אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בדיקת "כלכליסט": בכמה באמת נמכרות המשפחתיות של חברות הליסינג

בדיקת "כלכליסט": בכמה באמת נמכרות המשפחתיות של חברות הליסינג

מנתוני WINWIN עולה שמאזדה 3 נמכרת בכ-71 אלף שקל, הנמוך בכ-14.3% ממחיר המחירון. גם הסיטרואן C4 נמכרת בממוצע בכ-12.8% מתחת למחיר המחירון

30.03.2012, 14:40 | תומר הדר

שוק המכוניות המשומשות נמצא בעיצומה של תקופת קיפאון המתבטאת בלוחות המכירה ובכמות הפרסומות

* על פי נתוני לוח WINWIN * על פי נתוני לוח WINWIN * על פי נתוני לוח WINWIN

בתקשורת של רשתות הטרייד אין השונות ושל חברות הליסינג.

כיום, עיקר המכוניות הוצעות למכירה הן משפחתיות בעלות מנועי 1.6 ליטרים שנמכרות מבעלות של חברות ליסינג. ואולם, הקונים מעדיפים להדיר רגליים. הסיבות לכך מגוונות: ראשית, בשנתיים האחרונות חדרו לישראל מכוניות מיני כגון סוזוקי אלטו במחיר של כ-60 אלף שקל. מדובר במכוניות חסכוניות בהרבה ממכונית משפחתיות ולכן ישראלים רבים מעדיפים לרכוש ב-60 אלף שקל מכונית מיני חדשה ולא משפחתית משומשת.

בנוסף, בתחילת השנה עלו מחיריהן של המכוניות המשפחתיות כגון מאזדה 3 ושברולט קרוז ל-123 אלף שקל. עלייה זו במחיר הביאה לעלייה במחירי הדגמים המשומשים, מה שחיזק את חוסר הנכונות של הציבור לרכוש מכוניות משומשות. בנוסף, קיים חוסר ודאות בנוגע למצב הבטחוני. כל אלה גורמים לצרכנים לוותר על רכישת מכונית משפחתית משומשת, מה שיוצר "פקק" של מכוניות משומשות במגרשי חברות הליסינג והסוחרים.

לבקשת "כלכליסט" ביצע הלוח המקוון WINWIN בדיקה של המחירים בהם נמכרות בפועל מכוניות משומשות מחברות הליסינג השונות. המכוניות שנבדקו הן מדגמי 2009 שהיד הראשונה להן היא חברת ליסינג. הסיבה העיקרית לכך היא שאורכו של חוזה ליסינג הוא שלוש שנים – עם תום החוזה מועבר הרכב אל מגרשי המכירה. נתוני WINWIN מתייחסים למחיר מכירה ממוצע, כלומר מחיר משוקלל המתייחס הן למכוניות בעלות קילומראז' גבוה, הנמכרות על ידי חברות הליסינג בהנחה ניכרת והן למכוניות בעלות קילומטראז' נמוך שנמכרות בהנחה מזערית.

מנתוני WINWIN עולה שהמכונית שנמכרת במחיר הנמוך ביותר ממחיר המחירון הרשמי היא מאזדה 3, שנמכרת כיום בשיעור ממוצע של 14.3% תחת מחיר המחירון. יצויין ששיעור ההורדה בגין בעלות חברת ליסינג, על פי מחירון לוי יצחק, נע בין 10% ל-22%. מחיר המחירון של מאזדה 3 קומפורט מודל 2009 הוא 84 אלף שקל ואילו מחיר המכירה הממוצע של המאזדה הוא 71,700 שקל.

במקום השני אחרי המאזדה נמצאת סיטרואן C4 – שנמכרת בממוצע ב-12.8% מתחת למחיר המחירון. כך, מחיר המחירון של הסיטרואן עמד על 74 אלף שקל ואילו מחיר המכירה הממוצע לסיטרואן מליסינג עומד על 64,500 שקל.

אחרי הסיטרואן נמצאת מיצובישי לאנסר, שנמכרת בממוצע ב-11% מתחת למחיר המחירון. כך, בעוד שמחיר המחירון הרשמי של הלאנסר הוא 69 אלף שקל, בפועל מתקרב מחיר המכירה ל-61,400 שקל. לדברי גורמים בענף הרכב, הסיבה להנחה הניכרת שמעניקות חברות הליסינג על מאזדה 3 משומשות נובעת מהעובדה שרכב זה הינו הנפוץ ביותר בקרב ציי הליסינג. לעומת זאת, במקרה של סיטרואן C4 מסבירים אותם גורמים שמחיר המכירה הנו נגזרת ישירה של ביקוש נמוך.

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
לא אתקרב לחברה הזאת עם הרקע ללוגו בכתום והמבין יבין.
לא הייתי קונה גביע גבינה מהסופר שמישהו אחר הכניס את אצבעו פנימה וניגב לתוך הפיתה שלו רק בכדי להוריד שקל או שניים מערכו קל וחומר שלא הייתי קונה גביע גבינה שמישהו ירק לתוכו וזאת על מנת לרכוש בחצי מחיר ...מה זה ליסינג (הגביע שירקו לתוכו) זה הרכב חברה שהפך להיות המערכון המצחיק של ארץ נהדרת " רכב חברה" שהופך לגיפ בסוף שבוע. ואנחנו באים עם עיניים גדולות לקנות מהחראות הנצלנים האלה שמורידים לו את המחיר שבין כה וכה ירד פי 4 כשהפרייר שרוכש ירצה למכור. אם כבר לרכוש מליסינג אז רק רכב שלא עבר בשלוש השנים בהן שימש כזונה למעלה מ-60,000ק"מ ומבחינה אסטטית הוא במצב פנטסטי כי זה המדד האולטימטיבי למצבו הכללי בהמה שנהג כמו בהמה ברכב סביר להניח שגם פגע באסטטיקה של הרכב קרי פגיעות פח ,ריפודים עם חורי סיגריות דשבורד מחורר מהתקנות דיבוריות לכל סוגי הטלפון שהיו ברשות הנהג ובני משפחות או שבטו וסריטות או קילופי ריפוד בתקרת הרכב כי לבהמה היה כלב עצבני.
מכיר ליסינג  |  04.04.12
14.
האם הכתבה הוזמנה ע"י חברות הליסינג? המחירים בכתבה יקרים מהמציאות ב 10-15 אחוז
אפשר לקנות היום מזדה 2009 ב 55,000-60,000 וגם אז יאמרו לכם תודה לחברות הליסינג עשרות אלפי מכוניות במגרשים, כל יום נוספות עוד כמה מאות ואין קונים ראו את הצבצעים שלהם ,הפרסומות שלהם על גבי עמודים שלמים, הארץ מפוזרים עשרות מגרשים של חברות הליסינג, כל המגרשים מפוצצים במכוניות למכירה, תתוכחו על המחיר, דרשו תשלומים, אחריות לשנתיים וכו,,,,,
איש רחוב  |  03.04.12
13.
מכיר המאזדה הוא עדיין הגבוה ביותר
כל המכוניות הנ"ל ניקנו לפני 3 שנים באותו מחיר 120 אלף ש"ח (בתוספת הנחה נכבדת לחברות ליסינג) והמחירון של מר יצחק מייצר פער מחירים עצום שנע בין 90 אלף לקורולה ו 84 אלף למאזדה לבין 69 אלף למיצובישי ו 72 אלף לג'טה. = ירידת מחיר של 25% עד 42.5% ! כולם נמכרים הרבה מתחת למחירון ולמרות ש% הירידה מהמחירון של מאזדה הוא הגבוה ביותר עדיין מחירה הוא מהגבוהים ביותר. מה זה אומר - המחירון שווה ל***
לוי יצחק אשם  |  02.04.12
12.
מקבלים "הנחה" של 15% אבל כשבאים למכור אחר כך מוכרים ב-25% פחות.
אין מה לעשות, רכב עם יד ראשונה ליסינג קשה הרבה יותר למכור. ולא סתם. לכל אחד יש מכר\חבר שרכב הליסינג שלו עשה טיולי שטח ומכירים סיפורי זוועה על הטיפולים הרשלניים וההזנחה של הנהג, קצין הרכב, והצ'חצ'ח שלוקח את הרכב לטיפולים במוסך הכי מעפן שקיים. אם לקנות רכב מליסינג - רק בהנחה של לפחות 30% ממחירי השוק (לא ממחיר המחירון המפוברק). ככה לפחות לא תאכלו אותה במכירה.
02.04.12
לכל התגובות