אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הדרישה בפרסומת בהשתתפות סיינפלד: אסור ששחקן המשנה יהיה "כהה מדי"

הדרישה בפרסומת בהשתתפות סיינפלד: אסור ששחקן המשנה יהיה "כהה מדי"

כך ציין משרד הפרסום בדרישות הליהוק לפרסומת למכונית האקורה; בנוסף עליו להיות "בעל מראה נעים וחברותי"

20.04.2012, 09:22 | סוכנויות הידיעות

הפרסומת לאקורה NSX החדשה בכיכובו של ג'רי סיינפלד נחשבה לאחת הפרסומות המוצלחות ביותר ששודרו השנה במהלך משחק הסופרבול. אולם כעת מגלה אתר הרכילות TMZ כי החברה שהייתה אחראית לליהוק השחקנים בפרסומת חיפשה שחקן שחור לגילום תפקיד סוכן המכוניות, אך הדגישה כי אסור לו להיות "כהה מדי".

ב-TMZ מציינים כי דף ההוראות לליהוק הגיע לידיהם משחקן אחר שלא נבחר לתפקיד וזעם על נוסח ההוראות. על פי התיאור בדף, הסוכן שמספר לסיינפלד שהאקורה NSX הראשונה נמכרה כבר צריך להיות "בעל מראה נעים, חברותי ולא כהה מדי".

סיינפלד ושחקן המשנה בפרסומת. מספיק בהיר? סיינפלד ושחקן המשנה בפרסומת. מספיק בהיר? סיינפלד ושחקן המשנה בפרסומת. מספיק בהיר?

הפרסומת נוצרה על ידי "&rp", חטיבה של סוכנות הפרסום RPA, שמנהלת את קמפיין הפרסום של חברת האם של אקורה, הונדה.

אקורה מיהרה לפרסם התנצלות לנוכח הפרסום, וטענה כי לא הייתה מודעת להגבלות. "אנחנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע מהתיאור בדף הליהוק לבחירת שחקנים לאחת מהפרסומות שלנו. בחרנו ללהק שחקן אפרו-אמריקאי לתפקיד מרכזי בפרסומת, והבחירה נעשתה בהתבסס על העובדה שהוא היה השחקן המוכשר ביותר".

השאלה המרכזית שעולה היא מדוע למעשה היה חשוב ליוצרי הפרסומת לציין את הגזע של הדמויות המשניות? הרי מלבד סיינפלד, ג'יי לנו ונאצי המרקים (Soup Nazi) אין משהו נוסף כל כך דרמטי ב-30 שניות של הפרסומת שדורש כזה פירוט.

בתחומים אחרים בהוליווד אימצו כבר מדיניות ליהוק לא מסורתית, לפיה שוקלים שחקנים לתפקיד מבלי לקחת בחשבון את המוצא האתני שלהם, אולם בתעשיית הפרסום לא מוכנים לוותר על מה שהם מגדירים הצורך לכוון לקהל יעד מסוים, גם אם מדובר בהופעה של שניות ספורות בלבד.

עם זאת מחקר שנערך בשנה שעברה על ידי המכון לגיוון ואתניות בספורט מאוניברסיטת מרכז פלורידה מצא שמתוך 66 פרסומות ששודרו בשנה שעברה במהלך הסופרבול, שמונה בלבד הציגו שחקן לא לבן בתפקיד ראשי. עוד עולה שרק בארבע פרסומות מנהל הקריאייטיב לא היה לבן.

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
איזה בולשיט
דבר ראשון אנחנו אנשים שמבצעים החלטות שברובם לא רציונליות והדרך למשוך אותך להחלטה לא רציונלית אך בכיוון המוצר שנמכר אז אתה צריך להשרות על הלקוח נעימות ומכיוון שבכל העולם אנשים נשארו עם הסטיגמה של שחור = מסכון יותר או פראי יותר אז אי אפשר לקחת אותם לפרסום מוצר שאמור להיות סוג של אישי שמעיד מי אני הלקוח ומה אני מראה לאנשים
ישי  |  20.04.12
לכל התגובות