אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פניה לשר התקשורת: חשש להטעיית הציבור בשימוש במספרי 1-900 צילום: shutterstock

פניה לשר התקשורת: חשש להטעיית הציבור בשימוש במספרי 1-900

עלות החיוג למספרים אלו, בהיקף מינימלי של 50 אגורות לדקה, מוטלת על המתקשרים, ולטענת הפונים האזרחים אינם מיודעים בכך. משרד התקשורת: "נבדוק הנושא"

19.04.2012, 14:47 | גילעד נס

משרד עו"ד בר-און כהן פנה אתמול (ד') לשר התקשורת, משה כחלון, וביקשו לבדוק חשש להטעיית הצרכנים בכל הקשור לשימוש במספרי 1-900. מספרים אלו משמשים גורמים מסחריים רבים, כדוגמת תחנות רדיו ומוקדי מידע של חברות שונות, ולאחרונה אף החלו עסקים קטנים לעשות שימוש במספרים אלו.

בניגוד לקווי 1-800, שהשיחות אליהם הינן ללא עלות למתקשר (העלות כולה מוטלת על ספק השירות), קווי 1-900 הינם קווים המוגדרים כמספרים לאספקת שירותי ערך מוסף, וככאלה מאפשרים למפעיליהם להפיק מהם הכנסות. עלות השיחה לקווים אלו הינה 50 אגורות לדקה, המיתווספת לעלות זמן האוויר עצמה (על פי המחיר שמשלם הצרכן לספק הטלפון ממנו התקשר). חברות התקשורת מפרטות תעריפים אלו באתריהן, אך בחלק מהגורמים הנסמכים על שירות שיחות ממספרים אלו, נטען, לא חושפים בפני האזרחים את עלות השיחה, והאחרונים מופתעים לקבל חשבונות טלפון בהיקפים גדולים לאחר מכן.

גם נציב פניות הציבור ברשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, דוד רגב, קיבל פניות רבות בנושא, ולאחרונה אף ביקש מזכייניות הרדיו האיזורי ליידע את המאזינים בעלות המדוייקת של שיחות למספרי 1-900. רגב איפשר לתחנות לנקוט בפעילות זו בעצמן, בטרם יועבר הטיפול בנושא להתערבות הרשות השנייה באופן רשמי.

ממשרד התקשורת נמסר כי הפניה הגיע לשר, והנושא ייבדק. יצוין כי לשר התקשורת סמכות רגולטורית על חברות התקשורת בלבד, כך שבמידה והחברות אכן מפרטות את העלות באופן פומבי, ספק אם יוכל השר לבצע פעולה כלשהי הקשורה בתחומו. גם פניית נציב התלונות של הרשות השנייה, והתערבות הרשות השנייה עצמה, מוגבלות לטיפול באמצעי התקשורת שתחת פיקוחם, בעוד עסקים רבים שאינם מתחומי המדיה והתקשורת עלולים לנקוט בפעולות אלו.

תגיות