יאהו תסגור יותר מ-50 פרויקטים
אחרי שהודיע על פיטורי 2,000 עובדים, מנכ"ל חברת האינטרנט ממשיך במאמציו להפוך את החברה ל"קטנה יותר, צעירה ויותר ובעלת מיקוד ברור". לדבריו, "יאהו עשתה יותר מדי דברים במשך יותר מדי זמן". רוב השירותים שייסגרו קטנים יחסית
המנכ"ל החדש הבהיר שהאסטרטגיה שלו היא להפוך את יאהו "לחברה צעירה, קטנה יותר, ובעלת מיקוד ברור". הוא יתמקד בשירותים השייכים ליאהו וברכישות הקשורות לטכנולוגיה, ולא בתוכן. "אנחנו נרכוש רק חברות שברור לנו מה התועלת שלהן. אם נבצע רכישות, זה יהיה בתחום של טכנולוגיות ייחודיות ובלעדיות שמאפשרות לנו למנף את הנכסים שלנו".
תקציבי המחקר יוקצו רק למוצרים השייכים לחברה, ובאופן ספציפי לשירותים היוצרים אינטראקציה גבוהה עם הגולשים – כגון חדשות, ספורט, בידור, חיפוש ומייל.
בעבר תומפסון גם אמר שהחברה תחזור למקורותיה ותתמקד גם בחיפוש, תוכן גולשים ופרסומות ממוקדות. החברה גם תתמקד בשדרוג תשתיות הענן שלה, על מנת לשפר את התמיכה במובייל ולהוזיל עלויות.
"שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט טרם הוכיח את עצמו"
מנכ"ל יאהו לא היסס לבקר בדבריו את מיקרוסופט, שותפתה של החברה בתחום החיפוש באמצעות המנוע בינג. "שיתוף הפעולה עד לא הוכיח את עצמו", הוא הוסיף, ואמר שהוא עובד עם מיקרוסופט באופן אישי על מנת לפתור את הבעיה. "ההכנסות מחיפוש עלו ב-8%, אבל בזכות שינויים שאנחנו עשינו ולא בזכותם. עם זאת, אנחנו עדיין בימים הראשונים של התהליך, ורוצים לבצע אותו היטב".
תומפסון הוא אינו המנכ"ל הראשון שסוגר חלק מהשירותים הלא-פופולריים של יאהו. ב-2011, במהלך כהונת בארץ, נסגרו שירותים כמו יאהו באזז, אפליקציית הג'אווה יאהו Go, הרשת החברתית האינדונזית קופרול, MyBlogLog ואתר חדשות הטכנולוגיה יאהו טק. שנתיים לפני כן נסגר באופן סופי שירות אירוח האתרים הוותיק גאוסיטיז. בארץ גם מכרה את Del.Icio.Us ויאהו מיוזיק.
גוגל, שעמה מתמודדת יאהו על תשומת לב הגולשים, נקטה אף היא צעד דומה: בין היתר היא סגרה בחודשים האחרונים שירותים חברתיים שקדמו לגוגל+, כמו גוגל באזז וגוגל וייב, את שירות עריכת התמונות "פיקניק" ושירותים רבים אחרים.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה