אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיליארדר, אלוף NBA וכעת גם בעל המניות הגדול של ורינגו צילום: מיקי אלון

מיליארדר, אלוף NBA וכעת גם בעל המניות הגדול של ורינגו

מארק קיובן, בעלי קבוצת דאלאס מאבריקס, הפך לבעל המניות (7.4%) הגדול ביותר של החברה הישראלית שמפתחת טכנולוגיה לווידיאו־רינגטונים. ורינגו היתה הישראלית הראשונה שפרצה ב־2010 את סכר ההנפקות בנאסד"ק לאחר המשבר הכלכלי

16.04.2012, 09:22 | ניר צליק

ב־2010, לאחר סיום המשבר הכלכלי העולמי, היתה ורינגו, שעוסקת בפיתוח וידיאו־רינגטונים, החברה הישראלית הראשונה שפרצה את סכר ההנפקות בנאסד"ק. ורינגו גייסה אז 11 מיליון דולר לפי שווי של 23 מיליון דולר, ורבים הרימו גבה לגבי מוכנותה של החברה להיות ציבורית. מאז עברה החברה טלטלות רבות, והמשמעותית בהן היא עזיבתו בחודש שעבר של המנכ"ל והמייסד ג'ון מדבד, שאת מקומו תפס נשיא ורינגו אנדרו פרלמן.

המניה שילשה את שווייה

שנתיים לאחר ההנפקה, דומה שוורינגו מתחילה לעורר עניין גם בוול סטריט. ביום שישי האחרון דיווח מארק קיובן, בעלי קבוצת ה־NBA דאלאס מאבריקס, הממוקם במקום ה־459 ברשימת עשירי העולם ואחד המשקיעים הידועים בתחום הטכנולוגיה, על אחזקה של 7.4% מהחברה, ובכך הפך למחזיק המניות הגדול ביותר בה. מאז תחילת 2012 מחיר המניה של ורינגו שילש את עצמו כאשר עלה מ־94 סנט ל־3.04 דולרים, וכעת נסחרת החברה לפי שווי של כ־42 מיליון דולר.

בשנה האחרונה עברה ורינגו שינוי נוסף מלבד עזיבתו של מדבד, כאשר לפני כחודש התמזגה עם IPC האמריקאית שאוחזת בשמונה פטנטים שרכשה ממנוע החיפוש לייקוס שנסגר. בתמורה, קיבלו מחזיקי IPC 67.6% ממניות ורינגו. למעשה, אחת הסיבות לעליות החדות במניית ורינגו היא הפטנטים של IPC שנוגעים לטכניקות לשיפור התוצאות שאותן מקבל המחפש באינטרנט, כמו גם לפרסומות המקושרות לתוצאות. IPC החלה לאחרונה בהכנות לנקיטת הליכים משפטיים נגד כמה חברות שמפרות לטענתה פטנטים של לייקוס שבבעלותה, ובהן AOL, גוגל וטארגט.

עסקי הרינגטון מבוסס הווידיאו של ורינגו גם הם עברו שינוי משמעותי לאחרונה, כאשר החברה חתמה על הסכם עם פייסבוק שיאפשר שימוש בתמונות מפייסבוק כרינגטון או בסרטוני וידיאו שמורכבים מכמה תמונות של חברים באותו רינגטון. מודל ההכנסות של ורינגו מבוסס על הסכמים עם מפעילים סלולריים שגובים 5–1 דולרים מלקוח עבור האפשרות לעשות שימוש בווידיאו־רינגטון, וורינגו עצמה מקבלת 50–30 סנט מתוך סכום זה.

הפסד של 7 מיליון דולר

לפני כשנה סיכמה ורינגו על רכישת m-Wise הישראלית בתמורה ל־615 אלף דולר, בתוספת הקצאת מניות בשווי של 6 מיליון דולר. m-Wise פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת עתה לוורינגו להפיץ תכנים וקובצי מולטימדיה לטלפונים סלולריים.

את שנת 2011 סיימה ורינגו עם הפסד של 7.4 מיליון דולר על הכנסות של 718 אלף דולר, לעומת הפסד של 9.9 מיליון דולר ב־2010 על הכנסות של 211 אלף דולר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות