אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבוס הוא לא חבר צילום: בלומברג

הבוס הוא לא חבר

יותר ויותר מעסיקים דורשים להיכנס לחשבונות הפייסבוק של העובדים. הדרישה הזו מוכיחה שהגולשים למדו שלא לשתף עם כולם

01.04.2012, 16:52 | דור צח

וידאתם שאתם משתפים את התמונות מתאילנד רק עם החברים שלכם והקפדתם לא לדבר עם זרים ברשת החברתית? זה לא יעזור כשתרצו לקבל ג'וב חדש: לפי דיווח שפורסם בשבוע שעבר בסוכנות הידיעות אי.פי, יותר ויותר מעסיקים, בארה"ב לפחות, דורשים מהעובדים לתת להם את סיסמת הפייסבוק שלהם כדי שיוכלו לרחרח, או לפחות מבקשים לצרף את הבוס בתור חבר. שמירה על פרטיות? זה למובטלים.

הדיווח הוביל ללא מעט כעס, כשמדינות שונות בארה"ב יוזמות חוקים נגד "מעקב פייסבוק", וגם בבית הנבחרים דנו באפשרות להצר את צעדיהם של הבוסים (הצעה שנבלמה, לפחות בינתיים). אבל יש גם נקודת אור בולטת בפלישה הבוטה הזו לפרטיות.

מארק צוקרברג, צילום: בלומברג מארק צוקרברג | צילום: בלומברג מארק צוקרברג, צילום: בלומברג

ההגדרות הנוכחיות של פייסבוק, שנכנסו לשימוש אחרי לא מעט דם, יזע, תחרות והתערבות רגולטורית, מעניקות למשתמש שליטה על הפצת העדכונים שהוא מפרסם. אפשר לשתף סטטוס או תמונה עם כל העולם, עם רשימת החברים בלבד או רק עם קבוצה מצומצמת — החברים מהצבא, למשל.

זה לקח זמן, אבל נראה שרבים מהמשתמשים הפנימו שהאפשרות הזו קיימת. אם הבוסים צריכים את סיסמת הפייסבוק של העובדים שלהם או רוצים להיכלל ברשימת החברים, משמעות הדבר היא שהעובדים מקפידים על קהל היעד של העדכונים שהם מפרסמים. אלה לא חייבות להיות השמצות בוטות כלפי המעסיקים: לכל אחד מאיתנו יש מרחב אישי שאין שום סיבה שהבוס ייכנס אליו.

תגיות