אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גרינפיס: מיקרוסופט, אפל ואמזון מפעילות שרתי נתונים מזהמים צילום: גדי קבלו

גרינפיס: מיקרוסופט, אפל ואמזון מפעילות שרתי נתונים מזהמים

דו"ח של הארגון סוקר את 14 החברות הגדולות בעולם בכל הנוגע לשרתי הנתונים שלהן והשימוש ההולך וגדל באנרגיה מזהמת. בין החברות ה"ירוקות" - גוגל, יאהו ופייסבוק

17.04.2012, 16:31 | ליאור בן דוד

בין החברות ה"ירוקות" נמצאות גוגל, יאהו ופייסבוק, ואילו חברות שטרם התקדמו לאנרגיה נקייה הן מיקרוסופט, אפל ואמזון. שלוש חברות אלו עדיין מפעילות את שרתי הנתונים הענקיים שלהם באמצעות שריפת פחם או תחנות כוח גרעיניות. כך עולה מדו"ח של ארגון גרינפיס שהתפרסם היום (ג') סוקר את 14 החברות הגדולות בעולם בכל הנוגע לשרתי הנתונים שלהן והשימוש ההולך וגדל באנרגיה מזהמת.

הדו"ח שכותרתו "עד כמה נקי הענן שלך?" מציג פער גדל והולך בתעשיית האינטרנט, בין חברות שעושות שימוש באנרגיה נקייה ובין אלו שעדיין משתמשות באנריגה מזהמת, להפעלת שרתי הנתונים שלהם ("ענן").

הדו"ח סוקר 14 חברות מחשבים ואת שרשראות אספקת החשמל שלהן, הכוללת למעלה מ-80 מרכזי נתונים, בהתבסס על רכיבים מרכזיים הנדרשים להקמת שרת נתונים נקי.

"כשאנשים בעולם משתפים מוסיקה או תמונות באינטרנט, הם רוצים לדעת שהדבר מופעל באנרגיה נקייה ובטוחה", אומרת הילה קרופסקי, מנהלת קמפיין האנרגיה בגרינפיס. ככל שיותר אנשים ברחבי העולם משתמשים באינטרנט לאחסון ושיתוף תמונות, סרטי וידיאו ומסמכים, על חברות המחשבים לבנות עוד ועוד מרכזי נתונים. מרכזי נתונים אלו מאחסנים אלפי מחשבים וצורכים חשמל בכמויות אדירות.

דו"ח גרינפיס מצא שאילו רשת האינטרנט הייתה מדינה, צריכת החשמל שלה הייתה מדורגת חמישית בעולם – והיא צפויה לגדול פי שלושה עד לשנת 2020.

"לצערנו, חברות חדשניות ורווחיות, כמו מיקרוסופט, אפל ואמזון, מקימות מרכזי נתונים המופעלים בטכנולוגיה מהמאה ה- 19 וצורכות חשמל שמקורו בשריפת פחם", מוסיפה קרופסקי. "הצרכנים מעוניינים בחדשנות והגיע הזמן לספק להן אותה. הטכנולוגיה החדשה שהביא עולם האינטרנט שינתה את עולמנו. היא הפחיתה במידה רבה את הפסולת והזיהום שהיא מייצרת, אך זהו רק צד אחד של המטבע – ללא יוזמה אמיתית להחלפת מקורות האנרגיה המניעים את כל החדשנות הזו, הצעידה קדימה בכל הקשור לשמירה על הסביבה עלולה להיות אחיזת עיניים בלבד".

מספר חברות כבר קבעו לעצמן מדיניות ידידותית לסביבה, הבאה לידי ביטוי בהתייעלות אנרגטית ושימוש באנרגיה נקייה ומתחדשת. חברות אלו מקימות את מרכזי הנתונים שלהן במקומות בהן יש היצע לאנרגיה ירוקה ואף דורשות חלופות נקיות לפחם וגרעין ממקבלי ההחלטות בחברות החשמל ובממשלה. חברות גוגל ויאהו למשל, מפעילות את המתקנים שלהן בהיקף גדל והולך באמצעות אנרגיה ממקורות מתחדשים – תוך שהן ממשיכות להתרחב. חברת פייסבוק הצטרפה למגמה ולפני 5 חודשים הודיעה העדפה של מקורות אנרגיה נקיים עבור תשתיות החברה.

תגיות