אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הונדה סיוויק לוקחת רוורס

תא הנוסעים מרגיש זול, הנסיעה לא מספקת בידוד ראוי והביצועים מאכזבים. הונדה סיוויק החדשה לא מהווה תמורה הולמת למחיר

09.04.2012, 08:31 | תומר הדר

הונדה סיוויק סדאן

מנוע: בנזין, נפח 1,798 סמ"ק, הספק מרבי 142 כ"ס, מומנט מרבי 17.7 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 201 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש: 10.7 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן: 15.4 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 10.8 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 4

מחיר: 139 אלף שקל

הונדה סיוויק נחשבה בשנים האחרונות למכונית מורמת מעם. למאזדה היו מנועי 1.6 ליטרים? להונדה היה 1.8. מאזדה עלתה כ־120 אלף שקל? הונדה עלתה יותר מ־130 אלף שקל. יונדאי ומאזדה נחשבו לעממיות? הונדה סיוויק הפיצה ניחוחות יוקרה וספורטיביות. כעת מוצגת סיוויק מחודשת. יש לה פלטפורמה זהה לזו של היוצאת, אך בהונדה מדגישים שרוב הרכיבים שונים. הסיוויק המחודשת, בגרסת ארבע דלתות, באמת שונה, אך לא לטובה.

מבחוץ מדובר במכונית פחות נאה מהסיוויק היוצאת. הקווים החדים הוחלפו בקווים עגלגלים שאינם מחמיאים, אך האכזבה הגדולה היא תא הנוסעים. זה של הסיוויק הקודמת היה סביר באיכותו, החדש מרגיש כמו צעד לאחור. איכות הפלסטיקה ירדה, דבר שמורגש היטב בחיבורים בין דיפוני הדלתות. חלק מן השינויים, כגון היכולת לשתול בלוח המחוונים תמונה של הילדים, נראים חסרי טעם בהתחשב בעובדה שכיום במכוניות משפחתיות זולות יותר מותקנת בקרת שיוט, שהיעדרה מורגש היטב בעידן מצלמות המהירות. איכות הנסיעה, בדומה לסיוויק היוצאת, תענה על צורכי רוב הישראלים, אך תמורת כמעט 140 אלף שקל היינו מצפים ליותר בידוד קולי, יותר ביצועים, יותר הונדה.

המבחן מסתיים, להלן המסקנות: תמורת 16 אלף שקל פחות מהסיוויק אפשר לקנות יונדאי I35 עם פחות כוח אך עם תא נוסעים מאובזר וטוב יותר. תמורת מחיר דומה לזה של הסיוויק אפשר לקנות ג'טה, עם מנוע טורבו קטן וחכם ואיכויות גבוהות מאלה של ההונדה. בקיצור, מאכזבת.

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
לא מבין את הקשר בין האיבזור לתמחור
המנוע חסכוני אם אתם נוהגים בדודג' משנות השישים. 10 ק"מ לליטר זה ביזבוז. ב 136 אלף אפשר לקנות אלפא, גולף וכל יפנית/קוראנית משפחתית עם אבזור מלא, כולל חלון שמש. היבואן העלה את המחיר. זה לא הופך את הרכב ליוקרתי. זה הופך אותו ליקר. הוא רך מדי על הכביש להתחרות בגרמניות והאיבזור נחות מזה של האיטלקיות. עם כל הכבוד לרעיון הטפט/תמונה בלוח המחוונים, זה לא קשור לרכב, וקיים גם בנגן סיני ב 50 ש"ח. כל הכבוד על ההגיון, וחבל ששאר היצרנים לא מאפשרים לקנפג צבעים או צלילי אזהרה, אבל בקרת שיוט היא תוספת הרבה יותר הגיונית.
ליאור  |  14.05.12
17.
הונדה = סובארו
אכן אין כמעט חידושים בהונדה החדשה ומי שמחזיק בהונדה מהדגם הקודם כדאי לו לא למכור כי הדגם הקודם היה מעולה מכל הבחינות. לעומת זאת סובארו התעשתה ומחזירה פייט רציני עם הדגמים החדשים והחסכוניים שלה. עוד מעט מגיע רכב הפנאי / שטח החדש, משהו קטן יותר מהפורסטר המהוללת שכבר הגיעה עם המנוע החסכוני והחדש שלה. אז לסיכום עדאי להמתין לדגמים החדשים של סובארו שבוודאי יהיו משהו.
רונן , תל אביב  |  13.04.12
לכל התגובות