אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד בניגוד לתחזיות צילום: בלומברג

סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד בניגוד לתחזיות

הקריאה המקדמית לחודש אפריל עמדה על 75.7 נקודות, לעומת קריאה של 76.2 נקודות במרץ. אחת הסיבות העיקריות לירידה היא עלייה מתונה במספר המשרות בחודש מרץ

13.04.2012, 17:22 | סוכנויות הידיעות

סנטימנט הצרכנים של אוניבסיטת מישיגן ורויטרס ירד בקריאה של אמצע אפריל, בניגוד לתחזיות הכלכלנים שצפו דווקא עלייה מתונה.

הקריאה המקדמית לחודש אפריל הסתכמה ב-75.7 נקודות, לעומת הקריאה הסופית לחודש מרץ שהסתכמה ב-76.2 נקודות. הכלכלנים דווקא ציפו לשיפור בסנטימנט הצרכנים ולקריאה של 76.4 נקודות.

"אין צורך לומר, השיפור בסנטימנט הצרכנים תלוי באופן קריטי בשני ארועים כלכליים שהצרכנים מצפים שיתרחשו: הראשון - עלייה משמעותית בהיקף המשרות בארה"ב, והשני - ירידה חדה במחירי הדלקים", הסביר ריצ'ארד קורטין, אחד ממנהלי הסקר.

בחודש מרץ נוספו לכלכלה הגדולה בעולם 120 אלף משרות, כאשר הצפי היה לתוספת של 205 אלף משרות. יחד עם זאת שיעור האבטלה ירד מ-8.3% ל-8.2%.

הברומטר בסקר שתפקידו לאמוד את המצב העכשווי בכלכלה ירד לרמה הנמוכה מאז דצמבר (80.6 נקודות), בהשוואה ל-86 נקודות. האומדן לציפיות הצרכנים עלה ל-72.5 נקודות, לעומת 69.8 נקודות, הרמה הגבוהה מאז ספטמבר 2009.

הסקר שנוגע לציפיות האינפלציה בטווח של שנה הצביע על התמתנות. הצרכנים צופים אינפלציה של 3.4% בטווח של שנה, לעומת 3.9%. יחד עם זאת, קצב האינפלציה הנצפה לטווח של 10 שנים הצביע על 3% בממוצע, אי שינוי לעומת הסקר הקודם.

תגיות