אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מארגני יורו 2012 מתקשים למכור חבילות אירוח צילום: איי אף פי

מארגני יורו 2012 מתקשים למכור חבילות אירוח

התחרות עם אולימפיאדת לונדון ומיקום הטורניר בפולין ואוקראינה פוגעים בביקוש לכרטיסים

28.03.2012, 17:19 | בלומברג

מארגני יורו 2012 מתקשים למכור חבילות אירוח לתאגידים עבור טורניר הכדורגל שייערך בעוד שלושה חודשים לנוכח התחרות מצד אולימפיאדת לונדון ומיקום האירוע בפולין ואוקראינה שפוגעים בביקוש.

הטורניר, שבו ישתתפו 16 נבחרות לאומיות מאירופה, מכניס לגוף המנהל של הכדורגל באירופה, אופ"א, כ-1.3 מיליארד יורו (1.7 מיליארד דולר), שממקמים אותו אחרי המונדיאל והאולימפיאדה בלבד ברשימת אירועי הספורט הרווחיים ביותר. הטורניר ייערך לראשונה במזרח אירופה, ויצא לדרך שישה שבועות לפני פתיחת אולימפיאדת לונדון.

לפני ארבע שנים נערכה האולימפיאדה בבייג'ינג "כך שהיה קשה יותר לאירופאים להגיע", מסביר דיוויד טיילור, מנכ"ל הזרוע השיווקית של אופ"א. "לגורמים הללו יש השפעה".

הוא הוסיף כי טורניר 2008, שהתקיים בשווייץ ואוסטריה, גרף 150 מיליון יורו ממכירת חבילות האירוח, זינוק של פי 4 לעומת הכנסות טורניר 2004 שנערך בפורטוגל. התחזיות הנוכחיות לגבי הטורניר שיחל ביוני הקרוב מדברות על ירידה של 30% בהשוואה ל-2008.

טוני ברנרד, מנהל השיווק בפרסטיג' טיקטינג, החברה הרשמית שאחראית למכירת חבילות האירוח לאולימפיאדת לונדון, אומר כי הלקוחות הודו בפניו שהם מעדיפים להגיע לאולימפיאדה, שנערכת בבירה הבריטית לראשונה מאז 1948.

"אף שטורניר היורו זוכה לרוב לנוכחות ערה, פולין ואוקראינה נחשבות למדינות מרוחקות בהשוואה  לצרפת, גרמניה או אפילו שוויץ ואוסטריה", מסביר ברנרד.

בקונגרס השנתי של אופ"א, שנערך בשבוע שעבר באיסטנבול, נמסר עוד כי לא נמכרו כל הכרטיסים הרגילים, ומספר הכרטיסים הזמינים צפוי עוד לעלות לאחר שיוסיפו להם את חבילות האירוח שלא נמכרו ולאחר שההתאחדויות הלאומיות ישיבו את הכרטיסים שנותרו אצלם. 

"מדינות הכדורגל הגדולות ביותר נמצאות במצב טוב פחות מאשר בשנים קודמות", אומר טיילור. "בחלק מהמדינות הסיבה לכך היא ביצועים לא טובים של הנבחרת הלאומית, אך להערכתי ישנה גם בעיה של מרחק ועלויות נלוות".

רנה פרוסקה, מנהל פרוסקה ספורטס הגרמנית, שאחראית על ארגון חבילות האירוח של הספונסרית קוקה קולה, אומר כי לקוחות פוטנציאלים הביעו ספקות לגבי איכות המתקנים באוקראינה. לדברי פרוסקה נרשמה ירידה של 30% במכירות לטורניר הנוכחי.

פרוסקה מוסיף כי גורם נוסף שמגביל את המכירות הוא צעדים חדשים נגד שחיתות שנכנסו לתוקף בעקבות המשבר הכלכלי של 2008. "כבר לא כל כך קל להזמין אנשים, צריך להוכיח שלא מדובר בשוחד" הוא אומר.

הטורניר מתקיים במזרח אירופה כחלק ממילוי הבטחתו של נשיא אופ"א מישל פלאטיני לפתח את המשחק בכל חלקי היבשת. "התקבלה החלטה חשובה ביותר להגיע למזרח אירופה, וזאת על אף ההכרה שזה לא יהיה הטורניר המוצלח ביותר מבחינה פיננסית", אומר טיילור. "אם זו הייתה המטרה שלנו היינו יכולים לבחור במיקום אחר".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות