אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה: בקרוב ייפתח הייבוא המקביל גם לטנדרים

משרד התחבורה: בקרוב ייפתח הייבוא המקביל גם לטנדרים

לפי התקנות שיעביר השר כץ לאישורה של וועדת הכלכלה, יתאפשר יבוא מקביל של טנדרים במשקל של עד 3.5 טונות

18.04.2012, 11:25 | תומר הדר

שר התחבורה ישראל כץ יעביר בימים הקרובים לאישורה של ועדת הכלכלה צו חדש המרחיב את סוגי כלי הרכב שניתן לייבא לישראל בייבוא מקביל.

על פי התקנות החדשות שיעביר כץ לידי ועדת הכלכלה, יתאפשר יבוא מקביל של כלי רכב מסחריים (טנדרים) במשקל של עד 3.5 טונות. הייבוא המקביל יתאפשר הן לדגמי טנדרים שמשווקים כיום בישראל והן לדגמים שאינם מיובאים כיום ארצה. עד כה הותר רק יבוא מקביל של רכבים פרטיים במשקל של עד 3.5 טונות.

כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", לאחרונה העניק משרד התחבורה אישור ראשון ליבואן מקביל שעתיד לייבא ארצה בקרוב רכבים מתוצרת פורד ולינקולן.

הודעתו של שר התחבורה על פתיחת השוק לייבוא מקביל של טנדרים נוגעת הן לטנדרים בתקינה אירופית והן לטנדרים בתקינה אמריקאית. פירושו של הדבר הוא שיבואנים מקבילים יוכלו לייבא מארה"ב טנדרים הן מתוצרת יצרניות רכב אמריקאיות כגון פורד ושברולט והן טנדרים מתוצרת יצרניות יפניות כגון מיצובישי וטויוטה.

עם זאת, רובם המכריע של הטנדרים היפניים אשר נמכרים בארה"ב מצוידים במנועי בנזין גדולים - ואילו בישראל רוב הטנדרים מצוידים במנועי טורבו דיזל.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
למה מקביל? זה רק מגביל
מה היתרון או מה נותן רישיון למותג מקביל?! כלום. פשוט לתת רישיון לייבוא רכב למי שיעמוד בתנאים כאלה ואחרים. אותו בעל רישיון יוכל להביא איזה מותג שירצה כל עוד הוא חדש בניילון. שהיבואן הרשמי יתעסק עם המותג והיבואן הקטן יביא עיסקאות טובות שימצא בעולם.
mor , ASHKELON  |  19.04.12
2.
אין בזה שום חדש ! אבל יש לי הצעה לממשלה! כנסו.......
אם כל-כך אתם רוצים להוריד את מחירי המכוניות עליכם לפעול כדלקמן: ידוע שליבואן הרישמי יש מונופול והוא יכול לרכוש רכב במחיר נמוך מהיצרן, יבוא מקביל לא יכול לקבל את המחיר של היבואן הרישמי ולכן על הממשלה להוציא צו הנותן ליבואן המקביל אפשרות לשלם מס קנייה ,מע"מ מכס במחיר מופחת כלומר אם היבואן הרישמי מעביר למדינה 100% מס אז היבואן המקביל ישלם 75% מס למדינה, על הממשלה לאמץ את הרעיון ואומנם המדינה בהתחלה תקבל פחות הכנסה אבל בהמשך היבואנים הרישמיים יהיו חייבים ליישר קו מול היבוא המקביל, זה אפשרי לתקופה מוגבלת (נניח שנה) ואז גם שוק הרכב יתעורר ,גם הצרכן הפרטי יהנה ממחיר שפוי ,וגם הכנסות המדינה ישתפרו כי הרבה צרכנים ירכשו רכב חדש. לשר התחבורה ,לאוצר המדינה לוועדת זליכה ולביבי: קחו את הרעיון הזה ממני חינם אין כסף, להבדיל מוועדת זליכה שמקבלים שכר יפה,
אפי  |  18.04.12