אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כמעט חינם: עלייה של 21% במכירות ל-1.3 מיליארד שקל ב-2011

כמעט חינם: עלייה של 21% במכירות ל-1.3 מיליארד שקל ב-2011

הרווח הנקי של החברה ירד ב-10.9% ועמד על 34.8 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה ירד ב-3.4% לסכום של 51.3 מיליון שקל

29.03.2012, 10:17 | גיל קליאן
צים שיווק, מפעילת רשת החנויות כמעט חינם, מדווחת על עלייה של 20.7% במכירות להיקף של כ-1.3 מיליארד שקל, שנבעה מפתיחת חנויות חדשות ועליה של 5.8% במכירות בחנויות זהות. מנגד, הרשת לא הצליחה להגדיל את המכירות למ"ר, וברבעון הרביעי הן אף רשמו ירידה של 4.9%.

כמו שאר השחקנים בענף המזון, צים שיווק מדווחת על שחיקה ברווחיות – הרווחיות הגולמית של החברה עמדה על 23.6% בשנת 2011, לעומת 24.2% בשנת 2010. המניע לשחיקה הוא בעיקר המחאה החברתית שהביאה להאטה בצריכה ולמלחמות מחירים, כאשר צים שיווק קיזזה את השחיקה בגלל איחוד חברת הפצת התוצרת החקלאית שלה בתוצאות.

הרווח התפעולי של החברה כולה ירד ב-3.4% לסכום של 51.3 מיליון שקל, כאשר שיעור הרווח התפעולי של החברה כולה (שאינו מייצג באופן מלא את פעילות הקמעונאות בלבד) עמד בנטרול שערוכי נדל"ן על 3.7%, לעומת 4.4% בשנת 2010.

הרווח הנקי של החברה ירד ב-10.9% ועמד על 34.8 מיליון שקל. החברה מדווחת כי בנטרול רווח חשבונאי מאיחוד חברת התוצרת החקלאית שנרשם ב-2010, לצד נטרול רווח מחברה מוחזקת, עמדה השחיקה ברווח הנקי על 3.1%.

תגיות