אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
במגרש של הגדולים צילום: ערן כהן

במגרש של הגדולים

יריד העיצוב החשוב בעולם יינעל היום במילאנו. מנהלי אבן קיסר וסודה סטרים הישראליות, שהציגו בו, מסבירים לכלכליסט כיצד בעזרת מעצבים בינלאומיים ותצוגת ענק מרשימה, הצליחו לזכות בהכרה בין כל מותגי העל

22.04.2012, 10:13 | רוני קציר

מטבח ענק ממדים שבו הודגמו המשטחים של חברת אבן קיסר, ומכשירי סודה סטרים, פרי עבודתם של מעצבי מוצר מהמובילים בעולם, הוצגו ביריד העיצוב במילאנו הננעל היום. השתתפות ביריד כרוכה בהשקעה ניכרת, גורמים בענף הרהיטים מספרים כי ההשקעה בהקמת תצוגה בסטנדרטים של היריד, עשויה להגיע אף למיליוני דולרים. אפי אשל, מנכ"ל סודה סטרים ישראל, ואלי פייגלין, סמנכ"ל השיווק של אבן קיסר, מסכמים בשיחה עם "כלכליסט" את ההשתתפות ביריד.

סודה סטרים הישראלית, שפרצה בשנים האחרונות לשווקים בעולם, פנתה במהלך אסטרטגי לשלושה מעצבי מוצר בולטים – איב בהר, סטפנו ג'ובניני וטוד ברייצ'ר - והדגמים שהם עיצבו לה זכו להיכלל במתחם Most במוזיאון המדע והטכנולוגיה במילאנו, במקביל ליריד העיצוב. את הרעיון למתחם הגה מעצב־העל הבריטי טום דיקסון, שריכז והציג עבודות של מעצבים וחברות שהוא רואה בהם פורצי דרך.

"חיפשנו מעצבים העוסקים בפתרונות חדשים, נוחים וקלים לשימוש", מסביר אשל. "איב בהר וסטפנו ג'ובניני היו מעורבים בעיצובים חדשניים עבור חברות מתחום ההייטק והמכשירים הביתיים הקטנים, והאג'נדה הירוקה של בהר גם משתלבת עם הערכים של סודה סטרים. העיצוב נעשה בשיתוף פעולה מלא עם החברה, תוך התייחסות לפרמטרים של נוחות, זמינות ונראות על השיש במטבח הביתי".

סודה סטרים, בעיצוב איב בהר סודה סטרים, בעיצוב איב בהר סודה סטרים, בעיצוב איב בהר

בהר (44), שעיצב בין השאר את הכיסא מעורר ההדים Sayl עבור חברת הריהוט האמריקאית הרמן מילר, אחראי לדגם ה־Source של סודה סטרים, שבו הבקבוק אינו מוברג אל תוך המכשיר כבעבר, אלא מוכנס ישירות בדחיפה קלה, ובנוסף אפשר לווסת בו את מידת ההגזה של המים, באמצעות חיישן ותאורת LED. אשל מספר בגאווה כי מגזין העסקים "פאסט קומפני" הקביל את רמת העיצוב של המכשיר לעבודות של ג'וני איב, מעצב־העל של אפל.

בר המים Aqua Bar, שעיצב ג'ובניני, הוא ביתי וקומפקטי, ומספק בנוסף למים קרים וחמים גם מים מוגזים, ואילו ברייצ'ר האמריקאי עיצב מכונות שיספקו מים מוגזים ויוצבו במקומות ציבוריים. שני האחרונים נועדו להרחיב את פלח השוק ולשלב את מוצרי החברה בתחום ברי המים המשפחתיים ובמרחב הציבורי. חלק מהמוצרים ייצאו לשוק בחודשים הקרובים וחלקם רק ב־2013.

מדוע בחרתם דווקא במעצבים שאינם ישראלים?

"היה חשוב לנו להשתמש במעצבים בעלי שם, המוכרים בכל העולם, וגם כאלה שהם בעלי אוריינטציה 'ירוקה'. המעצבים שנבחרו עונים על הקריטריונים הללו. עם זאת, סודה סטרים היא חברה ישראלית והיא גאה בזה. כל הייצור נעשה בישראל, והפרזנטורים שלנו - גם בחו"ל - הם ישראלים".

חוזרים לטבע

"מאוד חימם את הלב לשמוע שוב ושוב את המילים 'גאווה ישראלית' מפי ישראלים שביקרו בביתן", מספר פייגלין, סמנכ"ל השיווק של אבן קיסר, שהקימה ביתן ענקי בן 300 מ"ר, ביריד המטבחים יורוקוצ'ינה (EuroCucina) במרכז הירידים במילאנו. זו הפעם הראשונה שחברה ישראלית משתתפת ביורוקוצ'ינה, שבה מציגים מותגי מטבחים נחשבים כמו Toncelli האיטלקי, לצד גימיקים כמו קו מטבחים חדש מבית חברת האופנה דיזל.

בביתן של אבן קיסר הוקם מטבח תצוגה שגובהו שלושה מטרים ואורכו 12 מטר - מטבח שהחברה הרכיבה מפריטים של יצרנים שונים, כדי להציג את מיטב החידושים, הן ברמת העיצוב והן באבזור הטכנולוגי. אבן קיסר מנסה כיום למתג את עצמה תחת המוטו "אבן קיסר מעצבת את הבית", במטרה לחדור גם לשוק העולמי של חיפויים בחדרים אחרים של הבית - ולא רק במטבח. התצוגה של אבן קיסר תנדוד ממילאנו, ובחודש הבא תוצג בתערוכה בסין ובתערוכת "בתים ומבטים" בישראל.

"כבר ביום הראשון התבשרנו שתיק העיתונות שהכנו לתערוכה היה הראשון להיגמר", מדווח פייגלין. "חברות מטבחים מרחבי העולם קבעו איתנו פגישות, וקיימנו אירועים נקודתיים בביתן לציבור המעצבים ולחנויות מטבחים מארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, דרום אפריקה, סין, ברזיל ועוד". משטחי הקוורץ של אבן קיסר נמכרים ב־42 מדינות, והם שולבו בפרויקטים רבים, בהם בניין מיקרוסופט בשנגחאי, המלונות W בניו יורק ו־MGM בלאס וגאס, ותאי ה־VIP באצטדיון הכדורגל בדרום אפריקה, שאירח את המונדיאל האחרון.

מהו הטרנד הבולט בעיצוב וחיפוי מטבחים לתקופה הקרובה?

"ראינו כאן באופן בולט מאוד את מגמת החזרה לטבע. הרבה מאוד שילוב של עץ, חלקו בעיבודים גסים ולא לגמרי מעובדים".

מטבח התצוגה של אבן קיסר בתערוכת יורוקוצ מטבח התצוגה של אבן קיסר בתערוכת יורוקוצ'ינה. 12 מטר אורך, 3 מטר גובה, ומיטב השכלולים הטכנולוגיים | צילום: ערן כהן מטבח התצוגה של אבן קיסר בתערוכת יורוקוצ

לני קרביץ מעצב את פיליפ סטארק

ביריד העיצוב במילאנו נחשף שיתוף פעולה מפתיע בין הרוקר לני קרביץ למעצב־העל פיליפ סטארק, שבמסגרתו נתן קרביץ פרשנות רוקיסטית ויוצאת דופן לשישה כיסאות איקוניים מדגם מדמואזל, שעיצב סטארק במקור למותג Kartell. הפעם הם התפארו בריפודי עור, פרווה, מרקמים של נחש פיתון ועוד מיני הפתעות, החורגים מאוד מהקו הנקי המאפיין את סטארק. זו לא הפעם הראשונה שקרביץ משתף פעולה עם מותגים ומעצבים מובילים, ובמסגרת הסטודיו הניו־יורקי שבבעלותו, Kravitz Design, הוא אף עיצב קולקציית גופי תאורה עבור חברת סברובסקי.

תגיות