אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפקט הקשחת האשראי צילום: שאולן גולן

אפקט הקשחת האשראי

במציאות שבה האשראי בענף מצטמצם, והיכולת להעלות מחירים נמוכה, רשתות השיווק מחפשות דרך אחרת להתייעל

08.04.2012, 07:42 | ארז מור

המחאה החברתית שהתרחשה בשנה שעברה הפנתה את אור הזרקורים בין היתר גם לעבר יצרניות המזון המקומיות. מהלך זה הוביל לקיפאון במחירי המכירה שלהן וליכולת מוגבלת שלהן להעלות מחירים ולגלגל עלויות על הצרכנים. במציאות הזאת, ליצרניות המזון, ובהן אסם ושטראוס, לא נותר אלא להתרכז בתוכנית התייעלות כדי להמשיך לצמוח.

מדיניות האשראי לרשתות המזון היא אחד הפרמטרים שיכול להוביל להתייעלות ולהגדיל את תזרימי המזומנים בקרב היצרניות. וכך, דו"חות אסם ושטראוס מהשנים האחרונות מלמדים כי נרשם קיצור של ימי לקוחות - כלומר של משך זמן גביית החובות מהלקוח. הצד השני של המטבע הוא רשתות השיווק, לדוגמה שופרסל ורמי לוי, שמצדן הציגו בדו"חות של השנים האחרונות ירידה חדה בימי הספקים - כלומר במשך הזמן שעובר בין קבלת הסחורה לתשלום בפועל ליצרניות.

להערכתנו, תופעת הקשחת תנאי האשראי לא תחלוף כל עוד נושא יוקר המחיה ימשיך לעמוד על סדר היום הציבורי.

בינתיים נראה כי רשתות השיווק החלו לגלגל את המצב לצרכנים בדרך של הקשחת תנאי האשראי שהן מעניקות לכל אחד מאיתנו בעת הקנייה. לכן, זו לא תהיה הפתעה לשמוע שאת הקניות האחרונות פרסתם על פני פחות תשלומים.

הכותב הוא אנליסט באי.בי.אי ‏ 

תגיות