הונדה סיוויק לוקחת רוורס
תא הנוסעים מרגיש זול, הנסיעה לא מספקת בידוד ראוי והביצועים מאכזבים. הונדה סיוויק החדשה לא מהווה תמורה הולמת למחיר
הונדה סיוויק סדאן
מנוע: בנזין, נפח 1,798 סמ"ק, הספק מרבי 142 כ"ס, מומנט מרבי 17.7 קג"מ
ביצועים: מהירות מרבית 201 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש: 10.7 שניות
צריכת דלק: נתוני יצרן: 15.4 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 10.8 ק"מ לליטר
בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי
קבוצת זיהום: 4
מחיר: 139 אלף שקל
הונדה סיוויק נחשבה בשנים האחרונות למכונית מורמת מעם. למאזדה היו מנועי 1.6 ליטרים? להונדה היה 1.8. מאזדה עלתה כ־120 אלף שקל? הונדה עלתה יותר מ־130 אלף שקל. יונדאי ומאזדה נחשבו לעממיות? הונדה סיוויק הפיצה ניחוחות יוקרה וספורטיביות. כעת מוצגת סיוויק מחודשת. יש לה פלטפורמה זהה לזו של היוצאת, אך בהונדה מדגישים שרוב הרכיבים שונים. הסיוויק המחודשת, בגרסת ארבע דלתות, באמת שונה, אך לא לטובה.
מבחוץ מדובר במכונית פחות נאה מהסיוויק היוצאת. הקווים החדים הוחלפו בקווים עגלגלים שאינם מחמיאים, אך האכזבה הגדולה היא תא הנוסעים. זה של הסיוויק הקודמת היה סביר באיכותו, החדש מרגיש כמו צעד לאחור. איכות הפלסטיקה ירדה, דבר שמורגש היטב בחיבורים בין דיפוני הדלתות. חלק מן השינויים, כגון היכולת לשתול בלוח המחוונים תמונה של הילדים, נראים חסרי טעם בהתחשב בעובדה שכיום במכוניות משפחתיות זולות יותר מותקנת בקרת שיוט, שהיעדרה מורגש היטב בעידן מצלמות המהירות. איכות הנסיעה, בדומה לסיוויק היוצאת, תענה על צורכי רוב הישראלים, אך תמורת כמעט 140 אלף שקל היינו מצפים ליותר בידוד קולי, יותר ביצועים, יותר הונדה.
המבחן מסתיים, להלן המסקנות: תמורת 16 אלף שקל פחות מהסיוויק אפשר לקנות יונדאי I35 עם פחות כוח אך עם תא נוסעים מאובזר וטוב יותר. תמורת מחיר דומה לזה של הסיוויק אפשר לקנות ג'טה, עם מנוע טורבו קטן וחכם ואיכויות גבוהות מאלה של ההונדה. בקיצור, מאכזבת.
20 תגובות לכתיבת תגובה