אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קמפיין עולמי: זיכרון מהדהד

קמפיין עולמי: זיכרון מהדהד

המוזיאון לזיכרון ולסובלנות במקסיקו סיטי קיבל החלטה נועזת להציג את השואה במחיצה אחת עם כל אירועי רצח העם והפשעים נגד האנושות במאה העשרים - עניין ראוי לציון, במיוחד לנוכח העובדה שמקימי המוזיאון הם צאצאים לניצולי שואה

19.04.2012, 10:22 | תמי מלצר־רוזנווקס

המודעה הזו, שפורסמה בתחילת השנה, מזמינה לביקור במוזיאון לזיכרון ולסובלנות במקסיקו סיטי. בתוך התצלום המפורסם מבוכנוולד, המשוכפל כמו בתמונת מראה אינסופית, מופיע משפט מעורר מחשבה: "מי שאינו מכיר את ההיסטוריה שלו, דינו לחזור עליה שוב ושוב".

הלקוח: Museum of memory & tolerance המדינה: מקסיקו. משרד הפרסום: Made, מקסיקו סיטי הלקוח: Museum of memory & tolerance המדינה: מקסיקו. משרד הפרסום: Made, מקסיקו סיטי הלקוח: Museum of memory & tolerance המדינה: מקסיקו. משרד הפרסום: Made, מקסיקו סיטי

הטיפול האמנותי בתמונה אינו מקרי. הפילוסופיה של המוזיאון היא לא לזעזע (בעיר אלימה כמו מקסיקו סיטי, לא חסרים מקרים מזעזעים על בסיס יומיומי) אלא לתת חומר למחשבה על פוטנציאל הרוע באדם. המוזיאון קיבל החלטה נועזת להציג את השואה במחיצה אחת עם כל אירועי רצח העם והפשעים נגד האנושות במאה העשרים - עניין ראוי לציון, במיוחד לנוכח העובדה שמקימי המוזיאון הם צאצאים לניצולי שואה. כפועל יוצא מהפילוסופיה הזו, תמונת האסירים מבוכנוולד היא בסך הכל חלק מקמפיין. במודעה נוספת בקמפיין מופיעה גם התמונה המוכרת של הילדה הווייטנאמית הבורחת עירומה מהפצצת הנפלם, גם היא קיבלה את אותו טיפול אמנותי מרשים ומצמרר.

הכותבת היא קופירייטרית בכירה בגליקמן־נטלר־סמסונוב

תגיות