אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטלוויזיה החינוכית: גידול של 55% בחשיפה המצטברת בקרב ילדים ברבעון הראשון צילום: זיו קורן

הטלוויזיה החינוכית: גידול של 55% בחשיפה המצטברת בקרב ילדים ברבעון הראשון

לדברי החינוכית העלייה המשמעותית בחשיפה חלה בעקבות ההחלטה על חלוקת לוח השידורים ומיקוד בקהלי יעד ספציפיים

04.04.2012, 16:56 | שלי פריצקר

לקראת העלייה על הממיר הדיגיטלי עידן פלוס (DTT): הטלוויזיה החינוכית בערוץ 23 מציגה עלייה בחשיפה המצטברת לתכני הערוץ.

על פי הנתונים שיעור החשיפה המצטברת לתכני הערוץ בקרב ילדים בגילאי 7-4 עמד ברבעון הראשון על 34.9% לעומת 22.5% ברבעון המקביל ב-2011, נתון המשקף עלייה של 55%.

בהשוואת שלושת החודשים הראשונים של השנה לתקופה המקבילה ב-2010 (אז עמד אחוז החשיפה המצטברת על 11.7%) חלה עלייה מצטברת של 300%.

יש לציין כי כשמדובר בערוצי נישה, בניגוד לערוצי ברודקאסט, הדרך למדידה היא חשיפה ולא אחוזי צפייה. הטלוויזיה החינוכית שייכת למשרד החינוך ומשודרת כיום באמצעות פלטפורמות הכבלים והלוויין, ובחודש מאי צפויה להצטרף לממיר הדיגיטלי עידן פלוס (DTT).

לדברי החינוכית העלייה המשמעותית בחשיפה חלה בעקבות ההחלטה על חלוקת לוח השידורים ומיקוד בקהלי יעד ספציפיים. בהתאם לכך, רצועת השידור הפותחת של יום השידורים, בין השעות 05:00-17:00, הוקדשה לילדים, ואילו חציו השני של היום, בין השעות 17:00-05:00, הוקדשה לקהל הבוגר בגילאים 18+.

תמהיל התוכניות ברצועת הילדים כולל הפקות מקור חדשות מבית החינוכית, לצד תוכניות לימודיות מהארכיון ותוכניות רכש מבית היוצר של ה-BBC. רצועת הקהל הבוגר, כוללת תכניות איכותיות ותכניות העשרה שהביאו לחשיפה מצטברת של 40.5%.

אלדד קובלנץ, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית: "שינוי לוח השידורים ויצירת המיקוד בשני קהלים, ובעיקר המיקוד בקהל הילדים, יצר אפקט מצטבר המבטא עלייה בצפייה, ובחירה באלטרנטיבה איכותית זמינה לכל, חינמית וציבורית".

תגיות