יכולות להגיע אחרי הרבה מאוד זמן וגם החזר ההשקעה לא מובטח במהירות, וצריך לדעת לבלוט בחנויות שכוללות כבר מאות אלפי אפליקציות. סיפורי סינדרלה יש עדיין רק באגדות.

תגיות