אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרשנות: פייסבוק משנה את התמונה צילום: בלומברג

פרשנות: פייסבוק משנה את התמונה

אפליקציות המובייל של הרשת החברתית התמקדו עד כה בסטטוסים. עם רכישת הענק של אינסטגרם, היא נכנסת בכל הכוח לתחום הלוהט של שיתוף תמונות

09.04.2012, 22:15 | עומר כביר
שיתוף תמונות היא אחת הפעילויות המשמעותיות בפייסבוק. מדי יום מעלים גולשים מאות מיליוני תמונות לרשת החברתית, מגיבים לתמונות של חבריהם, ומתוייגים בתמונות מביכות על ידי אויביהם. ההצלחה של שיתוף התמונות בפייסבוק כל כך רבה, שהיא ייתרה עבור מרבית הגולשים את הצורך באתרים דוגמת פליקר.
רעידת אדמה בתחום הרשתות החברתיות פייסבוק קונה את אינסטגרם תמורת מיליארד דולר העסקה תתבצע במזומן ובמניות, והחברות הצהירו כי ימשיכו לפתח את שירות שיתוף התמונות הפופולרי גם אחריה עומר כביר, 3 תגובותלכתבה המלאה

אבל במובייל, בכל הקשור לתמונות, מצבה של פייסבוק כרגע ורוד פחות. האפליקציות שלה בנויות סביב התעדכנות בסטטוסים, וחוויית התמונות בה משנית ולא מהוקצעת: נדרשות לפחות שבע לחיצות על המסך על מנת לשתף תמונה (ספרנו) – הרבה יותר מדי בעולם שבו מיידיות היא שם המשחק.

חיסרון זה הוא לא דבר של מה בכך. המצלמות המתקדמות שבסמארטפונים החדשים הפכו את הצילום בהם ואת שיתוף התמונות למוקד פעילות מרכזי במובייל. כשפייסבוק נשארת שם מאחור - הדבר פוגע משמעותית באסטרטגיה שלה בסלולר ובטאבלטים.

אפליקציית הצילום אינסטגרם, מצידה, הצליחה לפצח בדיוק רב את הנוסחה של שיתוף תמונות במובייל, ולהפוך לשירות פופולרי במיוחד עם שיעורי שיתוף גבוהים מצד המשתמשים בו. הצלחתה בתחום היתה איום מובהק על פייסבוק – לא איום ענק, לא על כל תחומי פעילותה, אך בהחלט סכנה.

מבחינת פייסבוק, החשיבות המיידית של רכישת אינסטגרם הינה חיסול האיום הזה. אך מעבר לכך, העסקה תאפשר לה לשפר משמעותית את חוויית המשתמש שלה בתחום שיתוף התמונות. היא תוכל להתחבר לעשרות מיליוני המשתמשים הפעילים שכבר אימצו את אינסטגרם בחום, ויוכלו כעת למשוך ביתר קלות את המוני החברים בפייסבוק. ומעל הכל, העסקה הזאת פותחת בפני פייסבוק את הדרך לביסוס שליטתה בתחום המובייל.

תגיות