אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת הכלכלה אישרה את השימוש בתחליב סולר - יפחית פליטת מזהמים

ועדת הכלכלה אישרה את השימוש בתחליב סולר - יפחית פליטת מזהמים

עיריית תל אביב כבר הודיעה שהיא מתכוונת להשתמש בתחליב הסולר להנעת משאיות ישנות לפינוי זבל. השימוש בתחליב יפחית 55% מפליטת החלקיקים המזהמים ו-10% מתחמוצת החנקן

29.03.2012, 10:48 | ליאור בן דוד
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה אתמול (ד') צו המתיר את השימוש בתחליב סולר לתחבורה – תערובת ייחודית של סולר ומים התורמת להגנת הסביבה. כיום מותר להניע כלי רכב בבנזין 95 אוקטן, סולר או גז העומדים בדרישות התקנים הרשמיים. מנהל מינהל הדלק במשרד האנרגיה והמים, חן בר יוסף, הסביר לוועדה כי לאחרונה נקבע תקן רשמי המאפשר שימוש בדלק חדש – תחליב סולר – המאפשר שימוש בפחות אנרגיה ומפחית את פליטת המזהמים ברכבים המתאימים.

אמיר זלצברג מאגף איכות האוויר במשרד להגנת הסביבה הסביר כי תחליב הסולר מורכב מ-13% מים עוד 3% תוספים וסולר (84%). לדבריו, במשרד מעריכים כי השימוש בו יפחית 55% מפליטת החלקיקים המזהמים ו-10% מתחמוצת החנקן. זלצברג הסביר כי תחליב הסולר מיועד בעיקר למשאיות ישנות והוסיף כי המשרד הגיע להסכמות עם האוצר באשר לפטורים והטבות במסים שהופכים את השימוש בדלק הזה לכדאי. הוא אף הוסיף כי עיריית תל אביב כבר הודיעה שהיא מתכוונת להשתמש בתחליב הסולר להנעת משאיות ישנות לפינוי זבל.

ראש תחום אנרגיה במשרד התחבורה, עידן עבודי, הוסיף כי הנצילות בשימוש בתחליב סולר עולה על הנצילות בשימוש בסולר רגיל. הוא הסביר כי התחליב מאפשר להשקיע פחות אנרגיה ולקבל הספק דומה לזה שמתקבל משימוש בסולר רגיל.

עוד הובהר לוועדה במהלך הדיון כי התחליב לא יסופק בתחנות הדלק, בשל הקושי לייצר אותו ובשל העובדה כי התחליב אינו עמיד לאורך זמן. התחליב מתאים לציי רכב, בעיקר ציי תחבורה ציבורית או משאיות ישנות, העושים שימוש תכוף ויומיומי בדלק ועל כן ניתן יהיה למכור ולספק אותו לאותם ציי רכב שיהיו מעוניינים להשתמש בו ולא לתחנות הדלק.

תגיות