אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קיקה: הפסד של 44.5 מיליון שקל ב-2011 צילום: בלומברג

קיקה: הפסד של 44.5 מיליון שקל ב-2011

רואי החשבון של רשת הריהוט כתבו כי קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של קיקה כ"עסק חי"

01.04.2012, 19:00 | שי פאוזנר

הנתונים על מצבה של קיקה ישראל נחשפו היום (א') בדו"חות הכספיים השנתיים ל־2011 של אשטרום נכסים, המחזיקה בה 15%. בדו"ח נחשף כי קיקה סיימה את 2011 עם הכנסות של 27 מיליון שקל והפסד של 44.5 מיליון שקל לאחר הפסד של 13.5 מיליון שקל בשנת 2010 (שנת ההיערכות וההקמה).

עוד נחשף כי את השנה שעברה סיימה רשת הריהוט עם גירעון של 58.2 מיליון שקל בהונה לעומת גירעון בהון של כ־16 מיליון שקל בשנה הקודמת.

באשטרום נכסים מודים בדו"ח כי בעקבות המידע על מצבה הכספי של קיקה הוחלט למחוק את מלוא הלוואות הבעלים שנתנה לקיקה עד סוף 2011 בהיקף של 13.7 מיליון שקל. זאת ועוד, ברבעון הראשון של השנה הספיקה אשטרום נכסים להעמד לקיקה הלוואה נוספת של 714 אלף שקל וערבות של אלפי שקלים בשל חובותיה לבנקים.

בסוף השנה כתבו רואי החשבון של קיקה כי קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של קיקה כ"עסק חי". בתגובה החליטה אשטרום נכסים לרשום את כל השקעתה בקיקה עד כה - 19.4 מיליון שקל - כהפסד.

הנתונים העגומים שנחשפים בדו"חות מחזקים את הרושם שנוצר בחצי השנה האחרונה לגבי הביצועים הבעייתיים של קיקה, ובעיקר דלילות המבקרים בה יחסית לציפיות המוקדמות. באחרונה אף שינתה החנות אסטרטגיה פרסומית, לאחר שמנהליה הבינו כי הרשת נתפסת כיקרה מדי, והעלו לקראת פסח קמפיין בכיכובו של השחקן דרור קרן. הקמפיין מדגיש כי הרשת מציעה כמה רמות מחיר.

גולדנברג. "הצרכן נבהל" גולדנברג. "הצרכן נבהל" גולדנברג. "הצרכן נבהל"

מנכ"ל קיקה ישראל צביקה גולדנברג הודה לאחרונה בראיון ל"ידיעות אחרונות" כי "הצרכן חשב שהוא מגיע ל'איקאה ‭,'2‬ וכשראה מצעים יוקרתיים ב‭1,900-‬ שקל הוא נבהל ואמר 'איזה יקר'". לדבריו, החנות ניסתה להימנע בכל כוחה מההשוואה לאיקאה, אך הצרכן כבר תייג את קיקה כחנות יוקרה. לכן הוחלט בקיקה להוציא מהמגוון כמה ממוצרי היוקרה, להוזיל מוצרים אחרים ולצאת בקמפיין חדש.

בספטמבר 2009 נחתם הסכם בין אשטרום נכסים הקמה וקיקה ישראל שלפיו בנתה אשטרום את החנות בנתניה והשכירה אותו לקיקה לתקופה של 10 שנים. לקיקה ניתנה אופציה להארכת השכירות לשתי תקופות של חמש שנים כל אחת. אשטרום חושפת כי דמי השכירות השנתיים נקבעו בהתאם למנגנון תשואה על העלויות, אשר להערכתה צפויות להסתכם בכ־130 מיליון שקל. גץ סולומון, בעלת השליטה בקיקה ישראל, אף קיבלה אופציה לרכוש את בניין החנות. אולם החלום על עסקה סיבובית מניבה נראה כיום רחוק מאוד.

מחברת קיקה נמסר בתגובה: "הוצאת עתק שכרוכות בהקמת החנות לרבות גיוס כוח אדם רב, רכישת המלאים ובניית המותג גלומים בדו"חות 2011. אף אחד לא חושב שניתן להחזיר את ההשקעה בין לילה. החברה עוברת בימים אלה תהליך רה-ארגון והתאמה לצרכים של השוק המקומי לאחר הניסיון שצברה מאז הפתיחה בישראל. אנו שמחים על הגדלת המעורבות ותרומתה של אשטרום נכסים בפעילות השוטפת של החברה, ומביטים קדימה לעבר הצלחה שיווקית ומסחרית. חצי שנה לאחר הפתיחה אנו שמחים לדווח שקיקה הוטמעה בזירת הסחר בישראל וקיימת מודעות גבוהה מאוד למותג. למעלה מ-300 אלף לקוחות כבר ביצעו בה קניות".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

39 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

39.
אכזבה !!! חברה לא אמינה
קנינו ספה לפני חודשיים והיא לא הגיעה אף שעבר המועד שנקבע בנוסף היינו צריכים לקבל גם את ההדום ומשום מה הם טוענים שהוא יגיע בעוד חודשיים ומבחינתם זה זמן סבירלעיכוב.אין אם מי לדבר בחנות אלא רק עם נציגות צעירות שמדברות כמו רובוט הפועל כתוכנה.הם לא מוכנים לבטל את ההזמנה ונצמדים כל הזמן לסעיף חמש בחוזה שהמוצר יכול להתעכב ואין זמן מוגדר לעיכוב ומדובר בחודשים.אנא לקוחות יקרים אני מבקש ממכם לא ליפול למלכודת הדבש ובכל לשון של בקשה אל תקנו שם אלא עם אתם מקבלים את המוצר במקום אני לא הראשון והאחרון אנא היזהרו והזהירו את מקורבכם
רונן , נתניה  |  03.05.12
38.
קיקה תצליח למרות הכול
כספק של קיקה אני יודע כי יש להם עובדים טובים ורצון אדיר לתת שירות ולהצליח. אני ספק קטן שלהם וספק גדול של "מתחרים שלהם" הם בהרבה יותר נורמליים מהאחרים ובאמת איכפת להם מהלקוחות,ולכן הם יצליחו ובגדול למרות חוסר הפירגון. בהצלחה לקיקה כי מגיע להם.
חיים , תל אביב  |  05.04.12
37.
זה לא המחיר זה השירות
כל מי שאי פעם הזדקק לשירות הלקוחות של קיקה, יודע טוב מאוד על מה אני מדבר. תורים מגוחכים, "המוקד" נמצא בחניון (זה למעשה המחסן) - בלי מקומות ישיבה או מיזוג, הטיפול כאילו נלקח מאיזה סיפור קפקאי - מטרטרים אותך בין 3-4 נציגים, מערכות המחשוב המחסן לא מסונכרנות עם החנות, ואת ההזמנה אתה הולך לקחת באופן אישי מהחנות עצמה. בקיצור ממליץ להתרחק כמו מאש, אם בא לכם שירות גרוע (ומחירים בהתאם) איזור לוינסקי בדרום ת"א זה המקום בשבילכם. פשוט בושה לקיקה העולמית שהיא מאפשרת לזכיין הישראלי להשתמש בשם המותג....
גל  |  04.04.12
36.
מי שהביא את "קיקה "לארץ לא עשה שיעורי בית בכלל, הרשת הזאת כושלת גם באירופה
במזרח אירופה בעוד שרשת איקאה פורחת והקונים ממלאים את החנויות, לעומתם חנויות קיקה ריקות מאדם ומקונים, בקופות אין איש, כל השינויים שעשו לא החזירו את הקונים אלה רק חיזקו את הרשת המתחרה איקאה, לדעתי המחירים בקיקה פשוט לא הגיוניים, הקונים מצביעים ברגליים, אז מי מביא עסק כזה לארץ ועוד מתפלא שלא מצליח, ? העסק הזה הוא בדיוק דוגמא מה לא לעשות ! כל אדם שיסתובב ברשתות קיקה בחו"ל לא מבין ממה הם מתקימים הכל שומם אין תנועה ואין קונים אז מה הפלא ? איך מי שלוקח זכיון לא בודק ומסתובב בשטח לפני השקעה ? משתתף בצער היזם ,,, מקווה שבפעם הבאה שיעשה שיעורי בית .
ישראלי מצוי , אירופה  |  02.04.12
35.
קניתי והתאכזתי קשות
קניתי ספה שהגיע בחודש איחור (לאחר 3 חודשים) וגם זה לאחר טלפונים בלתי פוסקים לשירות לקוחות שאינו נותן מענה הולם. בסוף הגיעה ספה בלי הכריות!! התשובה שנתנה לי כעת - חכי עוד שלושה חודשים לכריות... הם לא אמינים, אין עם מי לדבר, לא חוזרים על אף הבטחות חוזרות להתקשר אלי, א"א לדבר עם האחראי. תמיד עונות בחורות צעירות שטוענות שככה זה, ואין להם יכולת לפעול או לשנות. תחושה קשה של חוסר אונים.
יעל , צפון  |  02.04.12
לכל התגובות