אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק מעוניינת לגייס בישראל אנשי שירות בתחום הפרסום צילום: בלומברג

פייסבוק מעוניינת לגייס בישראל אנשי שירות בתחום הפרסום

מפרסם ישראלי שמעוניין לרכוש מודעות ברשת החברתית יכול לעשות זאת גם היום, אך גורמים בתעשיית המדיה מקווים שהמהלך ישפר את השירות: "לגוגל שליטה כמעט מוחלטת בשוק הפרסום הישראלי"

26.03.2012, 11:01 | אסף גלעד ושלי פריצקר

פייסבוק צפויה לשכור אנשי שירות בישראל עבור מפרסמים: בשנים האחרונות היתה נענע 10 הנציגה המרכזית למכירת מודעות פרסום למפרסמים גדולים בפייסבוק בארץ, אך לאחרונה החליטו ברשת החברתית להפסיק את השותפות בכל הנוגע לפרסום בעמוד הבית שלה, ככל הנראה בגלל מחזור מכירות נמוך מהצפוי.

בכיר בחברת מדיה גדולה ציין בפני "כלכליסט" כי הוא עובד ישירות מול פייסבוק בלונדון ואין לו כל צורך בגורם מתווך ישראלי, אולם בכיר אחר טוען כי "טוב שלפייסבוק יהיה נציג מקומי שיודע לספק תמיכה, שירות וחינוך לשוק המקומי. לגוגל יש כיום שליטה כמעט מוחלטת בשוק הפרסום הישראלי, ומגלגלת כאן 150 מיליון דולר בשנה, לפיכך פייסבוק תעשה בחוכמה אם תיקח בו חלק".

גורם נוסף בתעשיית הפרסום ציין: "הסבירות שפייסבוק תפתח בישראל נציגות מכירות היא נמוכה למדי, היות וזו תהיה הנציגות הראשונה בעולם שעוסקת במכירות - ולא סביר להניח שסוכנות כזו תקום קודם כל בישראל. עם זאת, הגיוני יותר שתפתח כאן נציגות שירות ותחזוקת לקוחות קיימים".

כעת יועבר הטיפול במפרסמים גדולים למשרדי פייסבוק בלונדון, בזמן שמרכז פייסבוק בדאבלין ממשיך לטפל במפרסמים קטנים ובינוניים. עם זאת נענע 10 ממשיכה למכור שטחי פרסום בעמודים פנימיים באתר.

גם כאשר נענע 10 שימשה כזכיינית פייסבוק בישראל, היא לא קיבלה מעמד של זכיינית בלעדית, ופייסבוק היתה רשאית למכור שטחי פרסום לכל מפרסם ישראלי ישירות. החוזה בין השתיים היה אמור להסתיים באוגוסט השנה. גורם בשוק הפרסום טען בפני "כלכליסט" כי התנהלות פייסבוק פגעה בנענע 10, כיוון שהיא אפשרה לרכוש שטחי פרסום ישירות במחירים נמוכים יותר.

היום המעוניינים לרכוש שטחי פרסום ברשת החברתית יכולים לעשות זאת דרך ערוצים ישראלים נוספים כגון רשת הפרסום ההודית-ישראלית Ybrant, או דרך חברות סטארט-אפ ישראליות הנחשבות לקנייניות מדיה בפייסבוק, כגון Zibaba ו-Adotomi, המחזיקות בקשרי עבודה רשמיים עם האתר.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
הפרסום בגוגל לוקח בענק מול הפרסום בפייסבוק !!! - וזה בדוק !!!
לקחתי 2000 ש"ח ושמתי בפרסום ממוקד ללקוחות היעד שלי בפייסבוק, אחרי זה לקחתי 2000 ש"ח ושמתי בפרסום של גוגל (שם המיקוד נעשה אוטומטית), והתוצאה היתה שהפרסום של גוגל הרבה יותר משתלם, ובענק !!! 2000 ש"ח בפייסבוק הביא לי 26 לקוחות רשומים בלבד !!! 2000 ש"ח בגוגל הביא לי 87 לקוחות רשומים !!!! מסכנה: בפרסום בגוגל שווה פי 3 מפרסום בפייסבוק... (3.3 למען הדיוק) מסכנה 2: לקחתי 20,000 ש"ח, שמתי בגוגל, והבאתי לעצמי מעל ל-900 לקוחות !!! בקיצור, פייסבוק אולי מעולים בלהיות אתר הבית של ילדים בגילאי 13-25, אבל הם פשוט גרועים בתחום הפרסום.
גלT , ת"א  |  26.03.12
2.
פרצו לי כמה פעמים לפייסבוק,ופייסבוק לא עושה כלום בנדון,נמאס מכם,אין הגנה ללקוחות
בשבוע האחרון פרצו לי פעמיים לאתר והחלפתי,ואת חברת פייסבוק זה לא מעניין כי אין ולא היה לי למי לפנות,אין הגנה ללקוחות בפני פורצים שעושים ככל העולה על רוחם,וגונבים ממני הכל.אני עם פייסבוק גמרתי,אני בגמילה מטקסס אולדם,תתביישו לכם פייסבוק שכל הגנבים חוגגים.
אבנר , תל אביב  |  26.03.12