אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיפלומט מעלה מחירים: טונה סטארקיסט מתייקרת בעד 15% צילום: גלעד קוולרצ'יק

דיפלומט מעלה מחירים: טונה סטארקיסט מתייקרת בעד 15%

החברה הודיעה לקמעונאים כי היא מעלה את מחיר מיונז היינץ ב-10% ואת מחיר שיבולת השועל מתוצרת QUAKER ב-5%

23.04.2012, 07:11 | גיל קליאן

קצת לפני ההפגנה הראשונה שאמורה לסמן את תחילת המחאה החברתית של קיץ 2012, בוחרת חברת דיפלומט להודיע לקמעונאים על שורה של התייקרויות במוצרים שלה.

החברה מעלה את מחירי מיונז היינץ ב-10%, את מחירי שיבולת השועל מתוצרת QUAKER ב-5% ואת מחירי מוצרי הטונה של סטארקיסט ב-5%-15%. כל עליות המחיר יכנסו לתוקף ב-1 במאי.

עליית המחירים בטונה סטארקיסט מגיעה לאחר שבפברואר האחרון הודיעה החברה על עליית מחירים ונסוגה בה. כמו כן, השוק סבל מהעלאות מחיר בחודשים האחרונים גם מקבוצת נטו המפעילה את המותגים ויליגר ופוסידון – באפריל נכנסה לתוקף העלאת המחירים האחרונה של החברה, שבמקביל הורידה את מחירי שימורי הסלמון ב-15%.

במכתבים ששלחה דיפלומט לקמעונאים על העלאת המחיר בהיינץ וקוואקר נכתב בין השאר כי "למותג קהל צרכנים נאמן בשל איכותו הגבוהה ומוכנים לשלם 'פרמיה' בעבור כך". כעת רק נותר לחכות ולראות האם הצרכנים באמת יסכימו לעכל את הפרמיה המוגדלת שדורשת החברה עבור מוצריה.

בשיחה עם "כלכליסט" הגיב הבוקר אחד הקמעונאים בזעם לעליית המחיר. לדבריו, "דיפלומט היתה בעבר ספק בינוני וחביב. מאז שהצרכנים בישראל התחילו להתרגל למותגים שלה היא הבינה והתחילה להיות קשיחה במחיר מכירה לצרכן. אני חושב שהציבור צריך לעצור את קניות הפריטים הנ"ל, כך אולי הם יפנימו ויורידו מחיר. מאיפה הביטחון לדיפלומט להעלות מחירים? הביטחון היחיד הוא ביקוש קשיח למוצרים על ידי הצרכן. אני קורא לציבור לא לקנות את מותגי דיפלומט, בראשם טונה סטארקיסט. לגבי מיונז היינץ, אין סיבה לעליית מחיר כאשר הספק מס׳1 בשוק - תלמה - לא דרש עלייה ולא אעלה מחיר. הפחד כעת הוא שכלל הספקים יקבלו ביטחון ויחלו שוב עם עליות מחירים כפי שהיה בחציון הראשון של 2011".

מדיפלומט לא נמסרה תגובה לדברים.

תגיות

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

28.
לא קונים את המוצרים של דיפלומט כבר חצי שנה - יש אלטרנטיבות ותוצרת הארץ טובה
לכ דבר יש חלופה על אותו מדף אנחנו בעיקרון לא קונים מוצרים שמתפרסם שהעלו מחירים מה גם שאם תסתכלו יש להם תרגיל של הפחתת הכמות באותו מחיר או גבוה יותר ככה עלית עושים עם הקפה אנחנו קונים של חברות אחרות לא הבדל שבילתי ניתן לשתיה סביר בהחלט אנחנו גם מוסיפים תבלינים קנמון ציפורן חוואייג' הל ויוצא מעולה ויותר זול כי את התבלינים הוספנו בכל מקרה המהפכה בדרך נחדש את הפסקת הקניה של מי ששודד אותנו כמוכן ויתרנו על מוצרי שטראוס מאז שהחוצפנית עשתה שרירים שלא תוריד מחיר עברנו לטרה וקונים רק מבצעים לפי הצורך
hawk , מרכז  |  24.04.12
26.
בישראל משלמים על שימורי טונה כאילו היו נתחי סלמון נורווגי טריים
לא מדובר במותרות, באיזה מעדן יוקרה - כולה טונה, אוכל עממי! ושיבולת שועל? זה אוכל לילדים וסבתות שעושות דייסה. איך ביבי מעיז לומר שהמזון לא התייקר? כן, אולי הוזילו את מחירי הקוויאר והגבינות הכחולות, אבל מזון בסיסי שכולנו צריכים כדי לשרוד עלה גם עלה!
StoutViking , Midgaard  |  23.04.12
25.
אנחנו מפגרים, המחאה נכשלה ובגדול
כל מה שהצרכנים עשו זה לשתק את החברות והתעשיה. מתעסקים כל היום בלסנדל את החברות הישראליות שמייצרות בארץ ונותנות עבודה לידיים ישראליות. מאז השנה שעברה היו פיטורים של אלפי עובדים בתעשיית המזון, ובענף הפרסום שמספק לה שירותים כי כל החברות עצרו את ההשקות והקמפיינים... אז נכון - מחיר הקוטג' ירד בשקל. וואו. אה, כן - מחירי עוד כמה מוצרים הוקפאו. וואו כפול. אבל האם מישהו מכם הרגיש הקלה על חשבון ההוצאות החודשי שלו? המשכורת שלכם מצליחה לקנות יותר אוכל מאז השנה שעברה? ברור שלא... כי ההוצאות הכבדות שהן דיור, חשמל, ארנונה, דלק - כל זה רק הלך והתייקר. והפערים בין החובות של המעמד הבינוני במגזר החילוני לאלה של המגזר החרדי - לא הצטמצמו במאום. והסטודנט הישראלי בארץ עדיין קורס תחת נטל מימון לימודים, דירה, עבודה בשתי עבודות במקביל ומילואים, בעוד חברו האברך ממומן על ידי המדינה. והקשישים בארץ, כולל ניצולי השואה, עדיין צריכים להתקיים מהכנסה מגוחכת של אלפיים ש"ח בחודש ומגיעים לכדי חרפת רעב. ואנחנו, הצרכנים המפגרים, ממשיכים לבכות על מחירי השוקולד במקום לצאת ולהפגין מול הממשלה על מה שכואב באמת. אם מישהו רוצה להחרים מוצר זה או אחר - זכותו המלאה. אבל בין זה ובין צדק חברתי יש פער גדול. ואל תעבדו על עצמכם, ועל הילדים שלכם, בעיניים... מחאה חברתית? ממש...
אורית, מעמד בינוני חושב  |  23.04.12
לכל התגובות