אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קמפיין עולמי: עד שיהיה לך רישיון

קמפיין עולמי: עד שיהיה לך רישיון

חברת קאיה עושה שימוש במניפולציה פסיכולוגית כדי לפרסם את האחריות לכלי הרכב שלה

05.04.2012, 09:22 | תמי רוזנווקס־מלצר

הלקוח: קאיה מוטורס | המדינה: גרמניה | משרד הפרסום: Innocean, פרנקפורט

אין תמונה יותר בנאלית מזו: ילדה קטנה מודדת בחינניות את נעלי העקב הגדולות של אמא שלה. אם יש לכם בת, בוודאי גם אתם מחזיקים תצלום כזה בפייסבוק.

אז איך בכל זאת מודעה כזו מגיעה להיכל התהילה של "קמפיין עולמי"? בזכות ההקשר המפתיע. חברת קאיה מעניקה שבע שנות אחריות לכלי הרכב שלה, או כמו שמסבירה הכותרת: "האחריות נמשכת עד... שכף הרגל תגיע לסוף הנעל".

וכאן טמונה לה מניפולציה פסיכולוגית יפה: איכשהו, שבע שנים של ילד נתפסות כזמן רב הרבה יותר. אם תדמיינו את עצמכם בעוד שבע שנים, לא הרבה ישתנה; מקסימום כמה שערות פחות וכמה קמטוטים יותר. לעומת זאת, אם יש לכם בבית מלאכית מתוקה בכיתה א', נניח, זה פשוט בלתי נתפס שבעוד שבע שנים היא תעזוב את הבית ובמקומה תגיע טינאייג'רית מגודלת וזועמת.

מה שבקאיה לא הביאו בחשבון הוא שעם כל ההורמונים שמוסיפים היום למזון, הרגליים שבתמונה יכולות להגיע למלוא גודלן כבר בתוך שנתיים־שלוש. פתאום תקופת האחריות כבר לא נראית כל כך אטרקטיבית.

הכותבת היא קופירייטרית בכירה בגליקמן־נטלר־סמסונוב

תגיות