אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם משתמשי אינסטגרם יעברו למובלי הישראלית? צילום: אוראל כהן

האם משתמשי אינסטגרם יעברו למובלי הישראלית?

חברת הסטארט-אפ מאפשרת לצפות בתמונות ובסרטונים שהעלו גולשים מרחבי העולם, ואהובה על מפורסמים כמו פריס הילטון. עכשיו היא עשויה להרוויח מהכעס של ההיפסטרים בעקבות עסקת פייסבוק-אינסטגרם

10.04.2012, 16:02 | עומר כביר

מאז רכישתה בידי פייסבוק, לא מעט משתמשי אינסטגרם נוטשים את אפליקציית שיתוף התמונות הפופולרית, מחשש לפגיעה בפרטיותם ולשינוי אופי הקהילה שהתפתחה סביב היישום. לאן יעברו אותם משתמשים? יעד אחד שמסתמן כפופולרי הוא אפליקציית המובייל של מובלי (Mobli), סטארט־אפ ישראלי שהוקם על ידי משה חוגג ובין משקיעיו נמנים ליאונרדו דה־קפריו ולאנס ארמסטרונג.

השירות של מובלי מאפשר לצפות בתמונות ובסרטונים שהעלו גולשים מכל העולם, על סמך מיקום ספציפי או תחומי עניין. כמו טוויטר לווידיאו ולתמונות, כשבמקום לעקוב אחרי משתמשים אפשר לבדוק מקומות ונושאים.

"תחשוב שיש לך מכשיר שמאפשר לך לראות כל דבר בעולם", אמר בעבר חוגג ל"כלכליסט". "בכל אירוע מעניין בעולם - מיום הולדת של בן דוד ועד הופעה של ליידי גאגא - יש מישהו שמצלם בסמארטפון". מובלי, הוא הוסיף, מאפשרת לשתף את המידע הזה עם כל העולם ולכל גולש להגיע אליו בקלות.

היכולות השונות של מובלי הפכו את השירות לחביב במיוחד על סלבס, דוגמת פריס הילטון. עכשיו, עם השינויים באינסטגרם, השירות נמצא בעמדה טובה על מנת לכבוש את ליבם של ההיפסטרים שהפכו את אינסטגרם לעסק ששווה מיליארד דולר.

פריס הילטון. הסלבס מצטרפים למובלי - וגם משקיעים בה, צילום: MCT פריס הילטון. הסלבס מצטרפים למובלי - וגם משקיעים בה | צילום: MCT פריס הילטון. הסלבס מצטרפים למובלי - וגם משקיעים בה, צילום: MCT

מאז ההכרזה על הרכישה, נרשמו בטוויטר סטטוסים רבים הקוראים למשתמשים המאוכזים לזנוח את אינסטגרם לטובת החלופה הישראלית. "פייסבוק קנתה את אינסטגרם", כתבה משתמשת בכינוי She־Real. "עכשיו אתם אומרים שהכול נהרס! אז כדאי שתידלקו על #מובלי". אחרת כתבה: "הורדתי את #מובלי אתמול בלילה... זה כמו #אינסטגרם על סטרואידים. לעוד מישהו יש אותה?".

"אנו חווים עלייה עצומה בכמות המצטרפים למובלי ושמחים לגלות שהמצטרפים נשארים ומפרסמים חוות דעת וביקורות מדהימות בטוויטר ובחנויות האפליקציות השונות", אמר ל"כלכליסט" סמנכ"ל השיוק של מובלי, גיל אייל. "מובלי ממשיכה בצמיחה האדירה שהחלה לפני כשישה חודשים, עם עליית המוצר לאוויר, ואנו מצפים להצטרף להצלחה של אינסטגרם בעתיד".

מובלי לא תהיה המרוויחה היחידה מנטישת ההיפסטרים של אינסטגרם: פרשני טכנולוגיה מעריכים כי אפליקציות שיתוף תמונות דוגמת PicPlz, Hipstamatic, ו־PicYou צפויות גם הן לזכות בגידול במספר המשתמשים בהן.

תגיות